| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

بی اعتقادی تخم‌مرغ‌گذاران در سبد آمریکا به پیشرفت ایران

وزير کشور گفت: کساني که تخم مرغ‌هاي خود را در سبد آمريکا مي‌گذارند، به پيشرفت کشور اعتقادي ندارد. احمد وحيدي اظهار کرد: گفتمان‌ها پيش از اينکه خلق شوند، کشف مي‌شوند، گفتمان‌ها داراي زمان و مکان هستند. عدالت، ارزش ذاتي است. مردمي بودن هم در اسلام يک ارزش ذاتي است. مردم‌سالاري ما در جمهوري اسلامي هيچ ربطي به دموکراسي غربي ندارد و فلسفه اين دو با هم متفاوت است. عدالت و مردمي بودن، گفتماني محدود به زمان نيست و فراتر از زمان و مکان است و بايد نگاه عميق‌تري به آن داشت. وحيدي خاطرنشان کرد: سوال اين است که عدالت و مردمي بودن را بايد در چه مفهومي قالب‌بندي کنيم؟ تعريف و مصداق عدالت و مردمي بودن خيلي مهم است. شرکت در انتخابات يکي از مصاديق مردمي بودن است اما همه تعريف مردمي بودن يعني مشارکت سياسي؟

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه دشمن بر طبل تحريک اذهان مردم مي‌کوبد، گفت: با خدمت به مردم، روحيه فداکاري و گذشت اجازه نمي‌دهيم که دست دشمن به حريم امنيت ما برسد. سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي با بيان اينکه مردم ايران مي‌دانند که آنچه در ذهن رهبر معظم انقلاب مي‌گذرد جز سعادت، پيشرفت، امنيت، استقلال، آزادي و حرمت اين جامعه نيست تصريح کرد: قدرت فيزيکي يک نظام خوب است، اما اگر حکمت رهبري پشت آن نباشد آن قدرت به عکس خود تبديل مي‌شود مانند آمريکا که فاقد يک رهبر با روحيه کاريزما بوده و از قدرت حکمت برخوردار نيست و همين امر باعث فرسايش روح جامعه مي‌شود. ما به بهترين روش يعني توليد امنيت است.

رئــــيس مرکز تحقيقــــات استراتژيک رياست‌جمهوري با بيان اينکه شعار دولت سيزدهم مردمي بودن است، گفت: مردمي بودن دال مرکزي انقلاب اسلامي است و رأي مردم به رئيسي يعني بازگشت به شعار انقلاب اسلامي. اين شعار بايد خود را در سياست‌هاي دولت نشان دهد. محمدصادق خياطيان بيان کرد: همه گفتمان‌ها ميل به تببين و تئوري‌پردازي دارند. تبيين جنبه نظري گفتمان عدالت و جمهوريت بسيار ضروري است. وي تاکيد کرد: بايد مفهوم مردمي بودن و جمهوريت مشخص شود. معتقديم حضور مردم در همه صحنه‌ها بايد وجود داشته باشد و جمهوريت فقط به معناي حضور مردم پاي صندوق رأي نيست. . وي با بيان اينکه مردمي بودن بايد خود را در اقتصاد نشان دهد، عنوان کرد: الگوي مردمي کردن اقتصاد، سياست داخلي و خارجي، آموزش، سلامت مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي و اسناد بالاستي را بايد در مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست‌جمهوري تهيه کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار