| کد مطلب: ۱۰۳۵۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

بروز خطاهای جزئی در پروژه «یوز»!

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در نامه‌اي به رييس جمهوري درباره نخستين پروژه تکثير بورها در اسارت اعلام کرد: اين پروژه براي اولين بار در کشور ايران اجرا شد و عليرغم پيچيدگي‌هاي خاص و کمبود منابع و تجهيزات، دستاورد بزرگي در حوزه حفاظت از گونه‌هاي برجسته حيات وحش محسوب مي‌شود

در نامه علي سلاجقه به آيت الله رئيسي آمده است: بديهي است در چنين کارهاي مهمي که هيچ تجربه قبلي درباره آن‌ها در کشور وجود ندارد، بروز خطاهاي جزئي دور از ذهن نيست که در اين راستا تيم حقيقت‌ياب در سازمان تشکيل و به استان اعزام شد، گزارش اوليه حاکي از آن است که قصورها و تقصيرهايي در فرآيند سه ساله پروژه و مقطع کنوني صورت گرفته که در حال بررسي است و با مقصرين و متخلفين احتمالي برخورد خواهد بود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: «با پايان زمان قانوني دولت براي ابلاغ آيين نامه اجرايي قانون رتبه بندي معلمان از شهريور 1400 اجرايي مي‌شود.» روز گذشته رحمت اله نوروزي در نشست علني مجلس در مورد آخرين وضعيت پرداخت مبلغ يک ميليارد يورو از محل صندوق توسعه ملي براي مقابله با همه گيري ويروس کرونا و نحوه توزيع منابع اختصاص يافته با استناد به اصول 3 و 29 قانون اساسي اخطار داد و گفت: بنده تقاضاي تحقيق و تفحص دارم چرا که با توجه به زيرساخت‌هاي بهداشتي استان گلستان و همچنين دومين يا سومين استاني که بيشترين کشته را داشت تخصيص اعتبار به گلستان بسيار کم بود و اين موضوع در گزارش کميسيون ديده نشد. محمدباقر قاليباف در پاسخ به اين اخطار قانون اساسي گفت: از کميسيون برنامه و بودجه مي‌خواهيم اين امر را پيگيري کنند. همچنين‌در رابطه با رتبه بندي معلمان بايد گفت که بحث قول نيست؛ بلکه بحث قانون است، موضوع تصويب، تائيد و ابلاغ شده است و هنوز زمان دولت براي تصويب آيين نامه به پايان نرسيده است و حتما در زمان مقرر آيين نامه ابلاغ خواهد شد.

رئيس سازمان غذا و دارو از اجرايي شدن طرح دارورساني به منزل بيماران خاص تا پايان خردادماه خبر داد و گفت: ايران در حوزه غذا و دارو با وجود تحريم‌ها جزو کشورهاي پيشرفته جهان در اين عرصه است. بهرام دارايي افزود: با مصوبه مجلس ارز نيمايي جايگزين ارز ترجيحي شد تا تاخيرها به حداقل ممکن برسد و دارو در کوتاه‌ترين زمان ممکن به دست عموم بيماران به‌خصوص بيماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن که 400 نوع داروي مصرفي دارند، برسد. وي با ذکر اين نکته که تورم دارويي در دولت سيزدهم با 13 درصد کاهش از 43 درصد در دولت قبل به 30 درصد رسيده.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار