| کد مطلب: ۱۰۳۵۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

کشف تجهيزات توليد ارز ديجيتال

جانشين انتظامي استان مازندران از کشف 35 دستگاه تجهيزات استخراج ارزديجيتال به ارزش 10ميليارد ريال خبر داد. سرهنگ سيدموسي حسيني اظهارداشت: در پي کسب خبري مبني بر فعاليت غيرقانوني فردي در امر استخراج و توليد ارزديجيتال موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت. وي افزود: پس از هماهنگي‌هاي قضائي، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه وي را دستگير کردند. جانشين انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: ماموران در بازرسي از محل فعاليت متهم 35 دستگاه تجهيزات رايانه‌اي مربوط به استخراج ارزديجيتال به ارزشي بالغ بر10ميليارد ريال کشف کردند. سرهنگ حسيني قاچاق و هرگونه فعاليت‌هاي اقتصادي غيرقانوني را موجب اخلال در نظام اقتصادي کشور دانست و اظهارکرد: خريد و مصرف کالاي قاچاق و هرگونه فعاليت اقتصادي غيرقانوني باعث اخلال در عرضه توليدات داخلي، تعطيلي کارخانه‌ها و افزايش بيکاري خواهد شد.

جعل و کلاهبرداري ميلياردي

فرمانده انتظامي استان گلستان از کشف يک فقره پرونده جعل و کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي در شهرستان گرگان خبر داد. سردار سعيد دادگر اظهارداشت: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي استان با اشراف اطلاعاتي موفق به کشف يک فقره جعل و کلاهبرداري براي دريافت وام در گرگان شدند. وي افزود: طي بررسي‌ها مشخص شد متهم با جعل عنوان پزشکي قصد داشته وامي به مبلغ 200 ميليارد ريال به منظور راه‌اندازي کلينيک در گرگان، از يکي از بانک‌هاي استان دريافت کند. فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: پرونده وام در مراحل نهايي قرار داشت که با هوشياري ماموران و اعلام به بانک، حساب متقاضي مسدود و متهم پس از پي‌بردن به کشف حقيقت از سوي پليس، به مکاني نامعلوم متواري که تلاش‌ها براي دستگيري وي ادامه دارد.

انهدام باند سارقان کارگاه‌هاي صنعتي

فرمانده انتظامي استان يزد از انهدام باند سارقان با 47 فقره سرقت از کارگاه‌هاي صنعتي خبر داد. سردار عباسعلي بهداني‌فرد گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي، موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان يزد قرار گرفت. وي افزود: کارآگاهان پليس با انجام تحقيقات گسترده و اقدامات فني و اطلاعاتي مخفيگاه 5 نفر اعضاي اين باند سرقت را شناسايي و پس از اخذ مجوز قضائي آنها را دستگير کردند. فرمانده انتظامي استان يزد اظهارکرد: متهمان به 47 فقره سرقت از کارگاه‌هاي صنعتي در حاشيه شهر يزد اعتراف و همچنين در بازرسي از مخفيگاه آنان مقاديري اموال مسروقه شامل؛ دينام، دريل، دستگاه برش و ساير لوازم صنعتي مسروقه کشف شد. سردار بهداني‌فرد با بيان اينکه در اين خصوص پرونده مقدماتي تشکيل و تحويل مراجع قانوني شد، افزود: مالباختگان اين پرونده شناسايي و کشف ديگر اموال سرقتي نيز در دستور کار قرار دارد. وي در پايان يادآورشد: مشارکت و همراهي شهروندان و ساير دستگاه‌هاي مسئول با پليس و توجه به اقدامات پيشگيرانه و توصيه‌هاي پليسي ارتقاي امنيت را در پي خواهد داشت.

دستگيري مجرم فضاي‌مجازي

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري مجرم اينترنتي که با وعده تجارت مجازي اقدام به کلاهبرداري مي‌کرد خبر داد و گفت: متهم حدود هفت ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بود. سرهنگ داود معظمي گودرزي، اظهارداشت: شخصي به پليس فتا پايتخت مراجعه و مدعي شد قصد سرمايه‌گذاري در پروژه تجاري در فضاي‌مجازي را داشته که مورد کلاهبرداري قرار گرفته است. رئيس پليس فتا پايتخت ادامه داد: پرونده اوليه تشکيل شد و شاکي در اظهاراتش عنوان داشت يکماه قبل در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي مشغول جست‌وجو بودم که با فردي ناشناس آشنا شدم، اين فرد که بسيار خوش صحبت بود خود را از اشخاص با نفوذ معرفي کرد و مدعي بود با يک سرمايه‌گذاري مطمئن مي‌تواند سرمايه‌ام را چندين برابر کند. وي افزود: شاکي در ادامه گفت پس از مدتي که از آشنايي من و اين فرد گذشت وي به من پيشنهاد سرمايه‌گذاري در پروژه تجارت مجازي را داد و بنده هم با اعتمادي که به او پيدا کرده بودم مبلغ يک ميليارد ريال به حساب او واريز کردم اما پس از واريز تلفن‌همراهش را خاموش کرد و ديگر خبري از او نداشتم و متوجه شدم از من کلاهبرداري کرده است. اين مقام انتظامي بيان نمود: بررسي موضوع کلاهبرداري در دستور کار اين پليس قرار گرفت و کارشناسان پليس فتا پايتخت اقدامات خود را آغاز کردند و با تحقيقات صورت گرفته و اقدامات خاص پليسي موفق شدند مجرم را در فضاي‌مجازي شناسايي کنند. سرهنگ گودرزي با اشاره به افزايش شکات پرونده به بيش از 5 نفر خاطرنشان کرد: بعداز به‌دست آمدن اطلاعات هويتي اين کلاهبردار اينترنتي براي پليس و پس از تشريفات قضائي متهم در يکي از مناطق جنوبي تهران توسط تيم عمليات پليس فتا پايتخت دستگير شد. وي ادامه داد: مجرم پس از مواجهه با ادله ديجيتال ضمن پذيرفتن جرم خود گفت با هويت‌هاي جعلي و جستو‌جو در فضاي‌مجازي سوژه‌هاي خود را انتخاب مي‌کردم و با صحبت‌هاي اغناکننده اين افراد را ترغيب به سرمايه‌گذاري مي کردم و پس از کلاهبرداري ديگر پاسخگوي آنها نبودم. رئيس پليس فتا تهران بزرگ توصيه کرد: به هويت‌ها در فضاي‌مجازي اعتماد نکنند و قبل از سرمايه‌گذاري از طريق فضاي‌مجازي شناخت کافي از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمينان از اطلاعات شغلي و هويتي طرف مقابل از هرگونه واريز وجه خودداري نمايند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سايت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار