| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

اعتراف به سرقت اموال رستوران

رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي پايتخت از دستگيري 2 سارق مغازه که از رستوراني سرقت کرده بودند، خبر داد. سرهنگ، سعيد دالوند گفت: پرونده‌اي به‌همراه متهمي به‌نام «احمد» به اتهام سرقت از رستوران به پايگاه يگم پليس آگاهي ارجاع شد. وي عنوان کرد: چکيده پرونده نشان از اين داشت؛ متهم در حال پرسه‌زني در محدوده رستوراني در محدوده ولنجک توسط ماموران کلانتري اين محل مشاهده مي‌شود و با فرار متهم عمليات دستگيري وي آغاز و بازداشت شده است. رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران ادامه داد: با انتقال متهم به اين پليس وي اظهارکرد که به‌همراه همدستش به رستوران مراجعه و وي در حال مراقبت بوده که همدستش وارد رستوران شده است ولي با حضور ماموران وي دستگير شده و همدستش که داخل رستوران بوده از محل متواري شده است. اين مقام انتظامي گفت: در عمليات ديگري متهم متواري بازداشت و در بررسي از مخفيگاه متهم تعدادي از اموال سرقتي کشف و متهم که چاره‌اي جز به اعتراف نداشت؛ گفت که در زمان دستگيري همدستش، وي در داخل رستوران بوده و با دستگيري وي از درب ديگر رستوران خارج و متواري شده است و تعدادي از اموال سرقتي را به مالخران براي تامين هزينه‌هاي مواد مخدر فروخته است. رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش ريالي اموال به سرقت رفته را بيش از سه ميليارد ريال اعلام کردند، افزود: با توجه به اعتراف صريح متهمان، پرونده به دادسرا ارسال و به دستور بازپرس دادسراي ناحيه يک تهران متهمان با صدور قرار مجرميت روانه زندان شدند.

شناسايي ماموران قلابي در شهرري

فرمانده انتظامي شهرري از دستگيري شناسايي ماموران قلابي که از تبعه‌هاي کشورهاي خارجي در محدوده حسن‌آباد فشافويه سرقت مي‌کردند، خبر داد. سرهنگ دوستعلي جليليان گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از تبعه کشورهاي همسايه که سارقان خود را مامور معرفي مي‌کردند، دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي شهرري قرار گرفت. وي به تحقيقات ميداني از محل‌هاي سرقت اشاره و عنوان کرد: در پي‌جويي‌هاي انتظامي مشخص شد که سرقت‌ها توسط 2 مرد جوان با ظاهري مشخص انجام مي‌شود و در شاخه ديگري از بررسي‌ها مخفيگاه يکي از متهمان در محدوده اسلامشهر شناسايي و پس از هماهنگي‌هاي قضائي، اولين متهم پرونده در مخفيگاهش در يک عمليات ضربتي دستگير شد. فرمانده انتظامي شهرري گفت: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي اين فرماندهي به 5 فقره سرقت با همکاري همدستش در محدوده حسن‌آبادفشافويه اعتراف کرد. سرهنگ جليليان در پايان عنوان کرد: دستگيري متهم دوم پرونده و شناسايي ديگر مالباختگان در دستور کار قرار دارد.

دستگيري سارقان منزل

فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري اعضاي باند سارقان منزل با اعتراف به 71 فقره سرقت در شهرستان نظرآباد خبر داد. سردار عباسعلي محمديان گفت: در پي افزايش سرقت‌هاي منزل در برخي از نقاط شهر نظرآباد، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت. وي افزود: در همين راستا کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي پليسي موفق شدند، يکي از سارقان حرفه‌اي دخيل در اين سرقت‌ها را شناسايي و در حالي‌که نامبرده در حال متواري‌شدن به يکي از استان‌هاي غربي کشور بود، او را دستگير کنند. اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت: در تحقيقات تکميلي، متهم با مشاهده مستندات پليس لب به اعتراف گشوده و به 71 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان‌هاي نظرآباد، هشتگرد، آبيک، چهارباغ و بندرعباس با همدستي 4 نفر ديگر اقرار کرد. سردار محمديان با اشاره به دستگيري همدستان متهم در عمليات‌هاي جدگانه، گفت: با هماهنگي قضائي، 3 دستگاه خودرو متهمان که در سرقت‌ها از آنها استفاده مي‌شد، توقيف شدند. فرمانده انتظامي البرز يادآور شد: از محل اختفاي سارقان تعداد زيادي اموال سرقتي شامل طلاجات، لپ‌تاپ، تبلت، بدليجات ، انگشتر، ساعت مچي و يک قبضه سلاح گرم کشف شد. اين مقام ارشد انتظامي در پايان ضمن اشاره به نقش دزدگير و دوربين مداربسته در پيشگيري و کشف سرقت‌هاي منزل اضافه کرد: بسياري از سرقت‌هاي ثبت شده به‌دليل عدم رعايت موارد ايمني از سوي شهروندان است.

50 فقره لوازم خودرو کشف شد

رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري سارقان لوازم و محتويات خودرو کشف 50 فقره سرقت در شمال تهران خبر داد. سرهنگ سعيد دالوند خاطرنشان کرد: به‌دنبال اعلام يک فقره سرقت لوازم داخل خودرو و حضور سارق در محل سرقت، تيمي از ماموران کلانتري تجريش به سرعت در محل حاضر شدند. وي با بيان اينکه در اين عمليات ماموران کلانتري موفق شدند، سارق را در محل سرقت دستگير و از وي يکدستگاه پخش خودرو کشف کنند، گفت: شاکي اظهارکرد در اتاق سرايداري ساختمان محل سکونتش حضور داشته که متوجه حضور سارق در پارکينگ ساختمان مي‌شود و با پليس تماس گرفته است. رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران افزود: متهم پس از دستگيري براي تحقيقات تکميلي به پايگاه يکم پليس آگاهي تهران معرفي که با تجميع پرونده‌هاي مشابه مشخص شد که تصوير سارق در سرقت‌هاي مختلفي در محدوده شمال تهران به‌همراه شخص ديگر مشاهده شده است. اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه متهم در تحقيقات و بررسي‌هاي انتظامي به 50 فقره سرقت لوازم داخل خودرو با همکاري همدستش اعتراف کرد، ادامه داد: در شاخه ديگري از تحقيقات، کارآگاهان هويت و مخفيگاه سارق متواري را شناسايي و پس از هماهنگي‌هاي قضائي وي را در مخفيگاهش دستگير کردند. دالوند خاطرنشان کرد: تحقيقات بيشتر براي کشف جرائم احتمالي متهمان و شناسايي مالباختگان ادامه دارد و متهمان با دستور قضائي روانه زندان شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار