| کد مطلب: ۱۰۳۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

راه‌هایی برای عدم وابستگی به شیرینی

ممکن است در ساعات مشخصي از روز ميل به شيرينيجات در شما ايجاد شود. اين هوس شيرينيجات ممکن است زيان‌آور باشد. 1 - سعي کنيد به اندازه کافي از منابع سالم حاوي کالري تغذيه کنيد. 2 - به هيچ عنوان از شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي استفاده نکنيد. 3 - برخي افراد عادت به نوشيدن چاي‌شيرين در صبحانه دارند. اين عادت‌ زيان‌آور است. 4 - از آبميوه‌ها بهره ببريد و در کنار غذاهايي مانند ماکاروني که سرشار از نشاسته هستند، يک منبع سالم مصرف کنيد. 5 - از روغن‌زيتون براي تامين چربي‌ها از اسيدهاي چرب امگا3 و امگا6 مورد نياز بدن استفاده کنيد.

در حالي‌که فوايد سلامتي اسيدهاي چرب امگا3 براي قلب و مفاصل به‌خوبي شناخته شده است، کمتر به فوايد مصرف آنها براي پوست‌ومو اشاره مي‌شود. کارشناسان تاکيد مي‌کنند، پوست‌وموي ما نياز به مراقبت دارند، زيرا هر فصل مزايا و معايب خود را دارد که بر سلامت پوست‌وموي ما تاثير مي‌گذارد. اسيدهاي چرب امگا3 به‌وفور در غذاهايي مانند ماهي و دانه‌کتان، گردو، چيا، شاهدانه و... وجود دارد. اسيدهاي چرب امگا3 به رشد مو نيز کمک مي‌کنند. بهترين بخش مصرف آنها اين است که آنها علاوه بر مراقبت از مو و پوست، از سلامت کلي ما نيز مراقبت مي‌کنند.

منصور رايگاني، استاد طب‌فيزيکي و توانبخشي دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي درباره جراحي کمردرد گفت: اگر کمردرد ناشي از بيماري‌هاي ديسکي يا مواردي باشد که ريشه‌هاي عصبي نخاعي را تحت‌فشار قرار داده است، نياز به جراحي دارند. وي خاطرنشان کرد: هم‌چنين اگر کمردرد خيلي شديد باشد و درمان‌هاي ديگر جواب نداده باشد، نياز به جراحي دارد. گروهي افراد هم هستند که به‌علت درگيري کانال نخاعي منجر به ناتواني در انجام حرکات شده باشند. رايگاني افزود: همچنين افرادي که کمردرد در آنها موجب اختلال و کنترل ادرار و... آنها شده باشد که اين افراد بايد تحت عمل جراحي قرار گيرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار