| کد مطلب: ۱۰۳۵۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

سکوت کمیته استیناف

آرمان‌ملي: در حالي‌که هفته آينده قرار است مجمع فدراسيون فوتبال برگزار شود، کميته استيناف در خصوص رأي محروميت «شهاب‌الدين عزيزي‌خادم» سکوت پيشه کرده است.

جلسه کميته اخلاق

شهاب‌الدين عزيزي‌خادم پس از اينکه 2 بار از شرکت در جلسه کميته اخلاق فدراسيون فوتبال خودداري کرد، سرانجام در اين جلسه حاضر شد تا توضيحات خود را ارائه بدهد. جلسه کميته اخلاق فدراسيون فوتبال پيرامون بررسي اتهامات منصوب به شهاب‌الدين عزيزي‌خادم برگزار شد. در اين جلسه که چندين‌بار دچار تشنج شد عزيزي‌خادم در صحبت‌هاي خود به‌شدت عليه کميته اخلاق موضع‌گيري کرد. وي گفت: حتي اگر تيم‌ملي را قهرمان جهان هم مي‌کردم حذف مي‌شدم و کميته اخلاق در حال حاضر ادامه جريان‌سازي‌هاي هيات‌رئيسه که از بهمن سال گذشته عليه او ايجاد شده را پيش مي‌برد. هيات‌رئيسه به‌صورت کاملا غيرقانوني من را برکنار کرد و شما هم با حمايت از اين جريان‌سازي به‌دنبال تعليق فوتبال ايران هستيد. عزيزي‌خادم در خصوص حسابرسي‌ صورت گرفته پيرامون فعاليت‌هاي مالي فدراسيون فوتبال در دوره رياست او تاکيدکرد: حسابرس خباياني اين صلاحيت را ندارد که گزارش‌هاي مالي فدراسيون را بررسي کند چرا که کسي‌که اين روند را شروع کرده خودش محکوميت کميته اخلاق را دارد. اعضاي هيات‌رئيسه و اعضاي مجمع در نامه‌هاي جداگانه اعلام کردند کميته حسابرسي غيرقانوني است و بارها طي نامه‌هاي جداگانه از کميته اخلاق خواسته شده به قانون احترام بگذارد؛ اما روندي که شما شروع کرديد نشان مي‌دهد حکم دستوري در راه است. رئيس معزول فدراسيون فوتبال با شاره به اينکه قرار بود تا بازگشت وکيلش از مسافرت و تهيه مدارک و مستندات دو هفته زمان در اختيار وي قرار داده شود، خطاب به اعضاي کميته اخلاق اظهارکرد: سريعا بعداز دعوت من به مجمع خواستيد به کميته اخلاق بيايم. عزيزي‌خادم ادامه داد: من به شکل غيرقانوني عزل شدم و اين موضوع را به کميته اخلاق اعلام و شکايت رسمي کردم. سوال اينجاست که اگر شما در پي حکم دستوري نيستيد چرا پرونده عزل غيرقانوني من را که پيش از شکايت هيات‌رئيسه ثبت شده بود رسيدگي نکرده‌ايد؟ چرا اينقدر شتاب‌زده و عجولانه رفتار مي‌کنيد؟ تيم‌ملي شرايط و امکانات براي صعود به جام‌جهاني نداشت؛ اما با لطف خدا و همت همکارانم در تيم‌ملي و فدراسيون فوتبال اين تيم به‌عنوان نخستين تيم آسيا به جام‌جهاني صعود کرد؛ اما شما اعتبار من را خدشه‌دار کرديد و با اين حکم دستوري به‌صورت فوتبال چنگ مي‌اندازيد؛ در حالي‌که نتايج تيم‌هاي ملي سرمايه اجتماعي کشور است و حتي پرداخت مستقيم درآمد نفتي و گازي کشور مردم را آنقدر خوشحال نمي‌کرد.

رأي محروميت

پس از اين جلسه و در شرايطي که قرار بود مجمع فدراسيون فوتبال براي تصميم‌گيري در خصوص عزل دائمي يا بازگشت عزيزي‌خادم به فدراسيون در روز 10 خرداد برگزار شود، کميته اخلاق او را به مدت دو سال از فعاليت‌هاي فوتبالي محروم کرد. کميته اخلاق فدراسيون فوتبال، رئيس معزول اين فدراسيون را 2 سال از هر نوع فعاليت در حوزه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي محروم کرد. به گزارش سايت رسمي فدراسيون، کميته اخلاق رأي خود در خصوص پرونده «شهاب‌الدين عزيزي‌خادم» و برخي از مسئولان وقت فدراسيون فوتبال را به شرح زير صادر کرد: مستندا به مواد 2، 3، 4، 5، 9، 29، 30، 33، 37، 41، 58، 61 و 62 آيين‌نامه اخلاق فدراسيون فوتبال و مواد 7، 23، 26، 27 و 38 اساسنامه فدراسيون فوتبال و مواد 11، 13، 14، 24، 25 و 76 آيين‌نامه اخلاق فدراسيون جهاني فوتبال فيفا، اعلام مي‌شود آقايان شهاب‌الدين عزيزي‌خادم به‌عنوان رئيس فدراسيون، علي سليماني صرمي به‌عنوان خزانه‌دار، حسن کامراني‌فر به‌عنوان دبيرکل فدراسيون، وحيد فدايي به‌عنوان رئيس دپارتمان مالي و محمد بابازاده درويش به‌عنوان رئيس اسبق دپارتمان حقوقي به‌دليل نقض مقررات اخلاقي فوتبال متخلف شناخته شده و به موجب دادنامه مورخ 25 ارديبهشت 1401: الف) شهاب‌الدين عزيزي‌خادم 2 سال هر نوع فعاليت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي محروم و پرداخت يک‌ميليارد ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. ب) علي سليماني‌صرمي از يکسال هر نوع فعاليت در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي محروم و پرداخت 300 ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. ج) حسن کامراني‌فر به پرداخت 400ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. د) وحيد فدايي به پرداخت 300 ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. و) محمد بابازاده به پرداخت 300 ميليون ريال جزاي نقدي محکوم مي‌شود. (محروميت مطابق ماده 38 مقررات انضباطي فدراسيون فوتبال شامل هر گونه فعاليت اعم از داور، بازيکن، مربي، پزشک، فيزيوتراپ و فعاليت‌هاي مشابه، هرگونه فعاليت‌هاي اداري و مديريتي در حوزه فوتبال، شرکت در دوره‌هاي آموزشي، نامزدي در هر گونه انتخابات فوتبالي، واسطه‌گر و کارگزاري رسمي مسابقات است). لذا مستدعي است مراتب به متشاکيان ابلاغ و تفهيم شود: 1- مستند به بند 1 ماده 63 آيين‌نامه اخلاق و بند 4 ماده 103 آيين‌نامه انضباطي محروميت مندرج در رأي فوق بلافاصله به محض صدور اجرا و ارائه درخواست تجديدنظرخواهي مانع اجراي حکم يا توقف اجراي آن نخواهد بود. 2- در صورت داشتن درخواست تجديدنظرخواهي با رعايت تشريفات قانوني مندرج در ماده 63 آيين‌نامه اخلاق ظرف مدت يک هفته لايحه اعتراضي به رسيد پرداخت هزينه دادرسي در وجه فدراسيون فوتبال را به کميته اخلاق ارسال کنند.

اعتراض به رأي

در حالي‌که براساس اين رأي عزيزي‌خادم حق حضور در مجمع فدراسيون فوتبال را نخواهد داشت، وي روز 27 ارديبهشت اعتراض خود به اين حکم را به کميته استيناف داد و حالا بايد ديد تغييري در اين رأي ايجاد خواهد شد يا خير.

نظر دادرس

مهدي دادرس درباره آخرين وضعيت پرونده محروميت شهاب‌الدين عزيزي‌خادم در هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال، اظهارداشت: با دوستان کميته استيناف قرار گذاشته‌ايم هيچ حرفي نزنيم تا رئيس و سخنگو صحبت کند. وي درمورد احتمال حضور عزيزي‌خادم در جلسه مجمع 10 خرداد، گفت: صالحي بايد در اين مورد صحبت کند زيرا ما قول داده‌ايم تا زمان صدور نتيجه نهايي حرف نزنيم. عضو کميته استيناف فدراسيون فوتبال درمورد اينکه آيا جلسه نهايي براي بررسي پرونده عزيزي‌خادم برگزار شده است، ادامه داد: من مي‌دانم اما نمي‌گويم. وي درمورد اينکه شفاف توضيح بدهيد آيا جلسه استيناف‌خواهي عزيزي‌خادم برگزار شد، پاسخ داد: مي‌دانم و نمي‌گويم زيرا با مجموعه‌ام قول و قراري گذاشتيم که بايد به آن احترام بگذاريم. قرار شد هيچ‌چيز نگوييم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار