| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

نبایـد از «اسکوچیچ» انتظـار زیـادی داشته باشیم

دروازه‌بان اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان گفت: مگر چه ابزاري در اختيار «اسکوچيچ» قرار داديم که از او انتظار داشته باشيم.

ادامه همکاري

پرويز برومند در مورد ادامه همکاري با «دراگان.اسکوچيچ» اظهارداشت: در اين مورد جامع صحبت مي‌کنم. بايد ديد تيم‌ملي در کشور ما چه اهميتي دارد که بخواهيم در مورد «اسکوچيچ» صحبت کنيم. مسئولان فدراسيون چه ابزاري را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ براي «اسکوچيچ» فراهم کردند تا از او انتظار خاصي داشته باشند. متاسفانه در مملکت ما نسبت به تيم‌ملي بي‌تفاوتي و بي‌‌اهميتي رخ مي‌دهد که اين موضوع جاي نگراني و تاسف براي آينده فوتبال کشورمان دارد. وي افزود: شنيدم در جام‌جهاني 2026 سهميه آسيا 8 تيم شده است. ديگر صعود به اين رقابت‌ها اهميت خاصي ندارد بلکه مهم نتيجه‌گيري در آن است. به‌جز بازيکن، چه ابزاري را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختيار «اسکوچيچ» قرار داده‌ايم که بخواهيم از او انتظار داشته باشيم. ما نبايد از «اسکوچيچ» انتظار زيادي داشته باشيم. اين مربي فقط انتظار دارد بازيکنان در اختيارش باشند تا بتواند اردوي خوبي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بهترين شرايط آب‌وهوايي در يکي از کشورهاي اروپايي برگزار کند. در اين مورد چکاري براي وي انجام داديم؟ آيا انتظاراتش را برآورده کرديم.

ايويچ

دروازه‌بان اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در جام‌جهاني 98 عضوي از تيم‌ملي بودم. از آن مسابقات يک تجربه خيلي سنگين داريم که هيچ‌وقت از يادم نمي‌رود. فدراسيون فوتبال در بدترين شرايط «توميسلاو.ايويچ» را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغيير داد. در شرايطي که تيم‌ملي با هدايت اين مربي مي‌توانست به مراحل بالاتر و حتي مرحله سوم جام‌جهاني صعود کند، اما در يک تصميم اشتباه در بدترين وضعيت «ايويچ» را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغيير داديم و در نهايت هيچ اتفاق خاصي براي تيم‌ملي نيفتاد. با تمام شايستگي که داشتيم، نتوانستيم از مرحله گروهي جام‌جهاني هم بالا بياييم. برومند ادامه داد: البته از لحاظ فني «اسکوچيچ» را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با «ايويچ» مقايسه نمي‌کنم، زيرا اگر «ايويچ» از صددرصد 80 باشد، «اسکوچيچ» 20 هم نيست. شرايط فعلي تيم‌ملي و بازيکنانش مرا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نوعي به ياد جام‌جهاني 98 مي‌اندازد. تيم بسيار خوب و باکيفيتي داريم اما با وجود شايسته‌بودن با توجه به شرايطي که براي تيم‌ملي رقم خورده است، خيلي سخت است از مرحله گروهي بالا بياييم.

جدايي اسکو؟

وي در مورد اينکه با اين تفاسير آيا در مقطع فعلي مخالف جدايي «اسکو» از تيم‌ملي است، توضيح داد: درست نيست در شرايط فعلي اين مربي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغيير داد و اين کار به هيچ وجه مقدور نيست، مگر آنکه از يک مربي ايراني خيلي خوب به‌جاي وي استفاده کنيم. به‌نظر من مربي خارجي خوب براي فوتبال پايه کشورمان کارآمد است. بايد قرارداد بلندمدتي با وي ببنديم تا با تيم‌هاي پايه ما کار کند، مانند اقدامي که ژاپني‌ها در جام‌جهاني 1998 انجام دادند و اين حرکت سبب شد فوتبال اين کشور از اين‌رو به آن‌رو شود.

شانس صعود

دروازه‌بان اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان در خصوص شانس تيم‌ملي براي صعود از مرحله گروهي با وضعيت فعلي توضيح داد: فيفادي خردادماه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داديم، اما به‌عنوان دروازه‌بان سابق تيم‌ملي که سرباز اين کشور بودم، افتخار داشتم پرچم تيم‌ملي را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا نگه دارم و به اين تيم و کشورم خدمت کردم، خواهش مي‌کنم براي فيفادي بعدي به‌فکر باشند تا بتوانيم بازي‌هاي خوبي برگزار کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار