| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

سفر رئيسي به ورامين
پيشوا و قرچک

معاون سياسي اجتماعي استانـــداري تهـــران از سفر رئيس‌جمهـــــور به شهرستان‌هاي ورامين، پيشوا و قرچک خبر داد. جوهري گفت: رئيس‌جمهور امروز شنبه 28خرداد به اتفاق هيات همراه به شهرستان‌هاي ورامين، پيشوا و قرچک سفر مي‌کند. آيت‌ا... رئيسي پيش از اين سفر، به شهرستان‌هاي پرديس، شهريار، ملارد و قدس سفر داشته و در فرصت‌هاي آتي به ساير شهرستان‌هاي استان‌تهران سفر خواهد کرد.

مناسبات اقتصاد ي محور د يپلماسي د ولت سيزد هم است

سخنگوي دولت با بيان اينکه مناسبات اقتصادي محور ديپلماسي دولت سيزدهم است، يادآور شد : زبان دنيا را کسي مي‌داند که زبان مردم خود را بلد است. بهادري جهرمي در توييتر نوشت: مناسبات اقتصادي محور ديپلماسي دولت سيزدهم است. حجم بالاي ديدارها و مذاکرات تلفني با مسئولان ساير کشورها، ده‌ها سفر هيات‌هاي بلندپايه سياسي و اقتصادي به ايران، ثبت رکوردهاي جديد در ترانزيت، صادرات و دريافت طلب‌هاي خارجي ثابت کرد زبان دنيا را کسي مي‌داند که زبان مردم خود را بلد است. همچنين سخنگوي دولت گفت: با کار جهادي وزارت نفت دولت سيزدهم نه‌تنها درآمد صادرات گاز به عراق به‌روز وصول مي‌شود، بلکه فقط در يک فقره بدهي قديمي 1. 6ميليارد دلاري هم وصول شد. علي بهادري جهرمي در حساب کاربري خود در توييتر نوشت:«‏از برکات منتظر تصميم ديگران نماندن و ديپلماسي فعال انرژي: کل دريافتي از صادرات گاز به عراق و ترکيه در سال 99 مجموعا 1 ميليارد دلار بود. با کار جهادي وزارت نفت دولت سيزدهم نه‌تنها درآمد صادرات گاز به عراق به‌روز وصول مي‌شود، بلکه فقط در يک فقره بدهي قديمي 1. 6ميليارد دلاري هم وصول شد.»

آمريکا تحريم‌هاي جد يد ي عليه ايران اعمال کرد

وزارت‌ خزانه‌داري آمريکا با صدور بيانيه‌اي از اعمال تحريم‌هاي جديد عليه اشخاص و نهادهاي ايراني خبر داد. وزارت خزانه‌داري آمريکا روز پنج‌شنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد که شرکت پتروشيمي فناوران سهامي عام، شرکت پتروشيمي خارک سهامي عام، شرکت پتروشيمي مارون و چندين شرکت چيني و اماراتي حامي اين شرکت‌ها را در ليست تحريم‌هاي خود قرار داده است. اين وزارتخانه همچنين تحريم‌هايي را عليه محمد شهيد رکن‌الدين بهور و جينگ فنگ گائو، به دليل کمک مادي، حمايت و ارائه مصالح، فناوري و کالاهاي لازم به شرکت پتروشيمي تريليانس اعمال کرده است.

انتقاد از کميسيون‌ماد ه 100 شهرد اري‌ها

امام جمعه تهران گفت: در مبارزه با فساد و جلوه‌هاي آن خيلي وقت‌ها موفق نمي‌شويم؛ مصاديقي را دنبال مي‌کنيم ولي موفق نمي‌شويم. حجت‌الاسلام محمدجوادحاج علي اکبري افزود: يکي از آن مصاديق شجره خبيثه که در متن دستگاه اجرايي و محيط شهرداري جا خشک کرده است کميسيون ماده 100 شهرداري است که از سال 45 وارد قانون شده که در پي آن شهرک‌هاي کاخ نشيني ايجاد مي‌شود که خار چشمان انقلاب است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مبارزه‌ها و پيگيري‌هايي هم که انجام مي‌شود به جايي نمي‌رسد چرا چون ظاهري قانوني دارد يعني فرد متخلف تخلف کرده و جريمه آن را پرداخته است. حادثه متروپل از همين قبيل موارد است. حاج علي اکبري بيان داشت: اگر شاهد رشد چنين اقداماتي هستيم بايد به سراغ ريشه رفت و آن را حل کرد؛ در اين باره ريشه اصلي کميسيون ماده 100 شهرداري است که از مسئولين درخواست داريم، با قدرت و قاطعيت و سرعت اين مساله را پيگيري کنند و ريشه اين اقدامات خشک شود.

د عاي کميل ايراني‌ها پس از د و سال وقفه د ر عربستان

مراسم دعاي کميل زائران ايراني پس از دو سال وقفة حج تمتع، در شهر مدينه برگزار شد. اين مراسم قبلا در منطقه «بين‌الحرمين» برپا مي‌شد که اکنون اجراي آن به محل اقامت زائران ايراني منقل شده است. مراسم دعاي کميل ايراني‌ها که يکي از برنامه‌هاي بعثه رهبر معظم انقلاب در موسم حج تمتع است، هر سال در توافق با دولت عربستان در منطقه بين‌الحرمين ـ فضايي بين قبرستان بقيع و مسجد پيامبر (ص) ـ برگزار مي‌شد که با کاهش روابط سياسي دو کشور، اين برنامه که معمولا تحت تدابير امنيتي از سوي عربستان اجرا مي‌شد، به محل اقامت زائران ايراني انتقال داده شد.

روسيه در اولويت توسعه روابط با ايران قرار دارد

سفير ايران در مسکو تاکيد کرد که روسيه براي ايران در زمينه توسعه روابط در اولويت قرار دارد. کاظم جلالي، سفير ايران در مسکو در فروم اقتصادي بين‌المللي سنت‌پترزبورگ گفت: روسيه در اولويت توسعه روابط براي ايران است. جلالي افزود که روابط ايران- روسيه به مرحله جديدي وارد شده است. او گفت، «اولويت اول ما توسعه روابط با کشورهاي همسايه است.»

 

احداث کارخانه ذوب‌آهن در نطنز اشتباه بود

معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: احداث کارخانه ذوب‌آهن در اين منطقه و با توجه به بحران آبي که نطنز با آن مواجه است کار اشتباهي بود. محمد اسلامي در جلسه شوراي اداري شهرستان نطنز، اظهار کرد: با توجه به اينکه شهرستان نطنز در منطقه با تنش آبي بالا قرار دارد و با بحران آب روبه‌رو است، ساخت کارخانه ذوب‌آهن در گذشته در اين منطقه اشتباه بوده است. وي افزود: بايد همه مناطق ظرفيت سنجي شوند و نسبت به ظرفيت آن منطقه اقدام کرد نه اينکه براي ايجاد اشتغال در اين منطقه که با تنش آبي روبه‌رو است چنين اقدامي را انجام داد. معاون رئيس‌جمهور گفت: متأسفانه بعضي مواقع اقدامات کپي‌ شده در برخي مناطق مستعد، براي برخي مناطق غير مستعد مشکل ساز است و نشان از نبود بررسي دقيق دارد. وي تصريح کرد: يکي ديگر از موضوعات مهم براي اين منطقه، تثبيت جمعيت روستايي با ايجاد زير ساخت‌هاي لازم براي روستاهاست که بايد در دستور کار قرار بگيرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار