| کد مطلب: ۱۰۳۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

کوچ «مطهری» و دوستان به «قائم‌شهر»!

آرمـان‌ملـي: حميد مطهري که سابقه دستياري مجيد جلالي و يحيي گل‌محمدي را دارد در حالي به‌عنوان سرمربي نساجي انتخاب شد که ساير دستياران گل‌محمدي به‌جز کريم باقري نيز راهي نساجي شدند.

انتخاب

شايد پيش از اين براي تماشاگران نساجي مهم‌تر از اين خبر ادامه حمايت ايرلاين‌وارش از باشگاه نساجي بود. اين بدين معني است که رضا حداديان همچنان مالک باشگاه نساجي باقي مي‌ماند. پيش از اين اخباري وجود داشت مبني بر اينکه رضا حداديان قصد دارد امتياز تيم را واگذار کند و شايد يکي از دلايل به درازاکشيدن انتخاب سرمربي تيم هم همين بود اما در نهايت آنچه که اتفاق افتاد انتخاب حميد مطهري به‌عنوان سرمربي تيم نساجي از سوي مالک فعلي باشگاه بود. مالکي که رفقاي فوتبالي زيادي چون امير قلعه‌نويي دارد و در يکي دو سال اخير نشان داده انتخاب‌هاي فوتبالي او درست بوده است. جايي‌که ساکت الهامي را انتخاب کرد و اين مربي تيم را در ليگ‌برتر نگه داشت و در ادامه موفق شد اين تيم را به مهم‌ترين افتخار دوران حياتش برساند. يعني قهرماني در جام‌حذفي و حال هم بر اين باور است که انتخاب درستي داشته است؛ حميد مطهري که در سال‌هاي اخير به اندازه کافي از بودن در کنار مربياني چون مجيد جلالي و يحيي گل‌محمدي و با حضور در مسابقات متعدد از جمله ليگ‌قهرمانان آسيا تجربه کسب کرده و بعد از 16 سال دستياري در سن 48 سالگي نوبت سرمربيگري‌اش بود.

جدايي از پرسپوليس

حميد مطهري مربي تيم پرسپوليس که روز يکشنبه گذشته با باشگاه نساجي براي هدايت اين تيم به توافق رسيد، ديروز (دوشنبه) در دفتر باشگاه پرسپوليس حاضر شد و جدايي‌اش از اين باشگاه را رسما اعلام کرد. مطهري دو فصل ديگر با تيم پرسپوليس قرارداد داشت و براي قبول هدايت تيم نساجي بايد قراردادش با سرخپوشان را فسخ مي‌کرد. مطهري گفت: کارم با پرسپوليس تمام شد. هميشه پرسپوليس را دوست داشتم و همه وجودم بوده است.

دستياران

در روزهاي پاياني ليگ بيست‌و‌يکم و پس از ناکامي پرسپوليس در تکرار قهرماني‌هاي خود، شايعات و حرف و حديث‌هاي فراواني پيرامون سرنوشت کادر فني پرسپوليس مطرح شد. موضوعي که در نهايت با ابقاي يحيي گل‌محمدي همراه شد، اما تمام دستياراني که همراه اين مربي به پرسپوليس آمده بودند، از کادر سرخپوشان جدا شدند. بحث جدايي دستياران گل‌محمدي از پرسپوليس موضوعي بود که پس از هفته بيست‌و‌هفتم ليگ‌برتر و شکست سرخپوشان مقابل سپاهان به آن پرداخت شد و حالا با گذشت يکماه و پايان فصل بيست‌و‌يکم، اين پيش‌بيني به‌طور کامل محقق شده است. به اين ترتيب از جمع مربيان فصل گذشته پرسپوليس، تنها کريم باقري فصل آينده روي نيمکت پرسپوليس حضور خواهد داشت و تاکنون حضور خوزه آگوستو لوسادا بنيتز به‌عنوان مربي بدنساز نيز قطعي شده است. همچنين به احتمال فراوان آلين دينکا در صورت فسخ قرارداد با تراکتور، مربي دروازه‌بانان جديد پرسپوليس خواهد بود و بايد ديد چه کسي جايگزين حميد مطهري در کادر فني پرسپوليس خواهد شد.

نظر يحيي

يحيي گل‌محمدي بعداز جلسه‌اي که در باشگاه پرسپوليس برگزار کرد در جمع خبرنگاران در مورد جدايي مطهري از کادرفني، اظهارداشت: از همه بچه‌هايي که در کادر ما بودند و از جمع ما جدا شدند تشکر مي‌کنم و زحمت زيادي براي تيم کشيدند. تلاش‌شان قابل تقدير و ارزشمند است. بالاخره اتفاقاتي رخ داد و آنها از جمع ما جدا شدند و برايشان آرزوي موفقيت و سلامتي دارم. گل‌محمدي در پاسخ به سوال «فارس» در مورد اينکه وضعيت مطهري به‌عنوان سرمربي را چطور مي‌بينيد، گفت: او از استعدادهاي خوب مربيگري است و اميدوارم اين چالش سرمربيگري را خوب پشت‌سر بگذارد. فوتبال است ديگر، همه کساني که در تيم‌هاي ديگر هستند رفيق‌هاي ما هستند. با 90 درصدشان رفاقت ديرينه داريم و حميد مطهري هم يکي از آنهاست. فکر مي‌کنم نسل جديد مربيان نسل خوبي است؛ آنها کاري هستند و اعتقادي که مديران به آنها پيدا کرده‌اند قابل تقدير است. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در مورد اينکه با جدايي مطهري دستيار شما چه کسي خواهد شد و سيدجلال حسيني هم به کادر اضافه مي‌شود يا نه عنوان کرد: هنوز تصميمي براي جانشيني مطهري گرفته نشده‌ايم. در فکر هستيم و اين اتفاق رخ داد. سيدجلال حسيني هم اين هفته وضعيتش مشخص مي‌شود. صحبتي که با سيد کرديم قديمي بود و صحبت جديدي با او نداشتم. وي در مورد جذب دستيار خارجي افزود: هنوز هيچ‌چيز مشخص نيست. گل‌محمدي در مورد جذب مهاجم جديد براي پرسپوليس اظهارداشت: حتما به فکر جذب مهاجم هستيم. دو مهاجم مي‌خواهيم؛ چه ايراني چه خارجي و بايد خط حمله را تقويت کنيم. نقل‌وانتقالات را هم خوب شروع کرديم. جا دارد از باشگاه در اين خصوص تشکر کنم. حدود نيمي از ليستي که داده بودم جذب شده‌اند. سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در مورد گزينه داخلي بيان داشت: نمي‌شود زياد درمورد جزئيات صحبت کرد. من در مورد اسامي نمي‌توانم صحبت کنم. گل‌محمدي در مورد اينکه اولين جلسه فني براي فصل آينده برگزار شد، گفت: نه جلسه فني نبود. در حال بررسي در مورد گزينه‌ها بوديم. تمرينات ما هم 9 تير آغاز مي‌شود. سرمربي پرسپوليس در مورد اينکه اگر سه دستيار جدا شده شما مي‌خواستند در تيم بمانند شما تمايل به ادامه همکاري داشتيد يا نه اظهارداشت: شرايط متاسفانه طوري رقم خورد که با اولين مصدوميت و اولين اشتباه دروازه‌بان يکسري شروع به توهين مي‌کردند. اين جدايي در وهله اول به نفع خود مربيان و اعتبار وشخصيت‌شان بود. از اين اتفاق متاسف شدم. وي در مورد اينکه منظورش فضاي مجازي است يا خير، بيان داشت: در فضاي‌مجازي و رسانه‌‌اي عده‌اي شيطنت کرده و جو را خيلي ملتهب کردند. بايد خيلي هوشيارانه عمل مي‌کرديم و حق‌شان اينجوري نبود که اينگونه از جمع ما جدا شوند. در اين دو سال و نيمي که در خدمت پرسپوليس بوديم، دوست داشتم اگر قرار است يکي از اعضاي کادرفني جدا شود با يک شکل خوب و فضاي بهتري انجام مي‌شد. گل‌محمدي در مورد اينکه يک حس ناراحتي و دلخوري در صحبت‌هاي شما ديده مي‌شود و در اين مورد صحبت مي‌کنيد، افزود: بهتر است زياد درموردش صحبت نکنيم. سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اينکه درويش در مورد قرارداد شما صحبت کردند و دلخوري در اين خصوص پيش نيامد، گفت: بحث قراردادها شخصي است. درويش را در منگنه قراردادند و او هم متاسفانه به‌دليل صداقتي که داشت و دارد و بلد نيست مثل خيلي‌ها صحبت غير واقع انجام بدهد، اسير آن جو و سوالات شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار