| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

حل مشکلات به وسیله برجام تفکر غلطی بود

امام جمعه مشهد با تاکيد بر لزوم کمک و همراهي مردم، گفت: اگر مردم همکاري نکنند، هيچ کاري به پيش نخواهد رفت‌. آن جايي که مردم در صحنه باشند، همه مشکلات حل خواهد شد. در کنار اين مشکلات، يک سري فرصت‌ها هم وجود دارد. الحمدا... در حال حاضر ما در شرايطي هستيم که نه تنها تحريم‌ها در حال خنثي شدن‌اند، بلکه حتي دشمنان ما خودشان هم اقرار مي‌کنند که تحريم‌ها به جايي نمي‌رسد. اينکه بگوييم ما بايد مشکلات خود را به وسيله برجام حل کنيم، از اول تفکر غلطي بود و ادامه آن غلط‌تر است. آيت‌ا... علم‌الهدي افزود: يکي از فرصت‌هاي در اختيار ما، ديپلماسي اقتصادي است که بدون نياز به برجام، بين ما و همسايگان‌مان و برخي از کشورهاي دوردست ايجاد شده است. يک نفتکش گران‌قيمت را به ونزوئلا فروختيم و سفارش دو نفتکش ديگر را هم گرفتيم که فرصت بسيار ارزشمندي بود. ما توانستيم 20 دستور راهبردي اقتصادي فقط با آمريکاي جنوبي امضا کنيم و در حدود 17 تفاهم اقتصادي هم با کشورهاي همسايه داشتيم. اين‌ها همه فرصت‌هايي است که اقتصاد ما را به ثبات مي‌رساند و مي‌توانيم مشکلات معيشتي مردم را جبران کنيم.

سعيد قاسمي در برنامه‌اي در حسينيه جماران با حضور سيدحسن خميني و رئيس‌جمهور گفت: جناب رئيسي شما مي‌دانيد ما به شما ارادت داريم. جنس جنابعالي و بر و بچه‌هاي جوراب سوراخ با آنهايي که دولت را تحويل گرفتيد بسيار فرق دارد. جنسا با آنها فرق داريد. براي همين اسمشان را جهادي مي‌گذارند. الان دما در انديکا 52 درجه است و آدم پوست مي‌اندازد براي ملتي غارنشين کار کند. مردم در انديکا در غار هستند. قاسمي با مخاطب قرار دادن رئيسي گفت: چه کنيم؟ اندوه دل نگوييم الا يک از هزاران. چطور بايد صحبت کنيم ما در اين نهضت يک ميليون مسکن که گفتيد ما مي‌توانيم در بخشي از نهضتي که شما علمش را بلند کرديد بخشي از دغدغه شما را حل کنيم. چرا وزير محترم مي‌گويد ما بايد از ترکيه و چين آدم بياوريم که بتوانيم؟ چطور ما جهادگران ثابت کنيم مي‌توانيم؟ شما گفتيد بايد خانه‌هاي لاستيکي در چابهار جمع شود. چرا نشد؟ چرا دروغ مي‌گويند؟ چرا جهادي‌ها را حساب نمي‌کنند؟ استاندار محترم مي‌گويد ما براي شما رديف بودجه نداريم. لذا برو.

 

 

حضور بيگانگان عامل ناامني در منطقه است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جريان سفر به استان هرمزگان و بازديدهاي استاني برنامه‌ريزي شده، از پروژه‌هاي دريايي وزارت دفاع در بندر عباس بازديد کرد. امير سرتيپ محمدرضا آشتياني در بازديد از مراحل ساخت ناوشکن، شناورهاي سطحي و زيرسطحي گفت: توسعه قدرت در همه ابعاد دفاعي اعم از زميني و هوايي و به‌ويژه دريايي از اولويت‌هاي برنامه‌هاي دفاعي کشور است. وزير دفاع با بيان اينکه موقعيت ژئوپليتيک ايران به ويژه در آب‌هاي خليج‌فارس از اهميت راهبردي براي ما برخوردار است تصريح کرد: وزارت دفاع متناسب با نياز نيروهاي مسلح و تهديدات منطقه‌اي در همه آبهاي سرزميني ناوگان دريايي نيروهاي مسلح را به روز و مجهز خواهد کرد. وي در اين بازديد افزود: پيام ما به منطقه و جهان، پيام صلح و آرامش است و از طرفي معتقديم صلح و ثبات منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهاي منطقه قابل حصول است و جمهوري اسلامي ايران حضور بيگانگان و نيروهاي فرامنطقه‌اي را علت ناامني در اين منطقه مي‌داند. امير آشتياني هشدار داد: جمهوري اسلامي ايران در دفاع از منافع ملت ايران و دفع تهديدات ترديد به خود را نداده و نخواهد داد.

معاون اقتصادي دولت گفت: ما در ايستادگي در برابر تحريم‌ها و مقاومت در برابر محاصره اقتصادي دشمن موفق بوديم و دشمن شکست خورد اما اينکه چه ميزان توانستيم از اين ايستادگي فرصت سازي کنيم را بايد بررسي کنيم. محسن رضايي افزود: بايد تعيين کنيم که چه ميزان توانستيم از اين فرصت بهره‌برداري کنيم و چقدر توانستيم آن بهره‌برداري‌ها به نتايج و پيامدهايي تبديل کنيم که بر ساير دشمنان و رقباي ما غلبه کرده است؟ ما در دفاع اين کار را کرديم لذا بالاي سر اسراييل مي‌رويم و 700 - 800 کيلومتر عکس مي‌گيريم و اطلاعات دقيق مي‌آوريم و سيستم‌هاي ما هم چون ضد رادار هستند به داخل برمي‌گرديم داخل کشور؛ الان اطلاعات ما از برخي مسئولين اسرائيل از درون برخي تشکيلات اسراييل بيشتر است. وي با بيان اينکه پياده‌سازي فناوري انقلاب در تخصص ديگري مثل اقتصاد يا در حوزه‌هاي غير دفاعي و غير سياسي بدون دانشگاه و دانش و بسيج علمي و جهاد علمي امکان پذير نيست، تاکيد کرد: اين دانشگاهيان هستند که بايد به دولت کمک کنند تا اين فناوري را در حوزه‌ سومي به اسم اقتصاد پياده‌سازي کنيم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار