| کد مطلب: ۱۰۳۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

کشور امن است

دادستان کل کشور گفت: القاي ناامني در جامعه مطلوب نيست و کشور ما امن است. حجت الاسلام والمسلمين منتظري درباره اينکه آيا در زمينه سرقت از بانک ملي براي رئيس بانک و مسئولان بانک ملي پرونده اي تشکيل شده است؟ گفت: موضوع در دست رسيدگي است و اتفاقي است که اخيرا واقع شده و قطعا دستگاه قضايي دنبال آن است و حتما ما پيگيري مي کنيم و اگر در اين زمينه افرادي قصوري داشته باشند برخورد قانوني با آنها خواهيم کرد و سعي مي‌شود حقوق کساني که ضايع شده است به حقشان برسند. وي درپاسخ به سوال ديگر مبني براينکه از اين باب که در جامعه احساس ناامني را بوجود آورده آيا مدعي العموم مي تواند ورود کند گفت: يک واقعه‌اي در کشور گسترده اي مثل ايــران عزيز؛ اين گونه حوادث نمي‌تواند ناامني ايجاد کند البته حادثه‌اي غيرقابل قبول است و حتما بايد ابعاد اين قضيه قبلا در جاهاي ديگر پيش‌بيني شود که شاهد اين‌گونه حوادث نباشيم .

فرمانـــده سابق سپاه گفت: رژيم صهيونيستي و مسئولان آن بهتر مي‌دانند تاکنون چه ضرباتي از ايران خورده‌اند و حتي بعضي از آن‌ها هنوز استمرار دارد و در حال ضربه خوردن از اين ناحيه هستند.سردار سرلشکر محمدعلي جعفـــري اظهار داشت: رژيم صهيونيستي و مسئولان آن بهتر مي‌دانند تاکنون چه ضرباتي از جمهوري اسلامي خورده‌اند و حتي بعضي از آن‌ها هنوز استمرار دارد و در حال ضربه خوردن از اين ناحيه هستند، اين‌ها ضرباتي است که در منطقه و در کشور‌هاي مختلف، مقاومت اسلامي در منطقه و در کشور‌هاي مختلف و حتي در داخل سرزمين‌هاي اشغالي به آن‌ها وارد کرده است.وي افزود: منتها اين از مظلوميت ايران است که نمي‌تواند خيلي از اين ضربه‌هايي را که به اين رژيم وارد مي‌کند بيان کند لذا در اين اقدامات چراغ خاموش بودن را اکثراً حفظ مي‌کند. ما و جبهه مقاومت چندين برابر اين اقدامات را قبل از شهادت شهيد صياد خدايي به رژيم اشغالگر وارد کرديم و هم بعد از آن، اما نمي‌توانيم جزيياتش را بيان کنيم.

رافائل گروسي مديرکل آژانــــس بين‌المللي انرژي اتمي اخيـــرا در چند گفت‌وگو با رسانه‌هاي غربي به موضع‌گيري‌هاي سياســـي درباره مذاکرات برجامي پرداخته است که تعجب افکار عمومي به ويژه در ايران را در پي داشت. سخنگوي سازمان انرژي اتمي ايران گفت: به مديرکل آژانس دوستانه توصيه مي‌کنم از اظهارات رسانه‌اي غيرحرفه‌اي و با رنگ و بوي سياسي فاصله بگيرد. بهروز کمالوندي گفت: روشن است چنانچه مطالبي فني مطرح باشد، بايد به صورت حرفه‌اي در چارچوب وظايف آژانس مطرح شده و از مسير خود، از طريق مجاري و ساز و کارهاي معمول آژانس مورد پيگيري قرار گيرد. بديهي است که عرصه اين گونه تعاملات رسانه نيست. وي ادامه داد: انتظار مي‌رود مديرکل آژانس به عنوان مسئول يک نهاد بين‌المللي حقوقي از اظهارات و موضع‌گيري‌هاي سياسي فاصله گرفته و مراقب باشد با اظهارات خود موجب پيچيده شدن روابط اعضاي آژانس با هم نشود.سخنگوي سازمان انرژي اتمي گفت: ترديدي نيست که برخي اظهارات غيرسازنده و موضع‌گيري‌هاي سياسي پيچيده‌تر شدن شرايط را به دنبال خواهد داشت.

جمهوري اسلامي ايران مدافع حقوق بشر است

دبير ستاد حقوق بشر گفت: جمهوري اسلامي ايران، مدافع حقوق بشر است و تلاش جمهوري اسلامي ايران در دخالت دادن مردم در تعيين حق سرنوشتشان در جهان بي نظير است. کاظم غريب ابادي با اشاره به تعامل ستاد حقوق بشر و نهادهاي قواي سه گانه، گفت: حقوق بشر و حقوق شهروندي تفاوت‎هايي دارند و اين حقوق در نهادهاي مختلف قواي سه گانه مانند کميسيون اصل نود و ديگر نهادهاي موجود در سه قوه در حال پيگيري هستند. کميته صيانت، تقويت کننده اقدام‎هاي حقوقي بشري است که تاکنون انجام شده است و صحبت از حقوق بشر در خود، حقوق شهروندي را نيز دارد. غريب آبادي گفت: جمهوري اسلامي ايران مدافع حقوق بشر است و تلاش جمهوري اسلامي ايران در دخالت دادن مردم در تعيين حق سرنوشتشان در جهان بي نظير است. انقلاب اسلامي ما انقلابي حقوق بشري است؛ زيرا مردم ايران را از شر ديکتاتوري نجات داد و نهادهاي مردمي را مستقر کرد اما مدعيان حقوق بشر عامدانه اين‌ نکته مهم را ناديده مي گيرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار