| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

آمريکا: تصميم با ايران است!

اسلامي: ايران 3 درصد از ظرفيت هسته‌اي دنيا را دارد

آمريکا: تصميم با ايران است!

الهيان: بخشي از دوربين‌هاي فراپادماني قطع مي‌شود

در حالي‌که مقامات ايران تاکيد دارند توقف مذاکرات وين و رسيدن به توافق به‌دليل تعلل آمريکا در تصميم‌گيري سياسي است، يک مسئول وزارت‌خارجه آمريکا در گفت‌وگو با يک رسانه عربي با تاکيد بر اينکه احتمال امضاي توافق همچنان وجود دارد، تاکيد کرد که تصميم با ايران است، آيا مي‌خواهد به توافق بازگردد يا به‌طور کامل از جامعه بين‌المللي دور شود! بيل روسو، معاون دستيار وزيرخارجه آمريکا در گفت‌وگو با الشرق الاوسط گفت: واشنگتن سياست‌هاي منطقه‌اي ايران را جداي از مذاکرات هسته‌اي وين مي‌داند، از نظر ما مذاکرات وين بر پرونده هسته‌اي متمرکز است. ما بر اين باوريم که همچنان امکان امضاي توافق وجود دارد که مقدمه آن بازگشت کامل و متقابل (به برجام) است. اين مساله دستاوردهاي حقيقي در راستاي عدم اشاعه سلاح هسته‌اي محقق خواهد کرد و ما با دقت و توسط کارشناسان فني خود به ارزيابي‌هاي‌مان ادامه مي‌دهيم اما تصميم با ايران است، آيا مي‌خواهد به توافق بازگردد يا اينکه مي‌خواهد به‌طور کامل از جامعه بين‌المللي دور شود.

بردن پرونده هسته‌اي ‌به شوراي حکام تست آخر دشمنان بود

چند روز پيش قطعنامه‌اي عليه ايران در شوراي حکام صادر شد، قطعنامه‌اي که تاثيري در تصميمات ايران ندارد. روزگذشته رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه بردن پرونده هسته‌اي ايران ‌به شوراي حکام تست آخر دشمنان بود، گفت: ‌به‌صورت کاملا حقوقي و قانوني پاسخ آنها را داديم. محمد اسلامي با بيان اينکه سازمان‌هاي بين‌المللي نبايد از قدرت خود سوءاستفاده کنند، اظهارداشت: آنچه مهم بوده آن است که دنيا بداند ايران 3درصد از ظرفيت هسته‌اي دنيا را دارد اما بيش از 25 درصد از بازرسي‌ها از ايران انجام شده است. وي با بيان اينکه بايد بررسي کرد کشورهايي که هياهو و جنجال عليه ايران راه‌اندازي مي‌کنند چه ميزان بازديد از مراکز هسته‌اي آنان صورت مي‌پذيرد، افزود: همين معاهده اخير که بين فرانسه و استراليا امضا شده در آن فرآوري پلوتونيوم صورت مي‌گيرد و در زمينه بازفرآوري سوخت بوده و همان مسير نظامي است؛ آيا نسبت به اين کشورها حساس نيستند؟ رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه اين اقدامات در راستاي سياست فشار رواني، سياسي و فشار حداکثري عليه ملت ايران است، ابراز داشت: دشمنان در واپسين نفس‌هاي خود، تست آخر خود را انجام دادند و پرونده ايران را به شوراي حکام بردند که ‌به‌صورت کاملا حقوقي و قانوني پاسخ آنها را داديم و اگر مي‌خواهند ‌به معاهده پايبند‌ باشند، هر آنچه در آنجا توا‌فق شده عين همان نه کلمه بيشتر و نه يک کلمه کمتر مي‌تواند اجرا شود. رئيس سازمان انرژي اتمي با درج يادداشتي اينستاگرامي گزارشي از سفرش به شهرهاي نطنز و بادرود در جريان بيست و پنجمين سفر استاني دولت مردمي به استان اصفهان را منتشر کرد که در بخشي از آن آمده است:«در جريان بازديد از شهرهاي نطنز و بادرود با ظرفيت‌ و توانمندي منطقه در حوزه‌هاي صنعتي و کشاورزي آشنا شدم و با بررسي برنامه‌هاي کوتاه‌مدت و بلندمدت، اولويت‌هايي به منظور رفع مشکلات و رشد شهرستان مطرح شود.

صدور قطعنامه تحت‌تاثير لابي صهيونيسم

همچنين زهره الهيان، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اين قطعنامه تحت‌تاثير لابي صهيونيسم صادر شده است، گفت: صدور قطعنامه‌اي عليه ايران در شوراي حکام نشان‌دهنده آن است که جمهوري اسلامي ايران نبايد بيشتر از آنچه گذشت، به اين حسن‌نيت و شفاف‌سازي خود ادامه دهد. الهيان درخصوص قطعنامه ضدايراني شوراي حکام، افزود: متاسفانه در اين قطعنامه جمهوري اسلامي ايران به عدم همکاري با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي متهم شد که اين پاسخ به حسن‌نيت و شفافيت ايران کاملا غيرمنصفانه، سياسي و مغرضانه است. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي متذکر شد: بعد از تصويب قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها، بايد بخشي از دوربين‌ها قطع مي‌شد که بر اساس حسن نيت ايران، اين دوربين‌ها قطع نشد و ضبط ادامه پيدا کرد. البته اين مساله مورد انتقاد مجلس و کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي قرار گرفت. الهيان اظهارداشت: نياز بود که اين پاسخ مقتدرانه به طرف مقابل داده شود تا آنان تلقي نکنند که همکاري ايران با آژانس بايد فراتر از قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها باشد. ما معتقديم که بايد از حقوق ملت ايران و حق مسلم هسته‌اي کشورمان در مسير صلح‌آميز دفاع شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار