| کد مطلب: ۱۰۳۵۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

توقيف 24 تن برنج قاچاق

فرمانده انتظامي استان سيستان‌وبلوچستان از کشف 24 تن برنج قاچاق در پي توقيف يکدستگاه کاميون کانتينردار در شهرستان فنوج خبر داد. سردار احمد طاهري بيان داشت: ماموران انتظامي شهرستان فنوج با اشراف اطلاعاتي خود از ورود يکدستگاه کاميون کشنده کانتينردار حامل محموله قاچاق به شهرستان مذکور مطلع و طي يکسري اقدامات تخصصي اين کاميون را در يکي از خيابان‌هاي شهر فنوج توقيف کردند. وي افزود: در بازرسي از کاميون توقيفي، 24 تن برنج خارجي قاچاق و فاقد مجوزهاي قانوني کشف که ارزش اين محموله بنا بر اعلام نظر کارشناسان 7 ميليارد ريال برآورد شده است. فرمانده انتظامي استان سيستان‌وبلوچستان با اشاره به شناسايي يک فرد متخلف در اين رابطه و معرفي وي به مراجع قضائي خاطرنشان کرد: مبارزه با پديده قاچاق که يکي از عوامل اصلي اخلال در بازار و نظام اقتصادي کشور است نيازمند عزمي ملي‌ است و در کنار اجراي ماموريت‌هاي پليس، از شهروندان نيز انتظار مي‌رود در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت غيرمجاز افراد در اين خصوص با تماس با سامانه 110 موضوع را به پليس اطلاع دهند.

اعتراف به 79 فقره سرقت كابل برق

فرمانده انتظامي استان گلستان از دستگيري 3 سارق کابل و سيم برق و اعتراف آنها به 79 فقره سرقت در شهرستان گنبدكاووس خبر داد. سردار سعيد دادگر اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل برق در سطح شهر گنبدكاووس، رسيدگي به موضوع و دستگيري عاملان به‌صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت. وي افزود: ماموران انتظامي گنبدكاووس پس از انجام تحقيقات و اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسايي 3 سارق سابقه‌دار شدند و با هماهنگي مرجع قضائي در اقدامي به موقع و غافلگيرانه متهمان را دستگير کردند. فرمانده انتظامي گلستان تصريح کرد: متهمان در تحقيقات اوليه و پس از مواجهه با مستندات غيرقابل انکار پليس، به 79 فقره سرقت کابل و سيم برق در آن شهرستان اعتراف کردند. اين مقام انتظامي با اشاره به دستگيري 2 مالخر و توقيف 2 دستگاه خودرو در اين رابطه، بيان كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقاديري سيم كابل برق سرقتي، يك قبضه سلاح غيرمجاز و قيچي آهن بر كشف شد. سردار دادگر با بيان اينکه متهمان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند، به منظور پيشگيري از وقوع اينگونه جرائم از شهروندان خواست: مراقبت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

کشف 51 هزارليتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامي استان بوشهر از توقيف 2 دستگاه کاميون ويژه حمل سوخت و کشف 51 هزارليتر گازوئيل خارج از شبکه توزيع به ارزش 14 ميليارد درعسلويه خبر داد. سردار حيدر سوسني بيان داشت: ماموران پليس آگاهي حين گشتزني در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه کاميون تانکردار مشکوک شده و براي بررسي بيشتر آنها را متوقف کردند. وي در ادامه افزود: در بازرسي دقيق از اين کاميون‌ها 51 هزار ليتر گازوئيل خارج از چرخه قانوني توزيع، کشف شد. سردار حيدر سوسني تصريح کرد: خودروها به‌همراه محموله مکشوفه توقيف و 2 نفر در اين رابطه به مراجع قضائي معرفي شدند. فرمانده انتظامي استان ضمن تاکيد بر عزم پليس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌هاي نفتي از مردم خواست در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي قاچاقچيان سوخت، مراتب را از طريق تلفن مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

کشف بيش از 98 کيلو شيشه

فرمانده انتظامي استان فارس از توقيف وانت پرايد و کشف 98 کيلو و 60 گرم موادمخدر از نوع شيشه در بازرسي از آن خبر داد. سردار رهام‌بخش حبيبي بيان کرد: کارکنان يگان تکاوري استان با اقدامات فني و تخصصي از حمل و جابه‌جايي مقداري موادمخدر توسط يکدستگاه وانت پرايد حامل بار ضايعات در محور مواصلاتي «کوار- شيراز» مطلع و بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وي افزود: کارکنان يگان تکاوري استان با همکاري ماموران کلانتري 24 ابوذر شهرستان شيراز پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور مذکور اعزام و با برپايي تور ايست و بازرسي موقت خودرو وانت پرايد را شناسايي و دستور ايست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد. وي گفت: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند خودرو وانت پرايد حامل بار ضايعات را توقيف و راننده را نيز دستگير کنند. فرمانده انتظامي استان فارس تصريح کرد: در بازرسي از اين خودرو 98 کيلو و 60 گرم موادمخدر از نوع شيشه که به‌طرز بسيار ماهرانه‌اي در درون کيسه‌هاي حامل ضايعات جاسازي شده بود کشف شد. سردار حبيبي با اشاره به اينکه متهم براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد، تصريح کرد: موادمخدر مکشوفه از مرزهاي جنوبي وارد کشور شده است.

توقيف 445 طاقه پارچه قاچاق

فرمانده انتظامي استان مرکزي از کشف 445 طاقه پارچه قاچاق به ارزش 18 ميليارد ريال در عمليات توقيف يکدستگاه خودروي کاميون در شهرستان شازند خبر داد. سردار حسن مفخمي‌شهرستاني بيان داشت: در ادامه روند مبارزه همه‌جانبه با معضل قاچاق کالا ماموران انتظامي شهرستان شازند از تردد يکدستگاه کاميون حامل کالاي قاچاق در يکي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان مطلع شدند. وي خاطرنشان کرد: با برنامه‌ريزي انجام شده در اين خصوص، کاميون شناسايي و در عملياتي از سوي ماموران انتظامي شهرستان شازند متوقف شد. فرمانده انتظامي استان با اشاره به کشف 445 طاقه پارچه خارجي قاچاق در بازرسي از کاميون توقيفي افزود: در ارزيابي کارشناسان پليس آگاهي ارزش کالاهاي مکشوفه 18 ميليارد ريال اعلام شد. سردار مفخمي شهرستاني اظهارداشت: راننده خودرو در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار