| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

دولت ‌و مجلس پيگير مجازات عاملان شهادت «سردار»

يک عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاکيد بر اينکه بايد عاملان و آمران شهادت سردار سليماني محاکمه شوند گفت که دولت و مجلس پيگير مجازات عاملان شهادت سردار سليماني است. يعقوب رضازاده ادامه داد: از همان ابتداي وقوع حادثه تروريستي، دولت و وزيرخارجه سابق، مجلس و فرماندهي کل سپاه، شوراي امنيت، شوراي امنيت، ستاد کل نيروهاي مسلح و... تاکيد داشتند که بايد مسببان ترور سردار سليماني شناسايي شده و چهره و ماهيت آنها در مجامع بين‌المللي افشا شود. همچنين محاکمه شده و به اشد مجازات محکوم شوند. اين عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه قطعا وزير خارجه، رئيس‌جمهوري و مجلس به دنبال مجازات عاملان شهادت سردار سليماني هستند گفت که از همان ابتدا مشخص بود که پشت صحنه ترور شهادت ناجوانمردانه شهيد سليماني آمريکا و رژيم صهيونيستي بودند که اکنون هم خودشان اذعان مي‌کنند.

اتهام اتحاديه اروپا عليه ايران

وزراي خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا امروز در نشستي ايران را به ايجاد بي‌ثباتي در منطقه متهم کردند. وزراي خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا روز دوشنبه سند شراکت راهبردي با کشورهاي حوزه خليج فارس را تصويب کردند. اتحاديه اروپا در اين جلسه با متهم کردن ايران به ارسال موشک به شبه نظاميان مسلح اعلام کرد که اين مساله موجب نگراني ما شده است. اين اتحاديه همچنين مدعي شد که ايران به‌طور مستقيم و يا از طريق نمايندگانش ثبات منطقه را تهديد مي‌کند. وزراي خارجه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در جريان تصويب سند شراکت راهبردي همچنين تاکيد کردند که کشورهاي عربي خليج(فارس) شرکايي مورد اعتماد در زمينه انرژي و تضمين تعادل بازار جهاني هستند ادعاهاي اتحاديه اروپا درحالي مطرح مي‌شود که جمهوري اسلامي ايران همواره تلاش‌هاي فراواني براي ايجاد ثبات در منطقه و حل بحران‌هاي آن کرده است.

رجزخواني وزير جنگ رژيم صهيونيستي

وزير جنگ رژيم صهيونيستي با تکرار ادعاي قصد ايران براي هدف قرار دادن شهروندان اسرائيلي، گفت که در صورت انجام شدن چنين اقدامي، اين رژيم در زمان و مکان انتخابي خود پاسخي قاطع خواهد داد. بني گانتس، وزير جنگ رژيم صهيونيستي، امروز دوشنبه در جلسه کنست گفت که اين رژيم در حال تشکيل يک «ائتلاف دفاع هوايي در خاورميانه» تحت رهبري آمريکاست. گانتس به کنست گفت که به نهادهاي امنيتي رژيم صهيونيستي هشدار داده است در صورت حمله به اسراييلي‌ها از سوي ايران در ترکيه، «پاسخي قاطعانه» بدهند. او در کميته روابط خارجي و دفاعي کنست مدعي شد، برخي پاسخ‌هاي احتمالي پيش روي اسرائيل قرار دارند، از جمله اهدافي بالقوه براي حمله.

بالگردي به دليل نبودِ قطعه زمين‌گير نمي‌شود

فرمانده هوانيروز ارتش از افزايش توان ساخت قطعات بالگردي با بهره‌گيري از ظرفيت شرکت‌هاي دانش‌بنيان کشور خبر داد. امير سرتيپ يوسف قرباني با اشاره به رشادت خلبانان و کادر پروازي هوانيروز در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: هوانيروز به‌عنوان يک نيروي بازدارنده نظام، در همان روزهاي نخستين تجاوز دشمن بعثي به کشور، توانست جلوي يگان‌هاي پياده و مکانيزه اين رژيم را سد و ضربات مهلکي را بر آنها وارد کند. وي به نقش نيروي هوايي ارتش در متوقف کردن موتور محرکه رژيم بعثي و پيشروي‌هايش در داخل کشور اشاره و عنوان کرد: در آن دوران که نيروي زميني ارتش بنا به شرايط انقلابي، تحت تأثير تحولات عمده قرار گرفته بود و آن انسجام لازم را نداشت، نيروي هوايي ارتش عمليات‌هاي متعددي را عليه دشمن بعثي انجام داد و زيرساخت‌هاي دشمن را با بمباران‌هاي متعدد از بين برد، سپس نيروي زميني ارتش نيز با حمايت مردم توانست در سرپل ذهاب و جبهه‌هاي جنوب کشور، جلوي پيشروي دشمن را بگيرد.

ايران بيشترين بار پناهندگان را بر دوش مي‌کشد

نماينده ويژه رئيس‌جمهور در امور افغانستان به مناسبت روز جهاني پناهنده گفت: ايران بر اساس معيارهاي اسلامي، انساني و با حفظ مصالح و در بين کشورهاي منطقه بيشترين بار پناهندگان را بر دوش مي‌کشد. حسن کاظمي‌قمي در توييتي نوشت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس معيارهاي اسلامي، انساني و با حفظ مصالح و در بين کشورهاي منطقه بيشترين بار پناهندگان را بر دوش مي‌کشد. عملکرد مدعيان حقوق بشر در ميزان پذيرش پناهندگان افغانستاني، سوري و عراقي و برتر دانستن پناهندگان اوکرايني خلاف ادعاي آنهاست. وي ادامه داد: ايران بدون حمايت سازمان‌هاي مدعي بين‌الملل، در بحران اخير افغانستان صدها هزار پناهجوي جديد را در خود جاي داده و اکنون ميليون‌ها پناهنده را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

 

وضعيت نوزاد رها شده در نازي‌آباد مطلوب است

معاون دادستان تهران گفت: نوزاد رها شده در نازي آباد در شيرخوارگاه حضرت رقيه(س) نگهداري مي‌شود و وضعيت جسماني او مطلوب است. نجف جابري سالخورده، معاون دادستان و سرپرست دادسراي ناحيه 16 در بازديد از شيرخوارگاه حضرت رقيه (س) گفت: نوزاد رها شده در نازي آباد به اين شيرخوارگاه منتقل شد و بر پايه اعلام پرستار شيرخوارگاه، وضعيت جسمي طفل مطلوب و صرفا ورم جزئي پشت‌سر وي وجود دارد و هم اکنون در حال معالجه است. جابري در پايان با ابراز رضايت از وضعيت مطلوب اين شيرخوارگاه گفت: حدود 88 نوزاد وکودک 6 ماهه تا 6 ساله در اين محل نگهداري و هزينه‌هاي آن‌ها، از سوي سازمان بهزيستي و کمک‌هاي خيرين تأمين اعتبار مي‌شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار