| کد مطلب: ۱۰۳۷۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کشف انبار روغن موتور

مديرکل «صمت» گيلان بيان داشت: با بازرسي ميداني از انبارهاي روغن خودرويي يک انبار روغن موتور احتکارشده در رشت کشف و پلمب شد. تيمور پورحيدري از تشديد نظارت بازرسي‌ها در پي کاهش عرضه روغن خودرو در سطح عرضه خبر داد و افزود: با تمرکز بازرسان اين اداره کل بر عرضه روغن خودرو در بازار؛ يک انبار روغن موتور احتکاري کشف و ضبط شد. مديرکل صمت گيلان ادامه داد: در بازرسي انجام شده از انبار اين واحد صنفي 2 هزار و 89 قوطي روغن موتور خودرو به ارزش 500 ميليون تومان کشف که پرونده تخلف اين واحد صنفي جهت رسيدگي و سير مراحل قانوني به تعزيرات حکومتي ارسال شد. وي تصريح کرد: اين واحد صنفي، قيمت روغن‌هاي موتور با توليد سال 1400 را مخدوش و سپس با قيمت جديد عرضه مي‌کرد که با همکاري نماينده نيروي انتظامي پلمب شد. پورحيدري از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف حتما با شماره تلفن 124 تماس گرفته و تخلفات را اعلام کنند تا با حضور بازرسان اين اداره کل، تخلف مذکور در اسرع‌وقت رسيدگي شود.

دستگيري قاتل زن 52 ساله

فرمانده انتظامي قائن از وقوع يک فقره قتل به‌علت اختلافات خانوادگي در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ محمود زال‌بيکي اظهارکرد: با اعلام مرکز فوريت‌هاي پليس 110 مبني بر يک مورد درگيري منجر به قتل در يکي از روستاهاي شهرستان قائن، پيگيري موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت. وي افزود: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، فردي به‌علت اختلافات خانوادگي همسر قبلي خود با ضربات چاقو مجروح که قبل از حضور پليس به بيمارستان امام‌رضا(ع) شهرستان بيرجند منتقل شد. فرمانده انتظامي قائن با بيان اينکه مصدوم به‌علت شدت جراحات در بيمارستان جان خود را از دست داد، يادآورشد: قاتل در بازجويي‌هاي پليسي به قتل همسر 52 ساله خود نيز اعتراف کرد که در اين خصوص پرونده تشکيل و براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

398 کيلو موادمخدر کشف شد

فرمانده انتظامي استان کرمانشاه از انهدام يک باند توزيع موادمخدر در کرمانشاه و کشف 398 کيلوگرم ترياک با تلاش ماموران پليس خبر داد. سردار علي‌اکبر جاويدان اظهارداشت: پس از اطلاع ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان مبني بر اينکه اعضاي يک باند قاچاق، مقدار قابل‌توجهي مواد را از استان‌هاي جنوبي وارد کرمانشاه کرده‌اند، رسيدگي به موضوع در دستور کار قرار گرفت. وي ادامه داد: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي موفق شدند محل اختفاي محموله موادمخدر را در يکي از محلات حاشيه‌اي شهر کرمانشاه شناسايي کنند و پس از هماهنگي با مقام قضائي بازرسي‌هاي لازم را به عمل آوردند. فرمانده انتظامي استان کرمانشاه تصريح کرد: در بازرسي‌هاي انجام شده 398 کيلوگرم ماده مخدر ترياک که به شکل حرفه‌اي در داخل يک واحد مسکوني جاساز شده بود، کشف شد. سردار جاويدان همچنين از دستگيري 7 عضو باند خبر داد و گفت: در اين راستا 3 دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان نيز توقيف و روانه پارکينگ شد. وي در ادامه از کشف يک تن و 305 کيلوگرم انواع موادمخدر در استان طي سه ماه سپري شده از سال خبر داد و ادامه داد: اين مقدار کشفيات در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که حدود 867 کيلوگرم بوده است 50 درصد رشد نشان مي‌دهد.

کلاهبرداري سايبري همچنان در صدر جرائم

معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا خبر داد: سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه‌هاي دولتي و ارسال پيامک‌هاي جعلي از سوي مجرمان همچنان قرباني مي‌گيرد. سرهنگ رامين پاشايي اظهارداشت: مجرمان سايبري به محض وقوع يک جريان يا بهره‌مندي عمومي از خدمات دولتي با پيش فرض ثبت‌نام در سامانه‌هاي اعلامي بلافاصله با طراحي سايت جعلي و ارسال پيامک از سرشماره‌هاي مشخص حاوي لينک‌هاي آلوده با تهديد و يا ترغيب اجباري هموطنان به لينک‌هاي آلوده و هدايت فريب‌خوردگان به درگاه‌هاي جعلي بانکي از آنان کلاهبرداري مي‌نمايند. اين مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه عمليات‌هاي رسانه‌اي پليس فتا با بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي رسانه‌اي موجود در کشور موثر واقع شده و ضمن افزايش دانش سايبري هموطنان نرخ وقوع اينگونه جرائم کاهش يافته است؛ وليکن متاسفانه تعدد سامانه‌هاي دولتي فعال در کشور، عدم اهتمام جدي دستگاه‌هاي اجرايي در اطلاع‌رساني آسيب‌ها و تهديدات پيش‌رو و همچنين سهل‌انگاري و غفلت هموطنان از علل اصلي وقوع اينگونه جرائم محسوب مي‌شود. وي تصريح کرد: در راستاي پيشگيري وضعي از وقوع جرائم و سوءاستفاده از نام و اعتبار سامانه‌هاي دولتي و پيامک‌هاي جعلي راه‌اندازي يک سامانه جامع، کاربردي و مرجع از سوي مراکز ملي فضاي مجازي کشور از اهداف اين پليس است. معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا فراجا افزود: هفته گذشته نيز کلاهبرداري با عنوان سامانه پيامک پست کشور آغاز شد که با هوشياري مسئولان مربوطه در واحد ارتباطات مردمي و اطلاع‌رساني مشترکان في‌مابين پليس فتا و پست کشور خوشبختانه مجرمان سايبري در اين حوزه ناکام شدند. سرهنگ پاشايي اظهارداشت: مجرمان سايبري و افراد سودجو با عناوين جعلي ثبت‌نام و يا قطع يارانه حمايتي معيشتي دولت همچنان مترصد کلاهبرداري از هموطنان هستند لذا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز انتظار داريم در حوزه اطلاع‌رساني آسيب‌ها و تهديدات پيش‌رو سامانه تحت اختيار v.ReFah همکاري و تعامل بيش‌تري با اين پليس داشته باشند. اين مقام سايبري به هموطنان هشدار داد: به هيچ عنوان به پيامک‌هاي جعلي که با سرشماره‌هاي شخصي از طريق تلفن‌همراه و يا پيام‌رسان واتساپ براي آنان ارسال مي‌شود توجه نکنند و روي لينک ارسال شده کليک ننمايند و در صورت بروز غفلت و سهل‌انگاري و آلوده‌شدن گوشي تلفن‌همراه بلافاصله با مراجعه به تنظيمات گوشي تلفن‌همراه و بازگرداندن گوشي به تنظيمات اوليه کارخانه دسترسي مجرمان را به اطلاعات گوشي خود مسدود کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار