| کد مطلب: ۱۰۳۵۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

هواي 36 شهر در شرايط خطرناک

آرمان ملي: داده‌هاي سامانه پايش کيفي هواي کشور از شرايط خطرناک در 36 شهر کشور خبر مي‌دهد. شاخص کيفيت هواي شهرستان‌هاي سردشت در استان آذربايجان غربي، آبيک در قزوين، سقز در کردستان، قصر شيرين در کرمانشاه، نيز عدد 500 و خطرناک را نشان مي‌دهد. اين در حاليست که شاخص 36 شهر ديگر بالاتر از 300 بوده و شرايط خطرناکي را سپري مي‌کنند. شاخص کيفيت هواي تهران روي 344 قرار دارد که خطرناک تلقي مي‌شود، ميانگين اين شاخص در 24 ساعت گذشته روي 435 و خطرناک بود. وضعيت هواي تهران از ابتداي سال تا امروز به گونه‌اي است که تنها دو روز هواي پاک را تجربه کرده، 43 روز هواي قابل قبول، 16 روز ناسالم براي گروه‌هاي حساس، 3 روز ناسالم و 2 روز نيز خطرناک بوده است.

ورود قوه قضائيه به آلودگي هوا

آرمان ملي بررسي و رسيدگي به وضعيت آلودگي هواي تهران ناشي از فعاليت برخي از نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌هاي اطراف تهران در دستور کار قوه قضائيه قرار گرفت. عليرضا ساوري رئيس دبيرخانه شوراي عالي پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه با اشاره به وضعيت نگران کننده آلودگي هوا در تهران اظهار کرد: تصميمات خوبي در زمينه پيشگيري از آلودگي هوا توسط منابع آلاينده محرک شامل خودرو و موتور سيکلت و منابع آلاينده ثابت نظير مراکز توليدي، صنعتي، نيروگاه‌ها و پالايشگاه‌هاي اطراف تهران اتخاذ شد. از جمله مقرر گرديد عملکرد دستگاه‌ها در اجراي قانون هواي پاک مورد رصد و پايش دقيق قرار گرفته و نسبت به تقويت فعاليت دستگاه‌ها و تکاليف قانوني آنها در اين زمينه اقدام شد.

بررسي آلودگي هوا در مجلس

آرمان ملي: رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذکر نماينده صومعه سرا در مورد آلودگي هوا گفت: روز دوشنبه در جلسه‌اي اين موضوع مورد بررسي قرار گرفت و پس از بازگشت نمايندگان از حوزه انتخابيه در صحن علني بررسي مي‌شود. سيدکاظم دلخوش اباتري در تذکر شفاهي خود گفت: امروزه شاهد وجود آلايندگي و گرد و غبار در کشور هستيم که موجب شده زندگي مردم مختل شود. شرايط امروز محيط زيست موضوع اول بسياري از کشورها است لذا فراکسيون و کميسيون‌هاي مجلس نسبت به اين موضوع کار خواهند کرد و پس از بازگشت نمايندگان از حوزه‌هاي انتخابيه در صحن علني موضوع مذکور را پيگيري خواهند کرد تا مسئولان دولت نيز گزارشي ارائه دهند.

توده گرد و غبار وارد مي‌شود

آرمان ملي: رئيس مرکز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و غبار در عراق و انتقال آن به استان‌هاي غربي کشور طي امروز (5 خرداد) خبر داد. صادق ضياييان، افزود: در سواحل درياي خزر، خراسان شمالي، شمال خراسان رضوي دامنه‌هاي البرز واقع در شرق تهران و سمنان بارش باران و وزش باد پيش‌بيني مي‌شود که در خراسان شمالي و ارتفاعات سمنان و گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد موقتي انتظار مي‌رود. در ارتفاعات زاگرس در استان مرکزي و قم افزايش ابر، وزش باد و بارش پراکنده رخ مي‌دهد. در اين روز افزايش وزش باد روي کشور عراق سبب شکل‌گيري توده گردوخاک و انتقال آن به استان‌هاي مرزي در غرب و جنوب غرب کشور مي‌شود.

اعزام به حج تمتع
با تزريق واکسن مننژيت

آرمان ملي: رئيس سازمان حج و زيارت گفت: تعدادي از عوامل اجرايي شامگاه چهارشنبه به سرزمين وحي مشرف شدند. سيدصادق حسيني افزود: موضوعات اسکان، پروازهاي اعزام و بازگشت حجاج، بيمه حداکثري حجاج، موضوع ارسال داروها و تجهيزات پزشکي، واکسيناسيون حجاج و ساير موضوعات حل شده و دغدغه‌اي در اين راستا وجود ندارد. واکسيناسيون مطابق شرايط و ضوابط تعيين شده کشور ميزبان مدنظر قرار گرفته است، موضوع تزريق واکسن مننژيت و واکسن فلج اطفال به حجاج نيز در دستور کار است و تامين اقلام آن نيز به خوبي صورت گرفته است.

بالاترين ابتلا به سرطان در اين استان‌ها

فارس: دبير اجرايي هفته سلامت گوارش با اشاره به ضرورت اهميت غربالگري سرطان روده بزرگ، گفت: استان‌هاي گلستان و اردبيل داراي بالاترين ميزان ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند. فرزانه اتحاد با اشاره به اينکه استان‌هايي مانند خراسان، فارس، اصفهان، آذربايجان شرقي، گلستان، کردستان، مازندران، تهران و قم در اين مراسم با ما همکاري خواهند داشت، گفت: هر استان نماينده دبير علمي دارد که گزارشات در اين راستا اعلام و از اين طريق به انجمن جهاني سلامت گوارش ارائه خواهد شد.

مرگ ماهيان در ميناب؟

اداره کل حفاظت محيط زيست هرمزگان درپي انتشار تصاويري در خصوص تلفات ماهيان در روستاي گرازويه از توابع شهرستان ميناب، اداره حفاظت محيط زيست اين شهرستان پس از بررسي موضوع و با مشورت اداره شيلات شهرستان تصميم به انتقال ماهي‌ها به مخازن آب گرفتند. بنا بر اظهارات دهيار روستا ماهي‌ها توسط مردم محلي احتمالا به منظور ارتزاق جمع‌آوري شده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار