| کد مطلب: ۱۰۳۵۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

نامه دبير ستاد امر به معروف

هاشمي گلپايگاني دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر کشور در نامه‌اي خطاب به معاون حقوق عامه و پيشگيري از جرم دادستان کل کشور خواستار صيانت از جايگاه امر به معروف و نهي از منکر شد. دربخشي از اين نامه آمده است: «طي ماه‌هاي اخير دو فيلم سينمايي با عنوان «ديناميت» و «گشت ارشاد 3» به اکران عمومي درآمده‌اند که متأسفانه هر دو آنها به شکل سخيفي به تخفيف، تحقير و تمسخر فريضه امر به معروف و نهي از منکر پرداخته است. در اين رابطه ستاد امر به معروف و نهي از منکر بر اساس وظايف قانوني خود که بخشي از آن به صيانت از حريم فريضتين و حراست از دستاوردهاي معنوي آن مربوط مي‌شود با تکيه بر تعهد و التزام قابل تقدير قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران به حفظ حقوق عامه و به استناد ماده 126 قانون مجازات اسلامي مصوب 1392 و همچنين مواد 638، 513 و 640 قانون مجازات اسلامي مصوب 1375 عليه مسببان و معاونان دخيل در اين اقدام ناصواب اعلام جرم مي‌نمايد.»

بازگشت چمران به شوراي شهر

مهدي چمران پس از بهبودي و رفع کسالت در جلسه ديروز يکشنبه شوراي شهر تهران حضور يافت. مهدي چمران پس از بهبودي و رفع کسالت در جلسه ديروز يکشنبه شوراي شهر تهران حضور يافت. صبح ديروز در شصت‌وچهارمين جلسه شوراي شهر تهران مهدي چمران که از ابتداي سال 1401 به دليل بيماري در هيچ يک از جلسات صحن شرکت نکرده بود به شوراي شهر آمد. مهدي چمران مدتي به دليل ابتلا به کرونا در بيمارستان بستري بود و حالا پس از طي مراحل درمان، رفع کسالت و بهبودي به صحن شوراي شهر آمده است. در مدت غيبت مهدي چمران رياست شورا برعهده پرويز سروري نايب‌رئيس شورا بود.

کشف 21 فقره سرقت

جانشين فرمانده انتظامي استان گفت: مأموران فرماندهي انتظامي استان طي 24 ساعت گذشته 7 سارق را با کشف 21 فقره سرقت، دستگير کردند. سرهنگ محمد سعيد ياري گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصي، منزل، مغازه، احشام، موتورسيکلت، دوچرخه، داخل خودرو و غيره رسيدگي به موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران فرماندهي انتظامي استان قرار گرفت. وي افزود: مأموران پليس آگاهي، شهرکرد، لردگان، فارسان، خان‌ميرزا، کوهرنگ، سامان، بن با انجام اقدامات گسترده پليسي و بررسي آثار و علائم به جا مانده در صحنه‌هاي سرقت موفق شدند 7 سارق را دستگير کنند. جانشين فرمانده انتظامي استان خاطر نشان کرد: بر اساس تحقيقات علمي و فني پليس، سارقان به 21 فقره سرقت اماکن خصوصي، منزل، مغازه، احشام، موتورسيکلت، دوچرخه، داخل خودرو و غيره اعتراف کردند که متهمان جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

بازداشت سارق گوشي‌ وزير

سارق گوشي‌ تلفن همراه وزير ورزش دستگير شد. هفته پيش بود که تلفن همراه وزير ورزش مقابل مسجد بلال به سرقت رفت. اين سارق با مشاهده شلوغي مقابل مسجد بلال وارد جمعيت شده و بدون اين‌که بداند جيب چه کسي را مي‌زند، گوشي موبايل وزير ورزش را سرقت کنند. مأموران پليس آگاهي تهران پس‌از بررسي فيلم محل سرقت و تحقيقات ميداني هويت سارق را شناسايي و او را در حاشيه تهران دستگير کردند. با دستگيري متهم گوشي آقاي سجادي کشف و تحويل او شد. تحقيقات از متهم در پليس آگاهي ادامه دارد.

کشف 400 هزار ليتر سوخت قاچاق

فرمانده مرزباني هرمزگان گفت: هشت محفظه پلاستيکي موسوم به «مشک ماري» حاوي 418 هزار و 500 ليتر گازوئيل در آب‌هاي هرمزگان کشف شد. سردار حسين دهکي افزود: مرزبانان هرمزگان در مرز‌هاي آبي سيريک در اجراي طرح ضربتي مبارزه با قاچاق فرآورده‌هاي نفتي با انجام کار اطلاعاتي و گشت‌زني‌هاي هدفمند از قاچاقچيان مقادير قابل توجهي سوخت به وسيله محفظه‌هاي پلاستيکي موسوم به مشک ماري کشف کردند. وي گفت: با سرعت عمل مأموران دو فروند شناور توقيف، 5 نفر متهم دستگير و 8 عدد مشک ماري کشف شد. سردار دهکي افزود: کارشناسان ارزش سوخت‌هاي کشف شده را 113 ميليارد و 765 ميليون ريال برآورد کردند.

دستگيري 8 ملوان ايراني

برخي منابع امنيتي کويتي اعلام کردند که گارد ساحلي اين کشور 8 ملوان ايراني را دستگير کرده است. روزنامه القبس کويت به نقل از منابع امنيتي اعلام کرد که گارد ساحلي اين کشور هشت ملوان ايراني را در يک کشتي در آب‌هاي منطقه‌اي کويت دستگير کرده که اين کشتي حامل تقريبا 240 تن گازوئيل قاچاقي بوده است. اين منابع مدعي شدند که ملوانان ايراني اعتراف کرده‌اند که سوخت قاچاق را از کويت خريداري کرده‌اند تا آن را در يکي از کشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس بفروشند. بر اساس اين گزارش، با توجه به ثبت اعترافات بازداشت شدگان، قرار است آن‌ها به دادستاني کل اين کشور تحويل داده شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار