| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

بنگــــاه هـــا

در اردیبهشت ماه رقم خورد؛

25 درصد از اصناف
تخلف کرده‌اند!

آرمان ملی: بر اساس اطلاعات از مجموع بیش از 41 هزار بازرسی ۹۱۰۷ واحد صنفی به دلایل درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور، خودداری از عرضه کالا و دیگر تخلفات صنفی، پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۱۱ میلیون تومان تشکیل شده است. موضوعی که به نظر می‌رسد اکثر این تخلفات در سایه تنش‌های حاکم بر بازار و رشد قیمتی اکثر کالاها در نتیجه جراحی اقتصادی دولت رقم خورده است. بر اساس این گزارش و طبق اعلام سازمان حمایت، در اردیبهشت امسال، ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها وغیره برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی انجام شده است. در نتیجه این بازرسی‌ها برای ۹۱۰۷ واحد صنفی به دلایل درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور، خودداری از عرضه کالا و دیگر تخلفات صنفی، پرونده تخلف تشکیل و پرونده متخلفان به ارزش بیش از ۵۱۱ میلیون تومان برای صدور رأی نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است. مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی
www. cppo. ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند. طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

خروج بي رمق شاخص از فاز اصلاح

آرمان ملي: بازار سرمايه روز گذشته اگرچه بي‌رمق اما از فاز اصلاح خارج شد به گونه‌اي‌که شاخص کل با رشد بيش از هزار واحدي در کانال يک ميليون و 547 هزار واحدي قرار گرفت. در واقع صعود بي‌جان شاخص و باقي ماندن در ميانه 1.5 ميليون واحد نشان مي دهد پول حقيقي در حال خروج از بازار بوده و سهامداران همچنان نسبت به آينده بازار ابهام دارند. بر اساس اين گزارش، در معاملات ديروز بازار سرمايه بيش از پنج ميليارد و 837 ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 38 هزار و 113 ميليارد ريال معامله شد و شاخص کل بورس با يک‌هزار و 286 ‌واحد افزايش در ارتفاع يک ‌ميليون و 547‌ هزار واحدي قرار گرفت، همچنين شاخص هم‌وزن با يک هزار و 223 واحد افزايش به 426 هزار و 584 واحد و شاخص قيمت با 749 واحد رشد به 261 هزار و 186 واحد رسيد. بر اين اساس در معاملات روز گذشته نمادهاي، کشتيراني جمهوري اسلامي ايران (حکشتي) با 489 واحد، ايران خودرو (خودرو) با 411 واحد، سايپا (خساپا) با 370 واحد، پتروشيمي مبين (مبين) با 342 واحد، گسترش سرمايه‌گذاري ايران خودرو (خگستر) با 182 واحد و شرکت سرمايه‌گذاري سيمان تامين (سيتا) با 147 واحد بيشترين اثر گذاري مثبت و نمادهاي، پتروشيمي پرديس (شپديس) با 404 واحد، ملي صنايع مس ايران (فملي) با 302 واحد، مخابرات ايران (اخابر) با 287 واحد، پتروشيمي شيراز (شيراز) با 162 واحد، شرکت ارتباطات سيار ايران (همراه) با 142 واحد و صنايع پتروشيمي خليج فارس (فارس) با 123 واحد بيشترين تاثير منفي را داشتند. از سوي ديگر در بازار فرابورس نيز روز گذشته وضعيت افزايشي حاکم بود به طوري‌که در اين بازار چهار ميليارد و 736 ميليون برگه سهم و اوراق مالي به ارزش 27 هزار و 310 ميليارد ريال در بيش از 266 هزار و 688 نوبت داد و ستد شد و شاخص کل فرابورس با يش از 27 واحد افزايش به کانال 20 هزار و 986 واحد رسيد. در معاملات ديروز فرابورس نمادهاي، پليمر آريا ساسول (آريا)، توليد نيروي برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمايه گذاري صبا تامين (صبا)، بانک دي (دي)، سيمان ساوه (ساوه)، بهمن ديزل (خديزل) و صنايع ماديران (ماديرا) اثرگذاري مثبت و همچنين نمادهاي، سنگ آهن گهرزمين (کگهر)، پتروشيمي زاگرس (زاگرس)، گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي (سمگا)، گروه توسعه مالي مهر آيندگان (ومهان) و مديريت سرمايه گذاري کوثر بهمن (وکبهمن) تاثير منفي بر شاخص فرابورس داشتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار