| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

افزايش حقوق سربازان محقق شد

فارس: پيگيري از مسئولان مربوطه حاکي از آن است که خوشبختانه اعتبار مربوط به ستاد کل نيروهاي مسلح اختصاص يافته و سربازان در حقوق دريافتي ارديبهشت ماه 1401 افزايش حداقل دو برابري حقوق را شاهد خواهند بود. لازم به ذکر است پرداخت افزايش حقوق سربازان از چند روز ديگر آغاز مي‌شود، اما مبلغي که واريز مي‌شود بنابر مصوبه نمايندگان مجلس که کمترين ميزان حقوق سربازان را مبلغ سه ميليون و پانصد هزار تومان پيش‌بيني کرده بودند، کمتر بوده و حداقل حقوق به ميزان دو ميليون و دويست هزار تومان خواهد بود. گفتني است مجلس شوراي اسلامي افزايش «ميليوني» را براي حقوق کارکنان وظيفه در سال 1401 تصويب کرده بود.

افزايش فوتي گروگانگيري ايلام

مهر: تعداد کشته‌شدگان حادثه گروگانگيري ايلام به 6 نفر رسيد. پنجشنبه سعيد رستمي يکي ديگر از افرادي که در حادثه گروگانگيري بنياد مستضعفان ايلام زخمي شده بود به علت شدت جراحات دار فاني را وداع گفت. پيش از اين 5 نفر از کارکنان اين اداره کل جان خود را در حادثه گروگانگيري از دست داده بودند. شيوا محمدي، ناهيد روشني، ساسان ملک زاده، ميلاد فتاحي، سعيد رستمي و نجف رستمي 6 نفري هستند که در اين حادثه کشته شده‌اند. يک روز بعد از حادثه گروگانگيري در اداره اموال و املاک بنياد مستضعفان استان ايلام، مديرکل اين اداره عزل‌ شد. رئيس سازمان اموال و املاک بنياد مستضعفان در حکمي عليرضا رستم بيگي را به عنوان سرپرست دفتر نمايندگي اموال و املاک استان ايلام معرفي کرد. پيش از اين فريادي زاده، مديريت اين اداره کل را به عهده داشت.

خيزش گرد و خاک در غرب

آرمان ملي: رئيس مرکز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا با بيان اينکه در برخي نقاط کشور وزش باد شديد و رگبار و رعد و برق و وزش باد شديد و گرد و خاک رخ خواهد داد، از تشکيل توده گرد و خاک در کشور عراق و کاهش کيفيت هوا در استان‌هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدريج مناطق جنوب، مرکز و استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي جنوبي البرز مرکزي خبر داد. صادق ضياييان افزود: روز شنبه (31 ارديبهشت) در خراسان شمالي نيمه شمالي خراسان رضوي استان‌هاي ساحلي درياي خزر و ارتفاعات البرز مرکزي به‌ويژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شديد موقت کاهي گردوخاک رخ خواهد داد.

3 کشته در سيل در کلات

آرمان ملي: رئيس سازمان امداد و نجات از کشته شدن سه نفر در پي وقوع سيل در کلات خبر داد. مهدي وليپور با اشاره به وقوع سيل در برخي از مناطق کشور گفت: در پي ورود سامانه بارشي و وقوع سيل و آبگرفتگي در برخي از مناطق استان خراسان رضوي، گرفتار شدن افراد در مناطق ييلاقي و کوهستاني در 29 ارديبهشت گزارش شده است. کلات و قوچان و منطقه ييلاقي قره سو و ارتکند (کلات)، دره شمخال (قوچان) درگير سيل شده‌اند. غرق شدگي خودرو پرايد در سيلاب منطقه سررود ارتکند گزارش شده است و از مجموع 5 نفر سرنشين خودرو 1 نفر زنده، 3 نفر فوتي و 1 نفر مفقود بوده، که تيم‌هاي امدادي در حال جست‌وجو هستند.

دفاتر الکترونيکي جايگزين سنتي ازدواج

آرمان ملي: سرپرست اداره کل پايگاه اطلاعات اشخاص حقوقي گفت: با ثبت ازدواج و طلاق در سامانه ثنا بسياري از مشکلات مربوط به مجهول بودن سند، جعل سند و شناسايي مخاطب برطرف مي‌شود. بهرام حسن‌زاده با بيان اينکه از نوآوري‌هاي موجود در نظام‌نامه جديد دفاتر ازدواج و طلاق، ايجاد دفاتر الکترونيکي به جاي دفاتر سنتي است؛ گفت: از ويژگي‌هاي سند الکترونيکي که براي ازدواج و طلاق وجود دارد اين است که با توجه به نسخه الکترونيکي، قلم‌هاي اطلاعاتي به صورت برخط امکان تبادل اطلاعات با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت امور اقتصاد و دارايي و بانک مرکزي را ايجاد مي‌کند.

خروج طرح استفاده بهينه از آثار باستاني

آرمان ملي: نماينده جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «احتمالا طرح استفاده بهينه از آثار باستاني و گنج‌ها از دستور کار مجلس خارج مي‌شود»، گفت که حدود 50 نماينده در نامه‌اي به وزير ميراث فرهنگي خواسته‌اند که دولت لايحه‌اي براي حفظ و نگهداري ميراث فرهنگي به مجلس ارائه کنند. ذبيح ا... اعظمي اظهار کرد: بعد از اعلام وصول طرح استفاده بهينه از آثار باستاني و گنج‌ها تعدادي از نمايندگان از جمله بنده امضاهايمان را پس گرفتيم که اکنون تعداد نمايندگاني که امضاي‌شان را پس گرفته‌اند به حدود 10 نفر مي‌رسد. اين طرح با 46 امضا اعلام وصول شد که به نظر مي‌رسد تعداد بيشتري از نمايندگان امضاهاي‌شان را پس خواهند گرفت و از اين رو احتمالا اين طرح از دستور کار مجلس خارج مي‌شود.

تزريق واکسن سرخک به اتباع

تسنيم: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بيماريابي مبتلايان سرخک به صورت فعال در محل سکونت اتباع خارجي، گفت: بيشتر مبتلايان سرخک، اتباع غيرايراني بوده‌اند. کمال حيدري با اشاره به شناسايي بيش از 164 مورد ابتلا به سرخک در کشور اظهار کرد: تزريق واکسن سرخک به اتباع غيرايراني،‌ در سنين 9 ماه تا 30 سال به طور رايگان انجام مي‌شود؛‌ همچنين اگر افراد به کودکان خود در سنين 12 و 18 ماهگي واکسن سرخک زده‌اند نياز به واکسيناسيون مجدد براي کودکان وجود ندارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار