| کد مطلب: ۱۰۳۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

سفر رئيس‌جمهور به عمان

رئيس‌جمهور به دعوت رسمـــي «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان و در راس هياتي بلندپايه، به اين کشــور سفر مي‌کند. آيت‌ا... سيد ابراهيم رئيسي در تداوم ديپلماسي همسايگي دولت مردمــي و براي گسترش تعاملات اقتصادي، سياسي و فرهنگي، به دعوت رسمي «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان، روز دوشنبه دوم خرداد در راس هياتي بلندپايه عازم مسقط پايتخت اين کشور خواهد شد. ملاقات رسمي در کاخ العلم، ديدار دوجانبه با «هيثم بن طارق آل سعيد» سلطان عمان، امضاي چند سند همکاري، ديدار با ايرانيان مقيم و ديدار با تجار و فعالان اقتصادي عماني از جمله برنامه‌هاي سفر يک روزه آيت‌ا... رئيسي به اين کشور است. سفر دکتر رئيسي به مسقط، اولين سفر رئيس‌جمهور ايران به اين کشور در دوره سلطان جديد عمان و پنجمين سفر خارجي رئيس‌جمهور در 9 ماه فعاليت دولت سيزدهم است. گفتني است در راستاي ايجاد زمينه‌هاي گسترش روابط اقتصادي و تجاري ايران و عمان، هياتي 50 نفره از تجار و فعالان اقتصادي ايران هفته گذشته به اين کشور سفر کردند.

نامه قاليباف به رئيسي

رئيس مجلــــس شوراي اسلامي قانون جهش توليد دانش بنيان را براي اجرا ابلاغ کرد. محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي، در نامه‌اي به سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهور، قانون جهش توليد دانش بنيان را ابلاغ کرد. طبق اعلام شوراي نگهبان، طرح جهش توليد دانش‌بنيان که با اصلاحاتي در جلسه 11 ارديبهشت به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود، در جلسه 21 ارديبهشت شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

دستگاه قضائي پناهگاه ملت ايران است

رئيس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائيه گفت: مهم‌ترين اقتدار دستگاه قضائي، پرچمداري در صيانت از حقوق ملت به‌عنوان سرمايه‌ اصلي نظام جمهوري اسلامي است و در اين مسير بايد تمام توان خود را به کار گيريم. حجت‌الاسلام والمسلمين علي عبداللهي اظهار کرد: دستگاه قضائي در همه زمينه‌ها پناهگاه ملت ايران است. وي تصريح کرد: لازمه صيانت از اين سرمايه عظيم انساني اين است که ابتدا خود از خطرات و آلودگي‌ها مصون باشيم و اين امر جز با توکل به خدا و خودسازي محقق نمي‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمين عبداللهي با بيان اينکه قلم قاضي، شرع و قانون است، گفت: قوه قضائيه، مسئوليت دفاع از حقوق شهروندي و آزادي‌هاي مشروع را به عهده دارد و اگر اين مسئله به خطر بيفتد، مسئوليت آن به عهده ما است.

پرداخت بدهي ايران
تا قبل از ماه جاري

وزير برق عراق اعلام کرد که اين کشور قبل از پايان ماه جاري بدهي‌هاي گازي ايران را پرداخت خواهد کرد. عادل کريم، وزير برق عراق ديروز (شنبه) در نشستي خبري در کربلا تاکيد کرد: با دولت توافق کرديم که بدهي‌هاي ايران را پرداخت کنيم. وي گفت: به تهران سفري داشتم و با وزير نفت ايران به اين توافق رسيديم که قبل از پايان ماه جاري بدهي‌هاي ايران را پرداخت کنيم. پيش از اين عادل کريم تاکيد کرد: در سفر اخير به تهران در خصوص واردات گاز از ايران به عراق در تابستان به توافق رسيديم و طرف ايراني متعهد شد که نيروگاه‌ها و واحدهاي توليد برق را تجهيز کنند. بغداد به خاطر واردات گاز از ايران بدهي‌هايي به تهران دارد و براي پرداخت اين بدهي‌ها به توافق رسيديم، آن‌ها اوضاع عراق را مي‌دانند و انتظار داريم که در فصل تابستان و زمستان تامين گاز به خوبي انجام شود. عادل کريم در ادامه خاطرنشان کرد که تامين گاز در سطح جهاني نيز با کمبود مواجه است و اين سوخت به يک کالايي بسيار مهم تبديل شده است و دستيابي عراق به گاز يک دستاورد به شمار مي‌رود.

جاسوس‌هاي توريست از بدو ورود تحت اشراف اطلاعاتي هستند

اردشير مطهــري نماينده مردم گرمسار و آرادان و عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در توئيتي نوشت: کشورهاي ‎جاسوس پرور و فرانسوي‌ها باور کنند يک زماني ايران بهشت جاسوس‌ها بود و آنها حتي در ‎ تيم مذاکرات هسته‌اي ما هم جاسوس داشتند. اما الان جاسوس‌هاي توريست از بدو ورود تحت اشراف اطلاعاتي‌اند و به موقع دستگير و پس از تخليه اطلاعاتي محاکمه و به‌سزاي اعمالشان مي‌رسند و يا با اراده ايران و با ارفاق در قبال پول‌هاي بلوکه شده آزاد مي‌شوند، نمونه‌اش مبادله ‎نازنين زاغري با پول‌هاي بلوکه شده تانک‌هاي چيفتن زمان طاغوت. اما صهيونيست‌ها بدانند جلالي‌ها حتما اعدام مي‌شوند و تلاش نيابتي سوئدي‌ها در بازداشت غيرقانوني ‎حميد نوري تاثيري در اراده ايران ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار