| کد مطلب: ۱۰۳۶۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

راهکارهای فوق‌العاده برای تقویت حافظه‌

دانشمندان معتقدند که اگر دچار فراموشی هستید این فعالیت‌ها را برای بهبود حافظه و یادآوری بهتر رویدادها انجام دهید. محققان پیشنهاد می‌کنند اگر دائما رویدادها را از یاد می‌برید بهتر است از تکنیک‌های زیر جهت کنترل و بهبود حافظه خود بهره‌مند شوید.

دانشمندان علوم اعصاب حتي نمي‌توانند توضيح دهند که چرا به عقب راه‌رفتن موثر است. يک نظريه اين است که مغز خاطرات را به‌صورت مکاني سازماندهي مي‌کند، بنابراين ايجاد يک تجربه نادر مانند راه‌رفتن به عقب منجر به ذخيره متفاوت خاطرات مي‌شود.

يک مطالعه نشان داد کار در محيطي با نور کم مي‌تواند ساختار مغز را تغيير داده و به توانايي فرد براي به‌خاطرسپردن و يادگيري آسيب برساند. تئوري‌ها نشان مي‌دهد داشتن نور کافي در محل کار بسيار مهم است.

بين رژيم غذايي و حافظه ارتباط وجود دارد. خوردن بيشتر سبزيجات و ميوه‌ها و حتي آبميوه، و به‌طور ‌ويژه مصرف بالاي سبزيجات و انواع مختلف ميوه‌هاي توت، با از دست‌دادن حافظه کمتر در آينده مرتبط هستند.

دانشمندان علوم اعصاب دريافتند که فراموشي ارتباط مستقيمي با ناتواني در دسترسي به خاطرات دارد. به توصيه محققان فراموش‌کردن برخي چيزها به اين معني نيست که شما پيرشده يا از از دست‌دادن حافظه رنج مي‌بريد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار