| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

آمدم تا با ساختارهای فسادزا مبارزه کنم

آرمان ملي: رئيس‌جمهور با مرور معاني ضمني و دلالت‌هاي انتخاب مردم در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته، اين انتخابات را تأکيد مجدد مردم به اجراي آرمان‌هاي اصيل انقلاب در حوزه عدالت‌گستري و مبارزه با فقر، فساد و تبعيض دانست. رئيس‌جمهور پيش از ظهر ديروز شنبه مصادف با 28 خرداد، سالروز انتخابات رياست‌جمهوري 1400، در حضور جمعي از مردم شهرستان پيشوا، قرچک و ورامين که در ورزشگاه جهان پهلوان تختي اين شهرستان گرد هم آمده بودند، گفت: آنچه مردم از ما خواستند، مبارزه با فقر، فساد و تبعيض بود و به اين عهد خود با مردم وفادار هستيم و ان‌شاءا... با عمل به آنچه وعده کرده‌ايم در ميدان عمل دولتي صادق‌الوعد خواهيم بود.

اهم اظهارات آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي از اين قرار است:

مردم قرچک، پيشوا و ورامين نه تنها در آغاز نهضت اسلامي، بلکه در ادامه جريان مبارزات منتهي به انقلاب اسلامي در سال 57، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در فتنه سال 88 با بصيرت و هوشياري به ميدان آمده و حقيقتاً همواره در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامي خوش درخشيدند. حماسه‌آفريني اهالي قرچک، پيشوا و ورامين در مسير دفاع از ارزش‌هاي اسلامي به سال‌هاي 42 و 57 محدود نشد و در سال 88 هم اين مردم به صحنه آمدند و همراه با مردم ديگر مناطق، پاي انقلاب ايستادند و بساط فتنه‌گران را جمع کردند. از همين‌رو بنده تصميم گرفتم که امروز و در اولين سالروز انتخاب دولت مردمي به جاي حضور در جلسات نمادين به ميان مردم بيايم و پيگير تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام باشم. براي بنده به عنوان نماينده مردم حضور در ميان اين مردم و رسيدگي به آنچه مايه نگراني و دغدغه آنان است، دلنشين‌تر از ديدارها و جلسات نمادين است.

به برکت انقلاب اسلامي، اقدامات و کارهاي زيادي براي اين منطقه انجام شده، اما کارهاي انجام نشده زيادي نيز باقي مانده است. ديروز از پروژه‌هايي بازديد کرديم که بعضي از آنها 17 سال و برخي ديگر حدود 10 سال است که آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسيده‌اند. در راستاي ايجاد تمرکز بيشتر براي مديريت بهتر مسائل شهرستان در جلسه امروز(شنبه) شوراي اداري شهرستان، فرمانداري ورامين به فرمانداري ويژه ارتقا پيدا مي‌کند تا بتواند با دست بازتر پيگير حل مشکلات باشد. به همکارانم در دولت و وزارت کشور ماموريت داده‌ام راهکارها و شرايط تاسيس 2 استان در شرق و غرب استان را مورد بررسي قرار دهند. در انتخابات سال گذشته در کنار شرايط سخت کرونايي دشمن نيز تلاش مي‌کرد مردم را از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي منصرف کند، اما بصيرت و هوشياري مردم دشمن را ناکام گذاشت. امروز به لطف خدا وضعيت متفاوت شده و آمار تلفات کرونا از روزانه حدود 700 قرباني، تک رقمي شده و در برخي روزها صفر مي‌شود که اين با لطف خدا، مجاهدت‌هاي کادر بهداشت و درمان و همراهي مردم حاصل شده است.

خيلي‌ها به ما مي‌گفتند چگونه مي‌خواهيد مشکل کسري بودجه 480 هزار ميليارد توماني را رفع کنيد. اين در حالي بود که دولت در ماه ابتدايي فعاليت خود با مشکل پرداخت حقوق کارکنان مواجه بود، اما به لطف خدا و آگاهي مردم توانستيم بدون استقراض از بانک مرکزي يا چاپ پول که مي‌‌توانست باعث ايجاد مشکلات جديد شود، از اين مرحله سخت عبور کنيم. دولت در وهله اول توانست با واکسيناسيون گسترده موانع موجود بر سر راه بازگشايي کسب‌وکارها و فعاليت مراکز علمي و آموزشي را برطرف کند. رأي مردم در 28خرداد 1400 رأي به اجراي عدالت بود، آنچه مردم از ما خواستند، مبارزه با فقر، فساد و تبعيض بود و به اين عهد خود با مردم وفادار هستيم و ان‌شاءا... با عمل به آنچه وعده کرده‌ايم در ميدان عمل دولتي صادق‌‌الوعد خواهيم بود. ساخت 4 ميليون واحد مسکوني در طول 4 سال وعده دولت، نياز کشور و تصريح قانون است و بايد به آن عمل کنيم که اگر اين اتفاق نيفتد مثل گذشته عقب‌ماندگي‌ها در حوزه مسکن بر روي هم انباشته خواهند شد.

در مدت سپري شـــده از فعاليت دولت مردمي گام‌هاي خوبـــي در عرصه‌هاي آموزش، مسکن و سلامت برداشته شده است، گفت: در اين مدت 5 ميليون خــــانواده نيازمند بدون پرداخت هيچ وجهي تحت پوشش بيمــه سلامت قرار گرفتند و اين روند ادامه خواهد داشت همچنين در زمينه عدالت آموزشي، جذب، ارتقا و استفاده عادلانه از نيروي انساني قدم‌هاي خوبي برداشته شده است. يکي از برنامه‌ها و اهداف اصلي دولت مردمي اصلاح ساختارهاي فسادزا است. بنده در قوه قضائيه با مفاسد برخورد مي‌کردم و به اينجا آمدم تا با بسترهاي فسادزا مبارزه کنم؛ وعده داده‌ايم ساختارهاي فسادزا و آنچه مولد نابرابري است را اصلاح کنيم و اين کار را خواهيم کرد. کساني که به سفرهاي استاني و حضور بنده در ميان مردم خرده مي‌گيرند، تجربه حضور در ميان مردم و ديدار با آنها را ندارند. بنده به آنها پيشنهاد مي‌کنم که در اجتماعات مردمي حضور يابند و لذت بودن در ميان مردم را بچشند. اين تأکيد بنده است که همه مسئولان دولت مردمي بايد با مردم، از مردم و در ميان مردم باشند و بدانند که اين حضور و همراهي مردم است که مشکلات عرصه‌هاي مختلف را حل خواهد کرد.

مردمي بودن درسي است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ميدان عمل به ما آموخته‌اند، گفت: همان‌گونه که جبهه‌ها را مردم اداره کردند، مشکلات اقتصادي نيز با حضور مؤثر مردم رفع خواهد شد. آنچه در عرصه اقتصادي دنبال مي‌کنيم، اين است که مردم، بازار و فعالان اقتصادي شاهد آرامش و رشد اقتصادي باشند، افزود: دولت براي سال 1401 رشد 8 درصدي را هدفگذاري کرده است. در حالي که در آغاز فعاليت دولت مردمي نرخ رشد اقتصادي يک چهارم درصد بود، سال 1400 را با رشد اقتصادي نزديک به 5درصد به پايان رسانديم. کاري که مردم سال گذشته پاي صندوق‌هاي رأي شروع کردند در 28خرداد پايان نيافت، بلکه اين 28خرداد روز آغاز کار مردم در دولت مردمي است. کار با حضور مردم شروع شده است و رشد اقتصادي و پيشرفت و اقتدار بازدارنده با مشارکت و حضور مردم حاصل خواهد شد.

کار براي رفع همه تهديدها و کسب قوت و اقتدار در دنيا براي دفاع مقتدرانه از آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي آغاز شده است. راهي طولاني پيش‌رو داريم، به رغم همه تحريم‌ها و تهديدها آينده را بسيار روشن مي‌بينم و يقين دارم که دشمن همان‌گونه که تاکنون در برابر جمهوري اسلامي راه به جايي نبرده، پس از اين نيز نمي‌تواند ما را متوقف کرده يا به عقب براند؛ فقط يک راه پيش‌رو داريم و آن راه حرکت به سمت پيشرفت و اجراي عدالت است. دشمنان و بدخواهان جمهوري اسلامي ايران در ماه‌هاي گذشته سعي کردند براي دولت حاشيه‌سازي کنند، اما به همه دولتمردان تأکيد کردم که مانند برخي از دوره‌ها که مسئولان گرفتار حاشيه شدند و زيان آن متوجه مردم و کشور شد، مراقب باشند که گرفتار حاشيه نشوند. همه صاحبان قلم و تريبون و جايگاه اجتماعي، فرهنگي و رسانه‌اي براي حل مشکلات، دست‌به‌دست هم دهند. ما مکتبي را مي‌پسنديم که باور «مامي‌توانيم» را به تبعيت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب به جامعه القا کند. ما پيرو مقتداي بصيرت‌آفريني هستيم که تأکيد کرد با همراهي مردم هيچ مشکل حل ناشدني در کشور نداريم؛ به همه تأکيد مي‌کنم که دچار حاشيه نشوند و بدانند که موفقيت در خدمت به مردم، خدمت به مردم و خدمت به مردم براي خداست و اين تنها راه رفع مشکلات کشور است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار