| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد

اجاره خانه‌ها، عامل افزایش طلاق در بین سالمندان

آرمان ملي: آمارهاي کشور در زمينه طلاق نشان مي‌دهد که جدايي بين سالمندان افزايش پيدا کرده است. البته فراواني آن هنوز زياد نيست. بخشي از طلاق‌ها به دليل مسائل مالي، بخشي از طلاق‌ها به دليل بيکار شدن و در خانه ماندن است که نياز آن آموزش‌هاي لازم براي مهارت زندگي در بازنشستگي است.. بالا رفتن اجاره بهاي مسکن تبديل به مشکلي براي همه‌ خانواده‌هاي ايراني شده است. سران قوا براي حل اين مشکل مصوبه‌اي را تصويب کرده‌اند تا صاحبخانه‌ها تنها 25 درصد در تهران و 20 درصد در شهرستان‌ها اضافه کنند. همچنين روز سه شنبه (امروز) نيز در مجلس طرحي با همين عنوان به رأي گيري گذاشته مي‌شود تا شايد بتواند مشکل مستاجران را حل کند. اما در اين بين راه‌هاي فرار زيادي براي صاحب خانه‌ها وجود دارد تا اين قوانين را دور بزنند.

سرگرداني مردم

مستاجران در استيصال بسر مي‌برند که همين مساله در افزايش آسيب‌هاي مختلف و آمار طلاق نيز به گفته کارشناسان تاثير‌گذار بوده است. يکي از آسيب‌هاي افزايش نجومي اجاره بها در شهرهاي بزرگ براي سالمندان مسير حرکت به سمت طلاق و جدايي را ايجاد کرده است. اختلافات خانوادگي با افزايش اجاره خانه‌ها شکل گرفته و در نهايت به جدايي زوجين نيز مي‌تواند ختم شود. يکي از شهروندان تهراني که راننده مسافرکشي در پايتخت است از سالمندان اين شهر بزرگ است ضمن گله‌مندي از افزايش اجاره بها منازل از نارضايتي همسرش از شرايط مي‌گويد و تاکيد دارد بايد شهر تهران که تولدگاه او است ترک کند تا شايد در شهري ديگر بتواند خانه کرايه کند و همين دور شدن از شهري که سال‌ها در آن زندگي کرده است به اختلافات خانوادگي منجر شده که امکان جدايي را نيز شکل داده است. داستان پيرمرد تنها يکي از هزاران داستاني است که هر روز براي مردم اتفاق مي‌افتد و بدون شک در آينده نزديک با آسيب‌هاي زيادي مثل اين مواجه خواهيم بود که مسئولان براي آن بايد چاره‌اي بينديشند.

طلاق در ميان سالمندان؟

سيدحسن موسوي چلک رئيس انجمن مددکاران اجتماعي، درباره افزايش اجاره بها و تاثير آن روي طلاق گفت: وقتي شرايط اقتصادي جامعه بهم ريخته مي‌شود و افراد براي تامين نيازهاي اساسي خود مثل مسکن دچار عسر وحرج مي‌شوند طبيعتا مشکلات زيادي را شاهد خواهيم بود که اول از همه جابه‌جايي محيط مسکوني به مناطق فرودست‌تر است. يعني فرد اگر امروز در يک محل متوسط زندگي مي‌کند مجبور مي‌شود به محلاتي نقل مکان کند که چه از نظر خدمات عمومي و چه از نظر اجتماعي شرايط بدتري دارد. اما لزوما وقتي شرايط اقتصادي بد مي‌شود افراد نقل مکان به محلات ديگر نمي‌کنند بلکه تعارض و اختلافات بين اعضاي خانواده بيشتر مي‌شود که نتيجه آن خشونت، جدايي، طلاق و حتي رهاکردن زندگي مي‌شود. چلک در پايان خاطرنشان کرد: آمارهاي کشور در زمينه طلاق نشان مي‌دهد که طلاق بين سالمندان افزايش پيدا کرده است. البته فراواني آن هنوز زياد نيست. بخشي از طلاق‌ها به دليل مسائل مالي، بخشي از طلاق‌ها به دليل بيکار شدن و در خانه ماندن است که نياز آن آموزش‌هاي لازم براي مهارت زندگي در بازنشستگي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار