| کد مطلب: ۱۰۳۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

برنامه کاهش پرداختی بیماران

وزير بهداشـــت گفت: در مورد داروهاي خارجي تا وقتي که توليد با کيفيت داخلي مورد تاييد وزارت بهداشت وجود دارد، طبيعي است که برندهاي خارجي مورد پوشش قرار نمي‌گيرند؛ مگر برندهاي داروهايي که توليد داخل نداشته باشند. با اين تمهيدات ما پرداختي بيماران را کاهش مي‌دهيم. بهرام عين‌ اللهي با بيان اينکه در هيچ جاي دنيا اين طور نيست که مردم به داروخانه‌ها بروند و دارو تهيه کنند، افزود: تجويز دارو بايد توسط پزشک صورت بگيرد و سيستمي باشد که عمده هزينه دارو را بپردازد و اين سيستم همان بيمه‌ها هستند. وزير بهداشت با تاکيد بر اينکه دنبال اين هستيم که بيمه‌ها را تقويت کنيم، گفت: اکنون سه دهک پايين جامعه يعني حدود پنج ميليون و 600 هزار نفر را بيمه‌ کرده‌ايم و با بودجه شش هزار ميليارد توماني که مجلس در اختيار وزارت بهداشت قرار داده، اين سه دهک نيازي به پرداخت حق بيمه ندارند و با درج کد ملي خود مي‌توانند از خدمات بيمه سلامت استفاده کنند.

معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوالي درباره سوءاستفاده از کودکان در فضاي مجازي گفت: کودک و نوجواني که بستگانش او را بازيگر فيلم غيراخلاقي کرده‌اند، نياز به دفاع و حمايت دارد و اين امر بايد از طرق قانوني مورد پيگرد قرار گيرد. انسيه خزعلي اظهار کرد: کودک و نوجواني که بستگانش او را بازيگر فيلم غيراخلاقي کرده‌اند، نياز به دفاع و حمايت دارد، در متن قانون حمايت از اطفال و نوجوانان هم اين موارد يعني توليد اثري که بيانگر جذابيت جنسي نوجوان باشد جرم‌انگاري شده است و براي بزرگسال توليدکننده، مجازات در نظر گرفته شده است و اين امر بايد از طرق قانوني مورد پيگرد قرار گيرد. وي بر هم افزايي بانوان براي محروميت‌زدايي از جامعه زنان تاکيد کرد و در پاسخ به سوالي در زمينه حمايت‌هاي دولت از کارآفريني زنان گفت: اين حمايت‌ها در قالب صندوق ضمانت، تسهيلات ويژه، مهارت آموزي و نظارت بر جذب صحيح اعتبارات انجام مي‌پذيرد.

وزير آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان تبليغات اسلامي گفــــت: اين تفاهم‌نامه رسميت بخشيدن به فعاليت‌هاي قبلي است و انشاا... فعاليت‌ها ادامه دارد. يوسف نوري تاکيد کرد: ما بايد براي بسط و تعميق آموزهاي ديني ناب فعاليت کنيم و علم جهت‌دار و نافع و مبارزه با استکبار جهاني و نهي از منکر را در نظر داشته باشيم. ما زماني برخي رشته‌هاي معارف را از دست داده بوديم در حالي که حتي از اين رشته‌هاي ما در مدارس خارج تبعيت مي‌کنند که اتفاق خوبي هم بود. بنابراين در جهت جهاد تبيين بايد روي اين موارد کار کرد. صدرا از معدود مدارسي است که در اجراي سندتحــول بنيادين کار کرده و گسترده‌ترين مدارسي هستند که در اين زمينه فعاليت مي‌کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار