| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

2 مدیــر در ورزشگـــاه آزادی!

آرمان‌ملي: بعداز ماجراي پلمب فدراسيون ژيمناستيک و چوگان، حالا اختلاف شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي و وزارت ورزش در اداره مهم‌ترين ورزشگاه کشور، بالاگرفته و شاهد حضور 2 مدير هستيم!

ماجراي ورزشگاه آزادي

اوايل مهر 1400 بود که «احمد مددي» مديرعامل سابق استقلال به‌عنوان سرپرست مجموعه آزادي منصوب شد. با گذشت 9 ماه از حضور مددي که حکمش را از «عليرضا عاصم‌يوسفي» مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي دريافت کرده بود، مشکلات و اختلافاتي ميان اين دو نفر به وجود آمد. «فارس» نوشت: 25 ارديبهشت‌ماه بود که در حکمي عجيب عاصم‌يوسفي مديرعامل شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي عليرضا فاضلي را به‌عنوان سرپرست جديد مجموعه ورزشي آزادي معرفي کرد، موضوعي که رسانه‌اي نشد چرا که اين حکم با مخالفت شديد وزير ورزش‌وجوانان روبه‌رو شد و بدون اينکه خبري از تغيير در سايت شرکت توسعه منتشر شود، اين حکم باطل شد تا «مددي» که يک روزه توسط عاصم‌يوسفي برکنار شده بود دوباره به جايگاه خود برگردد؛ اما به‌نظر مي‌رسد اينجا پايان ماجرا نبود. با وجود اينکه حميد سجادي مخالف شديد اين تغييرات بود اما موضوع وقتي جالب مي‌شود که بدانيم فاضلي با وجود ابطال حکم از همان زمان صدور آن در ورزشگاه آزادي مستقر شده و در اتاق‌هاي مختلف اين مجموعه حضور داشت و فعاليت مي‌کرد. اگرچه احمد مددي همچنان طبق حکم و ابلاغي که دارد مدير مجموعه آزادي محسوب مي‌شود اما در حال حاضر با اتفاقات عجيبي که رخ داده وي عملا هيچ اختياري ندارد چرا که هم حقوق اين مدير از ارديبهشت‌ماه قطع شده و هم اينکه سيستم کارتابل اداري او از دسترسش خارج شده است. در جلسات شوراي مديران نيز هيچ دعوتي از مددي صورت نمي‌گيرد تا مديرعامل شرکت توسعه نشان دهد او را به اين شکل کنار گذاشته است. شنيده‌ها حاکي از اين است در تماسي که روساي فدراسيون‌ها با شرکت توسعه براي حل مسائل خود در آزادي داشته‌اند، مسئولان شرکت توسعه آنها را به «فاضلي» ارجاع داده‌اند نه «مددي».!

فدراسيون ژيمناستيک

ماجراها از آبان‌ماه سال گذشته شروع شد. جايي‌که فدراسيون ژيمناستيک به مشکل خورد! فدراسيون ژيمناستيک در واکنش به پلمب اماکن در اختيار اين فدراسيون، بيانيه‌اي را به شرح زير صادر کرد. در اين بيانيه آمده است: «شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي در تاريخ 23 آبان سالجاري نامه‌اي را براي فدراسيون ژيمناستيک ارسال کرد مبني بر اينکه اين فدراسيون مبلغي در حدود يک‌ميليارد و دويست ميليون تومان به اين شرکت بدهکار است. نماينده فدراسيون ژيمناستيک براي پيگيري اين نامه و اطلاع از دليل درخواست اين رقم نجومي در شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي حاضر شد و براي اين درخواست نامه‌اي کتبي به شماره 256/25/0466 به تاريخ 23 آبان سالجاري نيز ارائه داد. اما مسئولان اين شرکت اعلام کردند اطلاعي از اينکه چرا چنين رقمي به‌عنوان بدهي به فدراسيون ژيمناستيک اعلام شده ندارند و قرار شد در روز شنبه هفته آينده ريزبدهي فدراسيون ژيمناستيک به شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي به اين فدراسيون اعلام شود؛ اما در فاصله‌اي که تا روز شنبه باقي مانده بود اين شرکت اقدام به پلمب اماکن فدراسيون ژيمناستيک کرد. طبق دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت ورزش‌وجوانان، اماکن تخصصي دولتي که سالن‌هاي ژيمناستيک هم مشمول آن مي‌شوند در دوران کرونا از معافيت 100 درصدي در پرداخت اجاره‌بها برخوردار هستند. ابهام ديگري که در اين زمينه وجود دارد اين است که با توجه به اينکه تعداد زيادي از فدراسيون‌ها به شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي بدهکار هستند آيا در اين مدت اخير چنين اقدامي عليه آنها صورت گرفته؟ در صورتي‌که پاسخ به اين سوال مثبت است خواهشمند است اسامي فدراسيون‌هاي ديگر که اماکن آنها پلمب شده اعلام شود تا از هر گونه ايجاد شائبه مبني بر اينکه اين اقدام شرکت توسعه در ادامه برخي اقدامات ديگر همچون قطع بودجه فدراسيون، جلوگيري از اعزام تيم‌ملي ژيمناستيک هنري به مسابقات جهاني و... است جلوگيري شود. لازم به ذکر است شرکت توسعه و تجهيز اماکن ورزشي بدون انجام هيچگونه تشريفات قانوني و بدون ارائه هيچ ابلاغ کتبي اقدام به پلمب اماکن ورزشي فدراسيون ژيمناستيک کرد.

فدراسيون چوگان

آبانماه سال گذشته همچنين مجموعه چوگان و سوارکاري شهدا (قصرفيروزه) که فدراسيون چوگان نيز در آن مستقر است، پلمب شد. ابراهيم نوزايي، رئيس فدراسيون چوگان در رابطه با جزئيات پلمب مجموعه چوگان و سوارکاري شهدا (قصرفيروزه) از سوي شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور در گفت‌وگو با «ايسنا»، اظهارکرد: مجموعه چوگان و سوارکاري شهدا (قصرفيروزه) به‌صورت قرارداد BOT در اختيار فدراسيون چوگان قرار داشته و حدود 12 سال از زمان اين قرارداد مي‌گذرد. او ادامه داد: در حال حاضر مسئولان شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور اعلام کرده‌اند که تاريخ اين قرارداد به پايان رسيده است اما به لحاظ قانوني بايد بدانيم که در قرارداد مربوطه بندهايي وجود داشته که شرکت توسعه و نگهداري بايد به آن عمل مي‌کرد. رئيس فدراسيون چوگان با اشاره به اينکه در صورت عمل‌نکردن شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور به بندهاي قرارداد مربوطه، براساس الحاقيه، اين قرارداد به قوت خود باقي است، بيان کرد: بنابراين به لحاظ قانوني ادامه فعاليت فدراسيون چوگان در مجموعه چوگان و سوارکاري شهدا (قصرفيروزه) بلامانع است. نوزايي با تاکيد بر اينکه بايد مسائل و مشکلات جامعه ورزش، درون خانواده حل شود و کار به چنين جايي نرسد، گفت: چوگان يک رشته فرهنگي ورزشي است و بايد با کمک مسئولان در بخش‌هاي مختلف، شاهد احيا و توسعه هرچه بيشتر آن باشيم، در عين حال شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور بايد نقش پشتيبان و حمايت‌کننده ورزش را داشته باشد در راستاي تخريب ورزش گام برندارد. وي با بيان اينکه چند روز قبل پلمب مجموعه چوگان و سوارکاري شهدا (قصرفيروزه) از سوي شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور انجام شد، عنوان کرد: اين رفتارها در‌ شأن ورزش ايران، شرکت توسعه و نگهداري اماکن ورزشي کشور و وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون چوگان نيست و متاسفانه با نصب بنر اعلام کرده بودند که فدراسيون چوگان مسئوليتي در اين مجموعه ندارد و از انعقاد قرارداد با آن خودداري شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار