| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

«دوبینی» نشانه چیست؟

يک استاد چشم پزشکي گفت: دوبيني حالتي است که فرد بگويد اجسام را دوتا مي‌بيند که بايد بررسي شود. محمدمهدي صدوقي، بيان داشت: اگر فرد يک چشم خود را بست و گفت همچنان با يک چشم هم دوتا مي‌بيند تشخيص اين دو حالت باهم فرق مي‌کند. فردي که يک چشم خود را مي‌بندد و با يک چشم دوبيني دارد ممکن است آب‌مرواريد داشته باشد. اين استاد چشم پزشکي افزود: وقتي دو چشم‌ فرد باز است دوبيني دارد که نياز به بررسي دارد. وي ابرازکرد: در برخي اوقات نيز بايد با متخصص مغزواعصاب صحبت کرده و‌ اين حالت درمان مي‌شود.

نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد: کمبود ويتامين D به‌طورمستقيم با خطر بروز زوال‌عقل مرتبط است. زوال‌عقل يکي از علل اصلي ناتواني و وابستگي در ميان سالمندان است که با افزايش سن قدرت تفکر و رفتار آنان را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. اولين مطالعه در استراليا نشان داد کمبود ويتامين D با خطر بروز زوال‌عقل در ارتياط است. متخصصان دريافتند: سطح پايين ويتامين D با حجم کمتر مغز و افزايش خطر زوال‌عقل و سکته مرتبط است. زوال‌عقل يک اختلال مزمن است که منجر به تحليل‌رفتن عملکردشناختي مي‌شود.

محققان اعلام کردند پس از اينکه فردي مبتلا به کوويد19 شد، سلول‌هاي ايمني در بدن وي مي‌توانند ويروس را تشخيص دهند و در صورت بيماري مجدد آن را از بين ببرند. نتايج تحقيقات نشان داده اکثر کساني‌که از کوويد19 بهبود يافته‌اند، در برابر ويروس محافظ هستند. در اين تحقيق بيش از 57 هزار داوطلبمورد بررسي قرار گرفتند. «مايکل.سوارتز»، مي‌گويد: نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد سطح آنتي‌بادي‌ها در کساني‌که قبلا آلوده شده بودند، در 100 روز اول پس از عفونت افزايش مي‌يابد؛ سپس به‌تدريج طي 500 روز آينده و بعد از آن کاهش مي‌يابد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار