| کد مطلب: ۱۰۳۶۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

افزایش تصادف موتورسیکلت
ایسنا: رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت از افزایش آمــار تصادفات موتورسیکلت‌ها در فصول گـــرم سال خبر داد و افزایش دما و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را دو عامل موثر بر افزایش تعداد و تلفات تصادفات موتوری اعلام کرد. سرهنگ احسان مومنی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها افزایش دما و گرمای هوا منجر به تعریق و ایجاد شرایطی سخت و طاقت‌فرسا برای رانندگان می‌شود و در این میان موتورسواران نیز کمتر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند. این مساله سبب می‌شود تا بر اثر تصادف و وارد شدن ضربه به سر راننده، احتمال آسیب جدی یا فوت فرد بالاتر برود.

آمار عجیب باز نشدن ایربگ
آرمان ملی: رئیس پلیس راهور گفت: فقط در یکی از پارکینگ‌های خودروهای تصادفاتی، ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت، از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماما از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند، ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده بود. سردار سید کمال هادیانفر با تأکید بر اینکه ایمنی نباید به صورت صوری و باید واقعی باشد، گفت: ایمنی و کیفیت باید به صورت واقعی در تولیدات بالا برود هرچند که ما خودرو ملی نداریم، اگر کسی بگوید خودرو ملی داریم، حرف اشتباهی زده است و ما در کشور کار مونتاژ را انجام می‌دهیم.

۱۳ ابتلا و یک فوتی با تب کریمه
باشگاه خبرنگاران: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر برای بیماری تب کریمه کنگو هنوز واکسن ایمن و موثری در دنیا ساخته نشده است. بهزاد امیری افزود: تا سه روز گذشته ۱۳ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور داشته‌ایم و یک نفر هم در شادگان استان خوزستان فوت کرده است. وقتی قیمت واکسن و داروی دام‌ها گران باشد، دامدار نمی‌رود آن را بخرد و بیماری شیوع پیدا می‌کند. اظهارات رئیس دامپزشکی مربوط به بیماری تب کریمه کنگو نبوده؛ بلکه برای سایر بیماری‌های دامی قابل انتقال به انسان مانند تب مالت و سیاه زخم است.

خیزش گرد و خاک در تهران
آرمان ملی: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه(۲۳، ۲۲ و ۲۴ خرداد) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و احتمال طوفان گردوخاک در مناطق مستعد یا خیزش موقتی گردوخاک همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

افتتاح بزرگ‌ترین خیابان غذا
فارس: بزرگ‌ترین خیابان غذا در غرب پایتخت در منطقه ۹ افتتاح شد. این گذر که در بخشی از خیابان بدرالزمان قریب در منطقه ۹ ایجاد شده، شامل ۲۰ غرفه تهیه غذا و صنایع دستی است. محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ در مراسم افتتاح گذر اجتماعی این منطقه و جشن میلاد امام رضا (ع) گفت: از زیر شاخه‌های طرح‌های فرهنگی و اجتماعی اقدامات مربوط به گردشگری است. تهران نیز در زمره شهرهای گردشگری قرار دارد و مدیریت شهری نیز وظیفه خود می‌داند که به این موضوع توجه داشته باشد.

کمبود ۳۸۰ هزار سمعک
ایرنا: رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران بر ضرورت تامین سمعک از طریق واردات بیش از پیش تاکید کرد و گفت: اکنون ۵۰۰ هزار کم شنوا در کشور وجود دارد و با کمبود ۳۸۰ هزار سعمک مواجه هستیم. خسرو گورایی افزود: سالانه سه در هزار نفر از افراد متولد شده و سالمندان در کشور به جمعیت کم شنوایان افزوده می‌شوند و کمبود شدید سمعک زندگی آنها را مختل می‌کند. عمر مفید استفاده از سعمک ۳ تا ۵ سال است و بعد از آن با توجه به تکنولوژی جدید نیاز به تعویض دارند، افرادی که مادرزادی کم شنوا متولد می‌شوند و سالمندان نیز با توجه به اینکه سن امید به زندگی در آنها افزایش یافته و دچار مشکلات شنوایی می‌شوند، باید از این وسیله شنوایی بهره‌مند باشند.

لیست لوازم ممنوعه کنکور
آرمان ملی: لوازم مجاز همراه داوطلب در جلسه کنکور ۱۴۰۱ شامل «پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون» همراه با یک سنجاق، اصل کارت ملی یا شناسنامه، ۲ عدد مداد سیاه نرم پررنگ، یک عدد پاک کن و تراش و ماسک اضافی سه لایه معمولی است. لوازمی که داوطلب مجاز نیست در جلسه آزمون به‌همراه داشته باشد شامل تجهیزات الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند و...)، ماشین حساب، پیجر و هندزفری، خودکار و پاک کن هوشمند، کتاب، جزوه، نت و یادداشت، وسایل فلزی (گل سر، تل، آینه و... باید حتما ً پلاستیکی باشد)، ساک، کیف دستی و مواد خوراکی به جز آب آشامیدنی است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار