| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

به‌رنج بانوان کارآفرين پايان دهيد

آرمان ملي: در بازديدي که به دعوت يکي از هنرمندان و کارآفرينان افتخارآفرين شهرستان فيروزآباد صورت پذيرفت، اعضاي تشکل جهادي، مردمي ‌و مطالبه گري «نجات» به روستاي جايدشت در شهرستان فيروزآباد عزيمت و در اين بازديد دو نفر از مسئولان شهرستان فيروزآباد را با خود همراه نمودند. حجت ا... بهمني با تاکيد بر رسيدگي جدي و فوري مسئولان امور در راستاي تسهيل امر توليد و اشتغال زنان و خانواده‌هاي نيازمند گفت: از مسئولان مي‌خواهم به رنج ومشقت‌هاي بي‌شمار بانوان کار آفرين فارس پايان دهند. در اين زمينه را از مسئولان مربوطه استان و شهرستان مطالبه مي‌نماييم.

تغيير قيمت دارو

ايسنا: رئيس سازمان غذا و دارو گفت: تا زماني‌که زيرساخت‌هاي تغيير نظام ارزي دارو آماده نشود، اتفاقي در حوزه دارو رخ نخواهد داد. بر همين اساس هم سازمان غذا و دارو طبق روال سال 1400 بحث واردات مواد اوليه دارويي و توليد دارو را پيش برده و با همان هزينه‌ها دارو را عرضه مي‌کنيم. بهرام دارايي افزود: بنابراين جز اصلاح قيمت سالانه دارو متناسب با تورم، اتفاقي در حوزه دارو نخواهد افتاد. در زمينه يارانه دارو هم تابع شرايط هستيم و تا زماني‌که زيرساخت‌هاي لازم به صورت 100 درصدي آماده نشود، تغييري ايجاد نمي‌شود.

سلامت دندان با افزايش پوشش بيمه‌اي

ايلنا: دبير شوراي آموزش دندانپزشکي و تخصصي وزارت بهداشت، با اشاره به تبعات مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دندان‌پزشکي، گفت: راه ارتقاي سلامت دهان و دندان افزايش پوشش بيمه و کاهش پرداختي از جيب مردم و توجه به بهداشت و پيشگيري است. مهدي کدخدازاده اظهار کرد: بر اساس آمارهاي سازمان نظام پزشکي، 42 هزار و 600 نفر دندان‌پزشک در کشور ثبت شده و شماره نظام‌پزشکي دارند که به تبع برخي از اين افراد فوت شده و بايد از اين آمار کم شوند. تقريبا نزديک 40 هزار نفر دنداپزشک فعال در کشور داريم که سرانه آن نسبت به جمعيت کشور 5 دندانپزشک به 10 هزار نفر جمعيت مي‌شود.

دستور دادستان در ماجراي آمبولانس

آرمان ملي: دادستان تهران از دادسراي ويژه امور جنايي بازديد کرد و دستور ويژه‌اي براي رسيدگي سريع‌تر به پرونده جان باختن کودک دو ساله در آمبولانس پنجره شده در خط ويژه صادر کرد. علي صالحي، با حضور در بخش‌هاي مختلف دادسراي ناحيه 27، از نزديک در جريان عملکرد اين مجموعه و نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي قضائي قرار گرفت و ضمن اطلاع از فعاليت‌هاي انجام شده، توصيه‌ها و تذکرات لازم را خطاب به کارکنان و مسئولان دادسرا ارائه کرد. دادستان تهران در اين بازديد دستورات ويژه‌اي براي تسريع در رسيدگي به پرونده کودک جانباخته در آمبولانس صادر کرد.

هزينه نگهداري هر مددجو يازده ميليون تومان

آرمان ملي: مديرعامل موسسه خيريه کهريزک گفت: هزينه نگهداري هر مددجو در آسايشگاه کهريزک ماهيانه 11 ميليون و 300 هزار تومان است. حسن احمدي با اشاره به اينکه 3250 نفر از مددجويان در دو آسايشگاه کهريزک تهران و البرز خدمات دريافت مي‌کنند، گفت: علاوه بر اين 350 نفر از سالمندان نيز در منازل خدمات مراقبت در منزل توسط مددکاران آسايشگاه کهريزک دريافت مي‌کنند. ضمن اينکه بنا داريم در آينده نزديک تعداد مددجويان مراقبت در منزل را افزايش دهيم.

تاکسيدرمي عامل انقراض پلنگ

فارس: استاد دانشگاه تهران گفت: يکي از تهديدات بزرگ «پلنگ ايراني» عطش ناميمون و نامبارک افرادي براي شکار آنها به منظور استفاده از پوست پلنگ براي «تاکسيدرمي» است. مهدي اسماعيلي بيدهندي اظهار کرد: در حال حاضر آمار دقيقي از تعداد پلنگ‌هاي ايراني در کشور در دسترس نيست و دليل آن هم اين است که پايش کامل و فراگيري براي شمارش تعداد افراد اينگونه در طبيعت وجود ندارد و از اين نظر مشابه يوزپلنگ ايراني است.

راز تور گردشگري با نماد شيطاني

رکنا: سرپرست اداره ميراث فرهنگي مازندران گفت: برپايي تور گردشگري با نمادهاي شيطان‌پرستي ارتباطي با تاسيسات گردشگري ندارد. مهدي ايزدي، با اشاره به انتشار اين خبر اظهار کرد: خبري به نقل از مقامات قضائي مازندران درباره دستگيري 120 نفر از اعضاي يک تور گردشگري غيرمجاز در جنگل‌هاي شهرستان نکا منتشر شد که بر اساس اطلاعات تکميلي از فرماندهي انتظامي شهرستان، موضوع در منطقه بندبن و در فاصله 10 کيلومتري درون جنگل و با هدف عضو‌گيري گروه‌ها و جريانات انحرافي صورت گرفته که هيچ‌گونه ارتباطي با تاسيسات گردشگري و تورهاي شهرستان نکا ندارد.


تجمع مال‌باختگان بانک ملي

آرمان ملي: روز گذشته حدود 160 نفر از مال‌باختگان بانک ملي شعبه دانشگاه تهران به دليل عدم رسيدگي در خصوص واگذاري اموال سرقتي خود، تجمع اعتراضي برگزار کردند. اين افراد مدعي شدند، با وجود اينکه در روز سيزدهم خرداد اموال قيمتي و به عبارتي کل دارايي‌هاي آنها سرقت شد اما هنوز مديران بانک پاسخگوي نيازهاي آنها نيستند و مدام اعلام مي‌کنند که موضوع از سوي مراجع قضائي در حال رسيدگي است. تجمع کنندگان اعلام کردند که طبق قانون صندوق امانات در کل جهان، بانک تنها يک کليد به‌همراه صندوق به ما داده و هيچ اطلاعاتي از اموال ما ندارد و اين موضوع يکي از مشکلات موجود ماست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار