| کد مطلب: ۱۰۳۶۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

«مجیدی» فکر نکند هر وقت تیم نداشت، می‌تواند برگردد

کارشناس فوتبال با اشاره به اتفاقات رخ داده در بیست‌ویکمین دوره لیگ‌برتر، عملکرد و رفتار مربیان 2 تیم پایتخت را مورد بررسی قرار داد.
نقد لیگ
امیر حاج‌رضایی اظهارداشت: واقعیت این است که به‌طورکلی لیگ ایران را نگاه نکردم و برش‌ها و صحنه‌های حساس در تلفن‌همراهم می‌آمد و آنها را رصد می‌کردم. علاوه بر آنچه در زمین مسابقه اتفاق افتاد و دیدگاه‌های مختلف که بیشترش بوی غیراخلاقی می‌داد همه را دنبال کردم و با جریانات فوتبال ایران بیگانه نبودم. کیفیت مسابقات را در سطح خوبی ندیدم و اینکه همواره تاکید می‌شود یک لیگ باید مولد باشد و بازیکن، مربی، داور و مدیر خوب تولید کند. وی ادامه داد: طبیعتا چند نفر درخشیدند و به‌عنوان چهره جوان‌تر، بازی‌های خوبی انجام دادند اما این خیلی حاصل کمی است و ظرفیت فوتبال ایران بالاتر از این مسائل هست. هرج و مرجی در فوتبال ایران حاکم است که با یکی دو تا استثنا که آنها را معاف کنیم کلیت فوتبال ما درگیر بی‌نظمی و بی‌انضباطی است. در راس آن خود فدراسیون فوتبال است که هیچ نظم و انضباط و خبر خوشی از آن به‌گوش نمی‌رسد.
گل‌محمدی
مربی پیشین تیم‌ملی در مورد نایب‌قهرمانی پرسپولیس بعداز کسب 5 قهرمانی متوالی لیگ‌برتر خاطرنشان کرد: می‌توانم مصداق خارجی هم بیاورم. یوونتوس 9 بار پشت‌سر هم قهرمان ایتالیا شد ولی در یکی دو سال اخیر به‌سختی می‌تواند به‌عنوان چهارمین تیم سهمیه اروپایی بگیرد. این نیست که یک تیم باید همیشه قهرمان شود، بگذریم از آلمان که بایرن‌مونیخ 10 سال اول شده اما اگر مطالعه کنید اسپانسرهایی که پشت بایرن‌مونیخ هستند به‌طرز وحشتناکی سرمایه‌دار بوده و دست‌شان باز است تا هر بازیکنی که بخواهند را جذب کنند. وقتی آنها مقابل نماینده اسپانیا حذف شدند مطبوعات آلمان به کنایه نوشتند حالا برویم بوندس‌لیگا را ببریم! اینها همیشه در آلمان می‌برند و فقط گاهی دورتموند شاید بتواند به آنها ناخنکی بزند. هر مربی‌ای آنجا رفته با بایرن‌مونیخ قهرمان شده است. طبعا انتظار ندارم به یحیی گل‌محمدی حمله شود. او دو عنوان قهرمانی آورده اما مشکلاتی هم داشته و من انتقاد به او را وارد می‌دانم.
ماجرای مجیدی
حاج‌رضایی در مورد جدایی فرهاد مجیدی از استقلال افزود: پیشکسوتان استقلال از این مساله شاکی شدند و معتقد بودند او چندبار این کار را انجام داده است. حالا یک نمونه یادم می‌آید که یکبار چهارگوشه زمین را بوسید و گفت دخترم بیمار است و با این تیم خداحافظی کرد، اما بعد رفت به قطر و آنجا در یک باشگاه بازی کرد. فوتبال ما به جهتی کشیده شده که کاملا پول‌محور است و بقیه چیزها تحت‌الشعاع این قضیه قرار می‌گیرد. رفتن مجیدی را غیراخلاقی نمی‌دانم چون وقتی به باشگاه خارجی برود هم از نظر مالی نفع بیشتری خواهد برد و هم تجربه بیشتری کسب می‌کند ولی اینطور نباشد که فکر کند هر وقت که استقلال را ترک می‌کند حالا اگر باشگاهی نداشت استقلال هست. این تصور خوبی نیست. هرچند در آن مقطع که از استقلال رفت کارش را غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی می‌دانستم که تیمش را رها کرد و رفت ولی الان که این موفقیت را به‌دست آورده و دارد از این موقعیت استفاده می‌کند این را زیاد قابل انتقاد نمی‌دانم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار