| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد

ارتباط بین کیفیت هوا و آریتمی قلبی

محققان پس از مشاهده مراجعه تعدادي از بيماران قلبي به اورژانس در روزهايي که کيفيت هوا بد بود، ارتباط بين سلامت قلب و آلودگي هوا را بررسي کردند. آنها دريافتند خطر ضربان غيرطبيعي قلب موسوم به آريتمي بطني، حتي در روزهايي که کيفيت هوا اندکي کاهش مي‌يابد، سير افزايشي دارد. دکتر «السيا.زاني»، مي‌گويد: «ما مشاهده کرديم مراجعات بيماران به اورژانس در روزهايي که کيفيت هوا بد است، افزايش مي‌يابد.» در اين مطالعه 146 فرد موردبررسي قرار گرفتند. اين مطالعه نشان داد هر 1 ميکروگرم در مترمکعب افزايش ميزان PM 2.5 با افزايش 1.5 درصدي خطر آريتمي مطابقت دارد.

محققان در يک تحقيق جديد دريافتند که گزارش معاينات شبکيه مي‌تواند سيگنال‌هاي متمايزي را براي اختلال بيش‌فعالي و اختلال اوتيسم شناسايي کند. محققان با استفاده از الکترورتينوگرام (ERG) دريافتند که کودکان مبتلا به اختلال بيش‌فعالي، انرژي کلي ERG بالاتري نشان مي‌دهند. دکتر «پل.کانستبل»، مي‌گويد: «با بررسي نحوه واکنش سيگنال‌هاي شبکيه به محرک‌هاي نوري، اميدواريم بتوانيم تشخيص‌هاي دقيق‌تري را براي شرايط مختلف عصبي توسعه دهيم.»

مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌ها اعلام کرد که آبله‌ميمون از طريق تماس پوست‌به‌پوست منتقل مي‌شود و انتقال از راه هوا امکان‌پذير نيست. تصور نمي‌شود ويروس از طريق مکالمه پخش شود و يا در خواربارفروشي لمس يک کالا يا تماس دست با دستگيره موجب ابتلا به آبله ميمون شود. دکتر مونيکا گاندي، متخصص بيماري‌هاي عفوني، گفت: انتقال بيماري از طريق پوست به پوست و در زمان تنفس در فاصله بسيار بسيار نزديک امکان‌پذير است و مردم فقط بايد مراقب ضايعات خاص، تب و غدد لنفاوي بزرگ باشند تا بتوان آن را درمان کرد. خطر سرايت به جمعيت عمومي کم است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار