| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

«برانکـو» و «کی‌روش» به ایـران نمی‌آیند

کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد: برکناري يا ابقاي «اسکوچيچ» تا جام‌جهاني، دردي از مشکلات فوتبال ايران دوا نمي‌کند. او همچنين بر اين باور است که کي‌روش و برانکو به ايران نمي‌آيند.

شکست مقابل الجزاير

امير حاج‌رضايي درباره وضعيت تيم‌ملي فوتبال ايران و شکست اين تيم مقابل الجزاير که باعث افزايش موج انتقادها از «اسکو» شده که در گذشته مورد حمايت او بود و عملکردش را قابل قبول مي‌دانست، گفت: من به‌صورت فردي به فوتبال ايران نگاه نمي‌کنم. فرض کنيد سرمربي کنوني را تغيير دهند. در فوتبالي که ساختار، تجهيزات و ساختمان ندارد، طبعا تغيير سرمربي نمي‌تواند پيشرفتي به‌دنبال داشته باشد. طي 15 سال اخير گفتم، مديران مختلفي در فوتبال بودند و هر گاه به جام‌جهاني رفتيم، فکر کردند فوتبال ما هيچ مشکلي ندارد. من ترجيح مي‌دادم به جام‌جهاني نمي‌رفتيم اما همه چيزمان رها نمي‌شد و براي فوتبال کاري مي‌کرديم.

«اسکو»

او در واکنش به اينکه موافقان برکناري «اسکو»، دنبال يک راهکار کوتاه مدت براي سازماندهي بهتر تيم‌ملي هستند و کسي به هدف بلندمدت فکر نمي‌کند؛ اظهارکرد: من به اين ديدگاه احترام مي‌گذارم. بايد در جامعه ما چند صدايي باشد و هر کسي ديدگاه خود را بگويد و از دل اين ديدگاه‌ها به يک نتيجه مطلوب برسيم که براي فوتبال ما مفيد باشد. همواره مي‌توانيم به موفقيت مقطعي برسيم ولي به پيروزي پايدار نمي‌رسيم. از بس که از کلمه ساختار استفاده کرديم، نخ‌نما شده است. اين مسائل، مثنوي هفتادمن کاغذ است. الان فوتبال ايران به‌گونه‌اي جلو مي‌رود که عاقبت به‌خيري را در آن نمي‌بينم.

کي‌روش؟

او درباره خواسته مخالفان اسکوچيچ براي برکناري او و روي کارآمدن کي‌روش، برانکو يا يک مربي خارجي ديگر بيان داشت: «کي‌روش» و «برانکو» قطعا به ايران نمي‌آيند. چند وقت پيش مطلب کوتاهي از برانکو خواندم که گفت مشکل مالياتي دارم و به ايران نمي‌آيم. کي‌روش هم که فکر نمي‌کنم به ايران بيايد. بنابراين بايد سراغ يک مربي بيکار بروند که او شرايط را فراهم کند. يکبار اين دسته گل را به آب دادند و ويلموتس مبلغ زيادي از ما طلبه‌کار است. اين هيات‌رئيسه که نصفه و نيمه است. کساني‌که خود را زرنگ مي‌دانستند، قراردادي با ويلموتس بستند که پدرمان در آمده است. حاج‌رضايي تصريح کرد: اعتقادم بر اين است که اگر اسکوچيچ را تغيير دهيم، تصور نمي‌کنم ضعف‌ها را پنهان کنيم، بايد عميق‌تر نگاه کرد.

فدراسيون

اين کارشناس فوتبال گفت: از کلمه اميد استفاده مي‌کنم و اميدوارم تيم‌ملي در قطر آبرومند بازي کند و در‌ شأن ما باشد. توصيه من اين است که وزارت ورزش دخالت کند و اين فدراسيون آشفته و فروپاشيده را جمع کند و به جام‌جهاني برويم و به يک شکل آبرومندانه بازي کنيم. چند جواني که مشغول کار هستند، توان لازم را که براي اينکه براي فوتبال ما کاري کنند، ندارند.

حساسيت

حاج‌رضايي افزود: من حساسيتي روي اسکوچيچ ندارم. از اينکه ما برويم قطر و با وضع بدي حذف شويم، ناراحت مي‌شوم. يادم مي‌آيد وقتي آلمان با 7 گل عربستان سعودي را شکست داد، برايشان وحشتناک بود. فکر مي‌کنم که الان يک ترميم کوچک مي‌توانند انجام دهند. نمي‌گويم خداي نکرده مشابه اين اتفاق براي ما رخ مي‌دهد اما مي‌گويم برخي مديران، چند دهه بودند اما وضع تغييري نکرده و مشکلات بيشتر و بدتر شده و فساد بيشتري را مي‌بينيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار