| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

قــرارداد٢٠ ميليـــارد تومــانی يحيــی

آرمان ملي: در حالي‌که باشگاه پرسپوليس هنوز با مشکلات پرداخت بدهي به باشگاه شهرخودرو بابت رضايت‌نامه «يحيي گل‌محمدي» درگير و دست‌و‌پنجه نرم مي‌کند، مديرعامل سرخ‌پوشان پايتخت رقم قرارداد 40 ميلياردتوماني «گل‌محمدي» را تلويحا تاييد کرد!

شروع ماجرا

نيم‌فصل ليگ نوزدهم بود که طبق توافق حسن انصاري‌فرد، مديرعامل وقت پرسپوليس و فرهاد حميداوي مالک باشگاه شهرخودرو، يحيي گل‌محمدي از هدايت شهرخودرو استعفا داد و سکاندار پرسپوليس شد و در آن مقطع مقرر شد باشگاه پرسپوليس هزينه رضايت‌نامه گل‌محمدي را به شهرخودرو به مبلغ 6 ميليارد تومان پرداخت کند. سال گذشته و با گذشت دو سال از اين اتفاق اما خبري از پرداخت هزينه رضايت‌نامه يحيي گل‌محمدي از سوي باشگاه پرسپوليس نشد و شهرخودرويي‌ها به کميته تعيين‌وضعيت براساس قرارداد تنظيم شده شکايت کردند و آذرماه سال گذشته اين کميته رأي خود را صادر کرده که در نهايت پرسپوليس 7 ميلياردوهشتصدميليون تومان بدهکار شده است. اميد اسکندري، وکيل باشگاه شهرخودرو 25 آذر سال 1400 در توضيح اين مساله گفت: حدود 2.5 سال قبل يحيي گل‌محمدي از شهرخودرو به پرسپوليس انتقال داده شد، طي اين نقل‌وانتقال مقرر شده بود باشگاه پرسپوليس مبلغي را به شهرخودرو پرداخت کند اما متاسفانه اين مبلغ پرداخت نشد و چک پرسپوليسي‌ها برگشت خورد. وي افزود: به همين منظور مجبور شديم به کميته تعيين وضعيت شکايت کنيم که اين کميته باشگاه پرسپوليس را به پرداخت 4 ميليارد و 500 ميليون تومان بابت اصل خواسته محکوم کرد. اسکندري در تکميل صحبت‌هاي خود در اين باره توضيح داد: مبلغ 3 ميليارد و 370 ميليون تومان هم بابت وجه التزام روزانه که اين مهم تا همان تاريخ شکايت محاسبه شده است و از آن تاريخ به بعد محاسبه نشده است که مجددا باشگاه شهرخودرو درخواستش را جداگانه مطرح خواهد کرد و باشگاه شهرخودرو استحقاق دريافت اين مبلغ را دارد. وکيل باشگاه شهرخودرو هم‌چنين درباره رأي صادره بيان داشت: باشگاه پرسپوليس از جذب يحيي گل‌محمدي سود مالي زيادي را دريافت کرده است که اگر اين موضوع همان موقع حل‌وفصل مي‌شد، قطعا کار به شکايت و کميته تعيين وضعيت و استيناف کشيده نمي‌شد، اما به هر حال با توجه به طولاني‌شدن پروسه صدور رأي، خداراشکر توانستيم باشگاه شهرخودرو را به آنچه حقش بود، برسانيم.

16 ميليارد؟!

لشکري، مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس چندي پيش در خصوص بدهي اين باشگاه به شهرخودرو گفت: مبلغ رضايتنامه گل‌محمدي از شهرخودرو با جرائم 16 ميليارد است که با حميداوي روي مبلغ 9 ميلياردتومان توافق کرديم!

بيانيه

روز پنجشنبه باشگاه شهرخودرو بيانيه‌اي در خصوص اين مساله صادر کرد. در بيانيه اين باشگاه آمده: باشگاه شهرخودرو در خصوص پرونده طلب شهرخودرو از پرسپوليس بعداز کش‌وقوس‌هاي فراوان و‌‌ بدقولي‌هاي پرسپوليس در پرداخت تعهدات مالي‌اي که با شهرخودرو توافق کرده بودند، اين‌بار پرسپوليس به بندي ديگر از اين توافق پايبند نبوده و بارديگر نشان داد، آنها مثل هميشه در انجام وظايف و تعهداتشان صادق و راسخ نيستند. يکي از توافقاتي که بين باشگاه شهرخودرو و پرسپوليس صورت گرفته بود بدين شکل بود که رضايت‌نامه سيداحسان حسيني، بازيکن قرضي پرسپوليس که در شهرخودرو بازي مي‌کند به اين باشگاه سپرده شود و ‌‌در راستاي آن مبلغي از اين بدهي کسر شود که اين اتفاق هم‌ از سوي پرسپوليسي‌ها رخ نداد و از سوي آنها براي اين بازيکن نامه فسخ قرارداد ارسال شده است. باتوجه به اين موضوع و بدقولي‌هاي قبلي مديران پرسپوليس باشگاه شهرخودرو ديگر هيچ توافقي را با پرسپوليس به رسميت نمي‌شناسد و پنجره باشگاه پرسپوليس همچنان بسته خواهد ماند.

واکنش درويش

در همين خصوص رضا درويش در برنامه تلويزيوني درباره اين بيانيه با ارائه توضيحات به بيانه باشگاه شهرخودرو پاسخ داد. درويش با انتقاد از بيانيه‌دادن باشگاه‌ها و باب‌شدن آن در فوتبال ايران گفت: من اين بياينه را خودم نديده‌ام و از مسئولان باشگاه موضوع را شنيده‌ام. او ادامه داد: از روزي که من به پرسپوليس آمده‌ام حدود 5 ميليارد از طلب اين باشگاه را پرداخت کرده‌ام. براي پرداخت باقيمانده طلب هم اقدام به واريز کرديم که حساب اين باشگاه بسته بود.

لورفتن مبلغ قرارداد «يحيي»

رضا درويش در مورد اينکه آيا ادامه همکاري با گل‌محمدي به رقم قرارداد او که گفته مي‌شود حدود 40ميلياردتومان است، ربطي دارد، عنوان کرد: شايد مقداري کمتر باشد اما ربطي ندارد. او اعلام کرد: حاضرم بدون اينکه وجهي از باشگاه بگيرم، بروم. مديرعامل پرسپوليس در مورد اينکه شايعاتي در خصوص ملاقاتش با علي دايي در يک رستوران به‌وجود آمد، اظهارداشت: گاهي اوقات اين مساله در جامعه بدجا مي‌افتد که اگر علي دايي که دوست صميمي من است هر تيمي دوست دارد شخصي مانند علي دايي را داشته باشد متاسفانه جامعه ما طوري است که قدر ارزش‌ها را نمي‌داند ولي اصلا بحثي نشد او اصلا تمايلي براي حضور در فوتبال چه پرسپوليس و چه تيم‌ملي نداشته و ندارد. وي در مورد اينکه پيش‌بيني مي‌شود در چرخه ليگ امسال علي دايي حضور داشته باشد، ‌بيان داشت: قبل از اينکه به پرسپوليس بيايم هم خبرش را داشتم که تيم‌هاي مختلف به او پيشنهاد کردند اما قصد برگشتن به مستطيل سبز را ندارد اين بد است که اگر من روزي با علي دايي يا مايلي‌کهن يا پروين بنشينم شايعاتي درست شود، اين آقايان شجره پرسپوليس هستند. چند روز پيش توفيق داشتم خدمت طاوسي و وطن‌خواه باشم. حاج‌رحيم‌پور که نزديک به 40 سال است از ايران رفته آنها آنقدر عرق به پرسپوليس داشتند که وقتي آمدند انگار به خانه خودشان آمدند. البته آنها صاحبخانه بودند و ما مستأجر هستيم و مي‌رويم منزل آنهاست. اين بد است که هر رفاقتي را به‌عنوان مذاکره در نظر بگيرند.

وضعيت سيدجلال

مديرعامل پرسپوليس در مورد آخرين وضعيت سيدجلال حسيني اظهارداشت: سيدجلال، کاپيتان پرسپوليس و يکي از پرتلاش‌ترين بازيکنان پرسپوليس است، دوست داريم قداست او هم محفوظ باشد. براسا‌س آخرين صحبت‌ها اعلام کرد هرجا بتواند مثمرثمر باشد در خدمت پرسپوليس و تيم است به همين خاطر قرار است در اين هفته جلسه‌اي با حضورش برگزار کنيم فکر مي‌کنم به احتمال خيلي زياد به کادرفني پرسپوليس اضافه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار