| کد مطلب: ۱۰۳۶۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

رشد آمار نزاع در مردان و زنان

آرمان ملي: مديرکل دفتر معاينات باليني سازمان پزشکي قانوني با بيان اينکه يکي از اقدامات اين دفتر بررسي صلاحيت متقاضيان براي فرزندخواندگي است، گفت: حدود 28 هزار مورد حادثه کار در سال 1400 بررسي شده است. فرزانه مهدي‌زاده افزود در مجموع آمار نزاع در سال 1400 هم در مردان و هم در زنان کمي بيشتر از سال 1399 شده است. گرچه ميزان مراجعات زنان به دليل نزاع نسبت به مردان بسيار کمتر است. در سال 1400 حدود 600 هزار نزاع در اين حوزه بررسي شده است که از اين تعداد حدود 400 هزار نفر مربوط به مردان بوده است. تقريباً مي‌توان گفت دوسوم آمار مراجعات نزاع مربوط به مردان و يک سوم مربوط به زنان است. آمار نزاع سال 1400 معادل 37 درصد کل آمار معاينات بوده است. آمار خشونت خانگي شامل همسرآزاري و کودک آزاري نيز حدود 75 هزار مورد در سال 1400 بوده است.

زلزله‌هاي پي‌درپي کيش را تعطيل کرد

تسنيم: وقوع زمين‌لرزه‌هاي مداوم در محدوده ساحل غربي هرمزگان سبب بروز مشکلاتي در بخش‌هايي از استان مانند کيش شده است. وقوع دسته کم 10 زمين‌لرزه بزرگ و کوچک سبب اعلام دستورالعمل‌هاي احتياطي در کيش شده است. اين زمين‌لرزه‌ها که مرکز آن توسط سايت ژئوفيزيک دانشگاه تهران تماما بندرچارک در روبه‌روي کيش اعلام شده در کيش و ساير نواحي مجاور نيز احساس شده است. سعيد پور رئيس ستاد مديريت بحران جزيره کيش از ساکنان و گردشگران خواست با توجه به وقوع زمين‌لرزه‌ها از قرارگيري در مناطق ناايمن خودداري کنند.

سرقت سنگ قبر به صفر رسيد

آرمان ملي: هيــــات امناي صنــف سنگتراشي‌هاي شهرستان ري و بهشت زهرا اعلام کرد: با اتفاقاتي که طي چند ماه گذشته براي اين صنف رخ داد و اخبار کذبي که مبني بر سرقت سنگ قبرها توسط برخي از سنگ فروشان منتشر شد، سنگفروشان متحد شدہ و با همکاري سازمان بهشت زهرا و اتحاديه سنگبري‌هاي ري و کلانتري حرم مطهر، تصميم بر ساماندهي و نظم دادن به صنف سنگ قبر فروش شدند. در اين اطلاعيه آمده است: خوشبختانه در طول 4 ماهه گذشته، سرقت سنگ قبر به صفر رسيد و دست انسان‌هاي سواستفاده‌گر کوتاه شد. تمامي سنگ‌ها در هماان لحظه خاکسپاري در طبقه دوم و با نيروهاي مشخص شده و با لباس فرم جمع‌آوري مي‌کنند و بعد از اينکه در انبار جمع آوري مي‌شود، با خانواده متوفي تماس گرفته شده و آنها را در جريان امور قرار مي‌دهند تا نسبت به ترميم آن اقدام گردد.

وضعيت قانون رتبه بندي معلمان

آرمان ملي: سخنگوي وزارت آموزش و پرورش در پيامي در شبکه‌هاي اجتماعي از آخرين وضعيت قانون رتبه بندي معلمان خبر داد. صادق ستاري فرد معاون وزير و سخنگوي وزارت آموزش و پرورش نوشت: «احکام اعضاي هيات‌هاي مميزه براي اجراي نظام رتبه بندي معلمان از سوي وزير صادر و تمهيدات اجراي رتبه‌بندي توسط مرکز نيروي انساني وزارت فراهم شد.» ستاري فرد پيش از اين در 18 خرداد ماه در پيام ديگري اعلام کرده بود که آئين نامه رتبه بندي در هيات وزيران تصويب شده و قرارداد بيمه تکميلي فرهنگيان براي اجرا از تير ماه منعقد شده است.

توقيف خودروهاي لاکچري در اندرزگو

آرمان ملي: 66 دستگاه خودروي لاکچري که در منطقه اندرزگو با دور دور، اقدام به ايجاد مزاحمت براي شهروندان مي‌کردند، توقيف شدند. سرکلانتري‌يکم پليس تهران بزرگ اعلام کرد: راننده يکي از خودروهاي توقيف‌شده در اين طرح علاوه بر شرب خمر، سلاح نيز با خود حمل مي‌کرد که خودروي BMW وي توسط پليس توقيف شد. پليس تهران هرشب با تعداد زيادي از افرادي که با دور دور اقدام به ايجاد مزاحمت مي‌کنند، برخورد مي‌کند.

تخريب متروپل آبادان آغاز شد

آرمان ملي: فرماندار ويژه آبادان گفت: تخريب سازه متروپل آبادان کليد خورد. احسان عباسپور افزود: پس از تصميم‌گيري‌هاي کارشناسي، تقسيم کار و استقرار تجهيزات لازم مانند جرثقيل 250 تني در خيابان اميرکبير اين شهرستان، عمليات تخريب بقاياي سازه متروپل آغاز شد. به گفته او قرار است تخريب اين ساختمان به صورت طبقه‌اي باشد و از بالاي ساختمان اين عمليات انجام شود. پيمانکار پروژه تخريب برج متروپل قرارگاه خاتم الانبيا است، اين فرآيند با دقت و سرعت کافي صورت مي‌گيرد و تلاش‌ها بر اين است که خسارتي به محيط اطراف ساختمان وارد نشود.

امسال تابستان خنکي نداريم

آرمان ملي: رئيس مرکز ملي اقليم و مديريت بحران خشکسالي با بيان اينکه دماي هوا تا نيمه اول مرداد بين يک تا 1. 5 درجه بيش از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: امسال تابستان خنکي نداريم و گرايش دما به بيش از حد نرمال است. احد وظيفه اظهار کرد: غالب نقاط کشور در نيمه اول تيرماه تا نيمه دوم مردادماه بدون بارش خواهند بود و تنها بخش‌هاي کوچکي همچون سيستان و بلوچستان، منطقه ارسباران، شمال آذربايجان غربي تا شمال آذربايجان شرقي و در برخي مواقع اردبيل بارندگي خواهند داشت و باقي مناطق کشور تقريبا بارندگي نخواهند داشت. به‌طور کلي در تابستان انتظار بارندگي در کشور به جز در دو منطقه سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را نداريم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار