| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

در فصل سرما با موج کرونا روبه‌رو می‌شویم

سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا با بيان اينکه پيش‌بيني مي‌شود در فصل سرد سال با موج بيماري کرونا روبه‌رو شويم، گفت: حدود 15 ميليون‌نفر هنوز واکسن کرونا را تزريق نکرده‌اند. عباس شير اوژن درباره توليد واکسن‌هاي داخلي گفت: واکسن‌هاي داخلي در عناوين مختلف با رقم قابل قبولي در داخل در حال توليد هستند و به نظرم دانشمندان و نخبه‌هاي ما به خودباوري بسيار خوبي رسيدند که در مواجهه با بيماري‌هاي نوپديد مي‌توانيم اثرگذار عمل کنيم. اکنون وزارت خارجه به کمک وزارت بهداشت آمده است تا بتوانيم صادرات واکسن داشته باشيم. بخشي از اين واردات انجام شده و اين روند ادامه خواهد داشت. البته به دليل آنکه اين بيماري در بسياري از کشورها مهار شده است، اقبال کمي به خريد واکسن وجود دارد. سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا درباره بيماري آبله ميموني بيان داشت: خوشبختانه تاکنون مورد اثبات شده از اين بيماري در کشور نداشتيم.

رئيس کل سازمان نظام پزشکي کشور گفت: چرا اکنون نزديک 15 تا 20 هزار پزشک عمومي، کار پزشکي انجام نمي‌دهند؟، چرا 18 هزار پزشک در شبکه نظام ارجاع و پزشک خانواده و خانه‌هاي بهداشت، کمبود داريد؟ اين همه پزشک داريم که کار نمي‌کنند يا کارهاي غيرمرتبط با تخصص‌شان انجام مي‌دهند. محمد رئيس‌زاده درباره وضعيت مهاجرت پزشکان به ايسنا افزود: در سال 1400 بالغ بر 4 هزار و 27 نفر درخواست گود استندينگ يا عدم سوءپيشينه پزشکي کردند. البته به اين معنا نيست که تمام اين افراد از کشور خارج شدند، بلکه فقط درخواست داده‌اند. بالغ بر يک‌سوم اين افراد پزشک عمومي هستند. آمار درخواست گود استندينگ براي مهاجرت در متخصصين و فوق‌تخصص‌هاي ما هم دارد بالا مي‌رود. به‌طور کلي شتاب درخواست گود استندينگ براي مهاجرت در بين پزشکان بيشتر شده است، اما اين الزاما به معناي مهاجرت نيست. در هر حال اين افزايش ميل و تمايل براي ما نگران‌کننده است.

سخنگوي کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: متأسفانه مواردي در تدوين آيين‌نامه رتبه‌‌بندي معلمان در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضايتبخش نيست. اين قانون در مجلس مصوب شده، براي تصويب آن زحمت زيادي رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است. رضا حاجي‌پور در خصوص تدوين آيين‌نامه اجرايي قانون رتبه‌بندي معلمآنکه انتقادات جدي نسبت به آن وجود دارد، گفت: متأسفانه مواردي در تدوين آيين‌نامه در حال لحاظ شدن است که مثبت و رضايتبخش نيست. اين قانون در مجلس مصوب شده، براي تصويب آن زحمت زيادي رقم خورده و بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، در چنين شرايطي اينکه اکنون بخواهند در تدوين آيين‌نامه داخلي يک اندازه‌گيري متفاوت را اعمال کنند، قابل قبول نيست. اين نوع رفتار توهين به معلمين عزيز است، مجلس و کميسيون آموزش اصلا نسبت به اين موضوع کوتاه نخواهند آمد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار