| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حمید علیدوستی:

انتقادات از تیم‌ملی «امید» درست نیست

حميد عليدوستي پيشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص وضعيت شاگردان اسکوچيچ و تيم‌ملي اميد صحبت کرد.

نظر شما در خصوص آخرين شرايط تيم‌ملي فوتبال چيست؟

خيلي مايل نيستم در اين شرايط درباره تيم‌ملي صحبت کنم. چرا که در اين باره زياد صحبت شده است. آرزو مي‌کنيم تيم‌ملي تدارکات و سازماندهي خوبي تا جام‌جهاني داشته باشد و با پيک آمادگي به اين مسابقات اعزام شود. ديدگاه هوشمندانه در مقطع کنوني، حمايت از تيم‌ملي فوتبال ايران است.

آيا ملي‌پوشان مي‌توانند از گروه خود صعود کنند؟

ما نمي‌توانيم در فوتبال مساله‌اي را از پيش تعيين کنيم. مگر در جام‌جهاني قبلي وقتي با اسپانيا، پرتغال و مراکش همگروه شديم، مردم نمي‌گفتند که نمي‌توانيم از گروه صعود کنيم؟ منتهي اگر ضربه طارمي به گل تبديل مي‌شد ما از گروه صعود کرده بوديم. بنابراين شرايط فوتبال در زمين مسابقه تعيين مي‌شود. ما با نگاه به تاريخ متوجه اين موضوعات مي‌شويم که در زمين فوتبال ممکن است اتفاقات متفاوتي بيفتد. شما به ليگ‌ملت‌هاي اروپا نگاه کنيد. انگليس از مجارستان شکست خورد. در حالت متعارف انتظار چنين مساله‌اي را داريد؟ آنها در مقطع کنوني خودشان را براي حضور مناسب در جام‌جهاني آماده مي‌کنند. در مقطع آماده‌سازي تيم نبايد خيلي روي کاستي‌ها تمرکز کنيم. الان وقت انتقاد از تيم‌ملي نيست.

در مورد وضعيت تيم «اميد» چه نظري داريد؟

انتقادات از تيم‌ملي «اميد» و مهدوي‌کيا اصلا درست نيست. تمام بازي‌هاي تيم اميد را تماشا کردم. اين تيم در همه بازي‌ها برنامه و هدف داشت. شاگردان مهدوي‌کيا با هدف حرکت مي‌کردند. اين تيم جلوه‌هاي مثبتي داشت. ما‌ نبايد در سطح پايه نگاه نتيجه‌محوري داشته باشيم. نمي‌گويم در تيم اميد هيچ اشتباهي نبوده است. ولي به نتايج اين تيم نگاه نکنيد. در سطوح پايه طبيعي است که با يک پنالتي و اشتباه فردي، شرايط تغيير کند. اما وقتي به فاصله خطوط اين تيم و ميزان آمادگي آنها نگاه مي‌کنيم عملکردي مثبتي داشتند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار