| کد مطلب: ۱۰۳۶۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

برنامه‌هاي فضايي ايران را پيگيري مي‌کنيم

سخنگوي وزارت دفاع آمريکا از نظارت دقيق بر برنامه‌هاي فضايي ايران خبر داد. به دنبال اعلام خبر برخي رسانه‌ها در زمينه احتمال پرتاب موشک ماهواره‌بر از سوي ايران به فضا، پنتاگون (وزارت دفاع آمريکا) واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» سرگرد «راب لودويک» سخنگوي پنتاگون، گفت: «ارتش آمريکا به نظارت دقيق ايران بر پيگيري فناوري پرتاب فضايي ايران و چگونگي ارتباط آن با پيشرفت‌ها در برنامه کلي موشک‌هاي بالستيک اين کشور ادامه خواهد داد.» وي در ادامه برنامه‌هاي موشکي ايران را يکي از نگراني‌هاي اصلي ارتش آمريکا در منطقه عنوان کرد.

رويکرد حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه «حريم‌سوزي» نيست

رئيس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه گفت: رويکرد مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضائيه «حريم‌سوزي» و «حرمت‌شکني» نيست. حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي بر ضرورت رعايت شئون قضائي از سوي قضات به‌منظور پيشگيري از آسيب‌ها تاکيد کرد و در عين حال به دادگاه نمايشي يک ايراني به نام حميد نوري در سوئد اشاره کرد و گفت: دشمنان و جريان نفاق همه هم و غم خود را براي يک ايراني به نام حميد نوري گذاشتند و در جلسات نمايشي دادگاهي که فاقد محتواي حقوقي است، نسبت به محاکمه او اقدام کردند؛ اين در حالي است که نظام اسلامي از حيث قضا و حقوق از جايگاه ويژه و ممتازي برخوردار است. حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي در ادامه بر لزوم اجراي قانون در عين حفظ حرمت شخصي افراد تاکيد کرد و گفت: شهادت مي‌دهم که رياست محترم قوه قضائيه در دوره «تحول و تعالي» و در پيگيري نيازمندي‌هاي تشکيلات قوه قضائيه و کارکنان از هيچ اقدامي دريغ نکرده‌اند.

بستر مردمي بودن دولت فراهم شد

معاون حقوقي رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به حادثه متروپل گفت: وقتي چند سال پيش مطرح شد که ساختمان متروپل ناايمن است، مسئولان کجا بودند؟ چرا برخورد نشده است و چرا اجازه دادند ساختمان فرو بريزد، البته تعدادي که مقصر بودند، بازداشت شدند، ولي شايد اصلي‌ها را نگرفته باشند. محمد دهقان ادامه داد: مردمي بودن و صيانت از حقوق مردم با هم عجين است. کسي نمي‌تواند ادعاي صيانت از حقوق مردم کند، ولي خودش مردمي نباشد. خدا نکند ما مسئولان از خوي مردمي فاصله پيدا کنيم و به سمت کاخ نشيني برويم؛ آن روز بايد فاتحه کشور را خواند. دهقان تاکيد کرد: با تغيير دولت بستر مردمي بودن دولت فراهم شد و رئيس‌جمهور مردمي است.

واکنش به نقدِ «پرداخت يارانه به حاجي‌ها»

رئيس سازمان حج وزيارت با شرح جزئياتي از روند اعزام زائران به عربستان، ‌ ماجراي گراني حج و نامه‌نگاري‌هاي ايران به عربستان، انتقادها درباره اختصاص يارانه ارزي دولت به حجاج ايراني را «جوسازي‌» و «دروغ‌پردازي» دانست و به آن پاسخ داد. سيدصادق حسيني درباره آخرين روند اعزام‌هاي زائران حج تمتع 1401، گفت: اعزام‌ها از روز 22خردادماه به مقصد مدينه آغاز شده است که رفته‌رفته تا سيزدهم تيرماه امسال که آخرين اعزام انتقال زائران به سرزمين وحي است، شاهد افزايش تعداد پروازها براي انتقال حجاج هستيم. او يادآور شد: امسال 39 هزار و 600 نفر از ايران در حج تمتع شرکت مي‌کنند و آخرين پرواز بازگشت زائران نيز روز هفتم مردادماه، يعني آخرين روز ماه ذي‌الحجه است. تعدادي از زائران «مدينه‌قبل» و تعدادي «مدينه‌بعد» هستند که بخشي به فرودگاه مدينه و بخشي به فرودگاه جده منتقل مي‌شوند.

حادثه متروپل بايد عبرتي براي همگان باشد

نماينده مردم آبادان در مجلس گفت: همه ذي‌نفعان، مديران و سياسيوني که با حمايت نابجا و فاسدانه بذر فساد را در شهر آبادان کاشتند، بايد با اشد مجازات بدون مسامحه محاکمه شوند. التيام داغ مردم آبادان زماني است که حادثه دلخراش متروپل به عبرتي براي همگان تبديل شود تا ديگر مافياهاي آهن و بتن شهر ديگري را ماتم زده نکنند. جليل مختار گفت: آبادان سرزميني به وسعت تاريخ با فريادهاي مظلومانه است. آبادان سرزميني است که به عشق اهل بيت و ولايت گره خورده است. مردم آبادان در عصر ايمان و طهارت وفاداريشان جاودانه مانده اما هيچگاه اين مردم شريف و بزرگ در نمايش تماميت خوبي‌ها ديده نشده‌اند. وي افزود: مردم آبادان همواره با جان و مال خود براي صيانت از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي جانفشاني کرده‌اند. سال‌ها به اميد اصلاح امور و حل مشکلات اقتصادي، معيشتي و بيکاري صبر پيشه کردند اما تا به امروز همچنان با حجم انبوهي از مشکلات باقي مانده‌اند که نياز فوري و ويژه به تدابير مسئولان امر و دولت کريمه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار