| کد مطلب: ۱۰۳۶۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

آمار ۶ درصدی دانش‌آموزان «دیرآموز»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح سنجش از دهه ۷۰ و ۸۰ آغاز شده و به همان شکل اولیه‌اش ادامه یافته است، هرچنـــد درصد پوشش آن افزایش یافته و کیفیت پیدا کرده، اما به نظر می‌رسد برای ترسیم نیمرخ کامل استعدادی دانش‌آموزان نیازمند ابزارهای جدید و به روز هستیم گفت: باید این کار از سنین پایین‌تر قبل از دبستان انجام شود و مداومت داشته باشد. یوسف نوری با اشاره به وجود ۱۲۰۰ پایگاه اولیه، ۸۰۰ پایگاه ثانویه و ۴۲۱ پایگاه سیار عنوان کرد: یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز مشمول داریم که در سال گذشته میزان دانش آموزان شناسایی شده دیرآموز کمتر از ۶ درصد بوده است. میزان دانش آموزان استثنایی محصل در طرح تلفیقی کمتر از دو دهم و محصلان در مدارس استثنایی کمی بالاتر از نیم درصد بوده است. ما باید معلمان خود را مجهز کنیم که رفتارهای دانش آموز را بشناسند و اگر در جایی نیازمند کمک و مشاوره بودند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع دهند.

دادستان کل کشور نحوه استرداد اموال به مالباختگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی را اعلام کرد. حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در خصوص چگونگی بازگشت اموال مالباختگان پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی اظهار داشت: اموال مردم فعلا در محل امنی نگهداری می‌شود تا رسیدگی قضائی صورت بگیرد. بعد از رسیدگی قضائی، براساس آنچه از مالکیت افراد احراز شود اموال قطعا به آنها استرداد می‌شود. حجت‌الاسلام منتظری در خصوص اقدام پلیس گفت: تابه حال اقدام پلیس خوب بوده و انشاا... به نتیجه مطلوب برسد. لازم به یادآوری است، روز سیزدهم خرداد سارقان به صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه دستبرد زده و بعد از تخریب ۲۵۰ صندوق محتویات ۱۶۸ صندوق را غارت کردند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با بیان اینکه صرفا ۵ دندانپزشک به ازای هر ۱۰۰۰۰ نفر داریم، گفت: اکنون ما بیش از ۱۵ هزار دانشجو داریم و یک‌هزار و ۲۲۱ نفر رزیدنت تخصصی در کشور مشغول به تحصیل و ارائه خدمات هستند. مهدی کدخدازاده اظهار کرد: این سرانه در آمریکا 6. 1 بوده و پیش‌بینی ما این است که با همین ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی موجود در سال 1408 به 6. 1 خواهیم رسید! سالانه نزدیک به ٢ هزار دندانپزشک فارغ‌التحصیل می‌شوند، از طرفی سالانه بین 350 تا 400 نفر دندانپزشک فارغ‌التحصیل از خارج کشور وارد و به جمع دندانپزشکان کشور اضافه می‌شوند. سالانه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر باید به مناطق کمتر برخوردار خدمت کنند و از سال ٩٢ تاکنون یک‌هزار و ۸۶۶ نفر از این امتیاز استفاده کرده و از دو سال پیش این گروه دندانپزشکان فارغ‌التحصیل شده‌اند تا توزیع دندانپزشک در کشور و دسترسی مردم در مناطق محروم اصلاح شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار