| کد مطلب: ۱۰۳۶۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

پرستاران جديد جذب مي شوند

وزير بهداشـــــت از پيگيــري به‌کارگيري 22 هزار نيروي پرستار براي بيمارستان‌هاي کشور خبر داد. بهرام عين‌اللهي با بيان اينکه امسال 12 هزار تخت بيمارستاني را به ظرفيت تخت‌هاي بيمارستاني کشور اضافه مي‌کنيم، گفت: باتوجه به اين موضوع بايد 12 هزار پرستار را هم استخدام کنيم. از طرفي در سه سال گذشته 30 هزار نفر از کادر سلامت بازنشست شده‌اند و بر همين اساس پيگيريم که 10 هزار پرستار ديگر را هم اضافه کرده و جمعا 22 هزار پرستار را اضافه کنيم. وي با بيان اينکه استخدام اين تعداد پرستار منوط به مجوز سازمان اداري و استخدامي کشور است که در حال فعاليت براي گرفتن اين مجوز هستيم، گفت: عزيزاني هم در طول دوران کرونا زحمت کشيدند و به عنوان کادر بيمارستان کمک کردند. افرادي که در اين دوره زحمت کشيدند برايشان 20 امتياز قرار مي‌دهيم که در استخدام آنها به عنوان امتياز منظور مي‌شود تا بتوانيم از نيروهاي جديد بهره ببريم.

فرماندار ويژه شهرستان طبس گفت: در رابطه با حادثه خروج قطار مسافري مشهد- يزد طي هفته گذشته شش نفر بازداشت شدند که درست است اکنون با ضمانت آزاد شدند اما پيگيري قضائي پرونده اين افراد ادامه دارد. علي اکبر رحيمي اظهار کرد: در حادثه خروج قطار مسافري مشهد- يزد نزديک ايستگاه عباس آباد طبس که هفته گذشته اتفاق افتاد؛ چندين نفر بازداشت شدند. طي اين حادثه 86 نفر در بيمارستان طبس بستري شده که طي دو روز مرخص شده و فوت 14 نفر نيز تاييد شد. طي همان روز حادثه و طي جلسه با وزير کشور و وزير راه در طبس قرار بازداشت 6 نفر که مقصر شناخته شدند، صادر شد. رحيمي ادامه داد: اين افراد عوامل دخيل در حادثه در حوزه قطار و بيل مکانيکي بودند که اکنون با ضمانت‌هاي ميلياردي آزاد شدند. وي افزود: رسالت فرمانداري شهرستان طبس، اين بود که نيروهاي متخصص را در محل حادثه جمع‌آوري و در چند ساعت تکليف مصدومان و فوت شدگان مشخص شد.

رئيس سازمان محيط‌زيست گفت: محيط‌زيست در کشور ما دستخوش تحريم‌هاي ظالمانه‌ است و از دولت فرانسه مي‌خواهيم به‌عنوان رئيس دوره‌اي اتحاديه اروپايي در ايجاد تعامل ساير کشورها با ايران در موضوع محيط‌زيست همکاري‌هاي لازم را به عمل آورد. علي سلاجقه در محل اين سازمان ميزبان سفير فرانسه در ايران بود. در اين ديدار دو طرف بر ضرورت توجه به محيط‌زيست در قاب جهاني تأکيد و خاطرنشان کردند مساله محيط‌زيست، مساله‌اي جهاني است و بايد تمام کشورها نسبت به اين موضوع توجه بيشتري داشته باشند. در اين نشست رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن ابراز خرسندي از ميزباني از سفير فرانسه در ايران اظهار کرد: سازمان حفاظت محيط‌زيست اقدامات بسيار گسترده‌اي در زمينه مسائل زيست‌محيطي انجام داده و يا در حال برنامه‌ريزي کلان در سطح بين‌المللي است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار