| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

اموال سلبريتي‌ها زود‌تر پيد‌ا مي‌شود؟

آرمان ملي: فرمانده انتظامي تهران بزرگ به اين سوال که بسياري معتقدند سارقان اموال افراد سرشناس يا سلبريتي‌ها بسيار سريع دستگير مي‌شوند و آيا اين درست است، گفت: ممکن است تلفن همراه سرقت شده يک فرد عادي که هيچکس هم آن مالباخته را نمي‌شناسد در کمتر از نيم ساعت کشف شود و ممکن است شش ماه طول بکشد تا سرقتي کشف شود. سردار حسين رحيمي افزود: بارها و بارها گفته‌ايم؛ اگر يک کپسول يا يک زيلو از يک آدم ضعيف و فقير دزديده شود به اندازه يک سرقت بزرگ براي ما مهم است و کشف هر نوع اموالي در دستور کار پليس قرار دارد.

هواپيماي جد‌يد براي اطفاي حريق

ايسنا: رئيس سازمان مديريت بحران کشور از اختصاص هواپيماي جديد براي اطفاي حريق جنگل‌ها در کشور خبرداد. محمدحسن نامي افزود: ضمن اينکه هواپيماي جديدي به اين منظور اختصاص داده شده که در حال حاضر آماده است تا با آن‌ مانور اجرا کنيم و مشخص شود که آيا هواپيما مي‌تواند با اين ميزان آبي که بناست برداشت کند پرواز کرده و خود را به نقطه موردنظر برساند. پيش‌تر هواپيماي ايلوشين براي اطفاي حريق راهي پاکستان شد که حالا به تازگي هواپيماي ديگري به اين ناوگان اضافه شده است؛ اگر هواپيماي جديد پاسخ دهد بلافاصله چهار فروند ديگر نيز براي اين کار اختصاص داده خواهد شد.

سربازي براي د‌کتري حذف مي‌شود؟

آرمان ملي: رئيس بنياد نخبگان ستاد کل نيروهاي مسلح حذف سربـــازي براي فارغ‌التحصيلان دوره دکتري و پسادکتري را رد کرد. سردار حجت ا... واعظي نژاد افزود: حدود 15 سال است که طرح سربازي نخبگان اجرا مي‌شود و طي اين مدت بيش از 22 هزار نخبه يا استعداد برتر وظيفه از سوي بنياد ملي نخبگان در اختيار نيروهاي مسلح قرار گرفته‌اند. اين عزيزان دوره سربازي خود را با انجام يک پروژه تحقيقاتي يا يک پروژه فناورانه سپري مي‌کنند. به گفته رئيس بنياد نخبگان ستادکل نيروهاي مسلح درحال حاضر بيش از 30 دستگاه کشوري اعم از دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت‌هاي دانش‌بنيان، پارک‌هاي علم و فناوري و... در بخش غيرنظامي از ظرفيت نخبگان وظيفه استفاده مي‌کنند.

«پيروز» نام فرزند «ايران»

آرمان ملي: تيم نگهداري از تنها فرزند باقيمانده از ايران (ماده يوزپلنگ ايراني) که در شرايط اسارت متولد شد، نام «پيروز» را براي اين توله يوزپلنگ برگزيدند. عليرضا شهرداري با اشاره به اينکه اين يوز پلنگ 47 روزه شده است و در مدت طي شده تيم نگهداري از يوز چالش‌هاي متعددي را پشت‌سر گذاشته است و در اين مدت حتي شرايط يوز باقيمانده به استفاده از تجهيزات احيا نيز نزديک شده است. سي امين روزي را مي‌گذراند که به صورت 24 ساعته در کنار يوزپلنگ تازه متولد شده مي‌گذراند و با حضور دامپزشکان متعدد شرايط اين يوز به ثبات نسبي رسيده است. مسئول نگهداري از يوز تازه متولد شده در شرايط نيمه اسارت با اظهار اميدواري از اينکه اين يوز نر زنده خواهد ماند، گفت: اعضاي تيم نگهداري از اين يوزپلنگ، تصميم گرفتند آن‌را پيروز بنامند.

ترم تابستان حضوري شد

مهر: معاون آموزشي وزارت علــــوم بخشنامه‌اي به رؤساي دانشگاه‌ها در خصوص امتحانات پايان ترم و امتحانات تابستان ابلاغ کرد. قاسم عمو عابديني اعلام کرد: با عنايت به برخي موارد استعلام از سوي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در خصوص مقررات آموزشي در اتمام نيم سال 1401 - 1400 و بازه تابستان 1401 موارد زير براي دستور هماهنگي و اقدام به استحضار مي‌رساند: امتحانات پايان نيمسال‌جاري در تمامي مقاطع و رشته‌ها به‌صورت حضوري برگزار مي‌شود. امتحانات بازه تابستان به‌صورت حضوري برگزار شود. در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي ارائه درس در بازه تابستان مجاز نيست.

کوير نورد ي، ممنوع!

آرمان ملي: سازمـــان هواشناسي کشور درخصوص وزش باد شديد، خيزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن در بعضي مناطق کشور هشدار داد. امروز شنبه، تداوم وزش باد شديد در شرق خراسان جنوبي، شمال سيستان و بلوچستان و شرق کرمان احتمال خيزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن وجود دارد. شرايط جوي يادشده مي‌تواند با اختلال در تردد، خيزش گردوخاک، کاهش کيفيت هوا، کاهش شعاع ديد، آسيب ديدن صنايع حساس به گردوخاک، خسارت ديدن صنعت کشاورزي، آسيب ديدن سازه‌هاي موقت مانند تابلوهاي تبليغاتي و غيره، سقوط اشيا از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و اختلال در ناوگان حمل و نقل ريلي و هوايي همراه باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار