| کد مطلب: ۱۰۳۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

امضاي 12 سند همکاري بين ايران و عمان

ايران و عمان 12 سند همکاري در حوزه‌هاي سياسي، حمل و نقل، همکاري‌هاي ديپلماتيک، اقتصادي و گردشگري امضا کردند. 12سند همکاري ميان مقامات ارشد دو کشور ايران و عمان در حوزه‌هاي انرژي، سياسي، حمل و نقل، همکاري‌هاي ديپلماتيک، روابط تجاري و اقتصادي، علمي، محيط زيست و ورزشي به امضا رسيد. اين اسناد توسط وزراي امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازي و رئيس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتايان عماني آنها به امضا رسيد.

محکوميت قاتل شهيد رنجبر به قصاص نفس

رئيس کل دادگستري فارس، قاتل شهيد رنجبر که براي دومين بار پاي ميز محاکمه در دادگاه کيفري يک استان فارس حاضر شده بود با رأي قضات اين شعبه مجدداً به قصاص نفس محکوم شد. حجت‌الاسلام سيدکاظم موسوي گفت: پس از اعلام نقص و نقض رأي اوليه توسط شعبه نهم ديوان عالي کشور، اقدامات قضائي در راستاي تأمين نظر مرجع عالي قضائي ياد شده در دستورکار قرار گرفت و پس از رسيدگي دوباره به پرونده حکم بر محکوميت متهم ايمان سبزيکار صادر شد. به نقل از دادگستري فارس، موسوي با بيان اينکه حکم قصاص متهم به لحاظ ارتکاب قتل عمدي و شهادت مرحوم علي اکبر رنجبر است، افزود: متهم همچنين به تحمل 10 سال حبس تعزيري و 74 ضربه شلاق به لحاظ سرقت توأم با آزار سلاح سازماني شهيد رنجبر و مهمات مربوطه نيز محکوم شده است.

تغيير نام خياباني به نام شهيد صياد خدايي

شهردار منطقه 12 از تغيير نام خيابان قائن به نام شهيد حسن صياد خدايي خبر داد. امير يزدي با محکوم‌کردن حادثه ترور شهيد حسن صياد خدايي در انتهاي خيابان مجاهدين اسلام از آمادگي همه‌جانبه منطقه 12 در برگزاري مراسم وداع با پيکر مطهر اين شهيد خبر داد و بيان کرد: به همين منظور از صبح امروز مسير مراسم تشييع که از ميدان امام حسين (عليه‌السلام) آغاز مي‌شود و تا ميدان شهدا ادامه خواهد داشت، به‌طور ويژه پاکسازي و آماده پذيرايي از تشييع‌کنندگان شد؛ همچنين سياه‌پوش‌کردن محل سکونت ايشان در کوچه خزعل واقع در ناحيه 6 منطقه 12 و نصب بنرهاي پرتابلي در سراسر منطقه از ديگر اقدامات انجام‌شده در اين حوزه است. بنا براعلام روابط عمومي شهرداري منطقه 12، به گفته يزدي، نام‌گذاري خيابان قائن در همان محله به نام شهيد پاسدار حسن صياد خدايي نيز در دستور کار اين منطقه قرار گرفته و به‌زودي انجام خواهد شد.

سامانه موشکي باور373 عملياتي شد

فرمانده نيروي پدافند هوايي ارتش با بيان اينکه سامانه موشکي باور 373 به طور کامل به چرخه عملياتي يگان‌هاي پدافندي پيوسته است، گفت: افزايش توان رزم و مولفه‌هاي آمادگي دفاعي نيروي پدافند جهشي چند برابري را طي مي‌کند. امير سرتيپ عليرضا صباحي‌فرد صبح دوشنبه در صبحگاه عمومي ستاد اين نيرو با گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر و نيز تبريک و تسليت به مناسبت شهادت سرهنگ پاسدار صياد خدايي، اظهار داشت: امروز اشراف اطلاعاتي نيروي پدافند هوايي ارتش به صدها کيلومتر فراتر از مرزها ارتقاء يافته و همين موضوع امنيت و آسودگي خاطر هموطنانمان را بيش از پيش تضمين کرده است. امير سرتيپ صباحي‌فرد با بيان اينکه سامانه موشکي باور 373 به طور کامل به چرخه عملياتي يگان‌هاي پدافندي پيوسته است، گفت: امروز افزايش توان رزم و مولفه‌هاي آمادگي دفاعي نيروي پدافند جهشي چند برابري را طي مي‌کند.

مدل خصوصي‌سازي اصلاح شود

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه بايد ظرفيت خصوصي سازي را باور کنيم، گفت: بايد بخش خصوصي را قبول داشته باشيم و به دنبال اصلاح مدل خصوصي‌سازي باشيم. عزت‌ا... اکبري تالارپشتي در نخستين رويداد بين‌المللي خصوصي‌سازي در اقتصاد ايران گفت: سازمان تجارت و توسعه خوب کار مي‌کند اما تمام مباني سر راهش دولتي است. وي افزود: همه ما بايد ظرفيت بخش خصوصي را باور کنيم و بخش خصوصي را قبول داشته باشيم. بايد مردم را در اقتصاد به صحنه بياوريم نه اينکه براي آن‌ها تصميم‌گيري کنيم. خصوصي‌سازي فروشي نيست. مي‌توان با مبلغي شرکت را واگذار کرد اما تعهدات را بر روي پروژه جلو ببريم.

تجارت 3/1 ميليارد دلاري ايران و عمان

تجارت غيرنفتي ايران و عمان در سال گذشته به 3/1 ميليارد دلار رسيده که رشد 53 درصدي داشته است. سيد روح‌ا... لطيفي - سخنگوي گمرک ايران- در آستانه سفر رئيس‌جمهور به عمان، جزئيات تجارت غيرنفتي دو کشور را تشريح کرد. طبق اين گزارش، ‌تجارت غير نفتي ايران در سال 1400 با عمان چهار ميليون و 190هزار تن کالا به ارزش يک ميليارد و 335ميليون و 500 هزار دلار بوده که نسبت به سال قبل 27درصد در وزن و 53درصد در ارزش افزايش داشته است. سهم صادرات ايران به عمان از اين ميزان تجارت دو ميليون و 283هزار تن کالاي ايراني به ارزش 716ميليون دلار بود که با رشد 14درصدي در وزن و 63درصدي در ارزش همراه بوده است. مهم‌ترين اقلام صادراتي ايران به عمان در سال گذشته، شامل قير، اوره، محصولات آهني، ميوه و تره‌بار، مصالح ساختماني، خشکبار، مواد غذايي، شيريني و شکلات و لوازم خانگي بوده است. اما واردات ايران از عمان، يک ميليون و 907هزار تن کالا به ارزش 619 ميليون و 500 هزار دلار بوده که 49 درصد در وزن و 43درصد در ارزش افزايش داشته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار