| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

مواد غذایی مفید برای سلامت جسم و ذهن

غذاهای سالم نه‌تنها برای بدن مفیدند، بلکه برای ذهنتان نیز سودمندند. جسم و روان شما خیلی بیشتر از آنچه فکر کنید به‌هم مرتبط هستند. بد نیست نگاهی به رژیم غذایی روزانه‌تان بیندازید. بدانید که غذاهایی که می‌خورید بر روح و روانتان اثر می‌گذارند.

سالمون يک غذاي سرشار از امگا3 است و امگا3 مستقيما با مغز مرتبط بوده و به بهبود عملکرد سلول‌هاي آن کمک مي‌کند و منجر به کاهش احتمال اندوه، افسردگي، مشکلات حافظه و در افراد سالمند، زوال عقل مي‌شود. اين ماهي چرب، هورمون‌ها را متعادل کرده و باعث مي‌شود کمتر احساس کسالت کنيد، بتوانيد اشتهايتان را کنترل کنيد.

 

هرچند مريم‌گلي يک غذا نيست اما مي‌توانيد از آن به‌عنوان يک مکمل عالي براي رژيم غذايي‌تان استفاده کنيد. گياه مريم‌گلي حاوي آنتي‌اکسيدان‌ است که به تقويت حافظه، منطق، حل مساله و دقت و توجه کمک مي‌کنند. عامل مفيد ديگر در مريم‌گلي، فلاوونوئيدهاست که ترکيبات گياهي هستند که براي سلامت مغز و پيشگيري از بيماري‌هايي مانند آلزايمر مفيدند.

 

اگر احساس خستگي ذهني داريد، اين احتمال وجود دارد که به اندازه کافي ويتامين C دريافت نمي‌کنيد. خيلي از ميوه‌ها داراي ويتامين C هستند که براي سلامت مغز مفيدند. ويتامين C اين قدرت را دارد که تمرکز را افزايش دهد، به حافظه کمک کند و ريسک افسردگي و اضطراب و خيلي از بيماري‌هاي جدي را کاهش دهد.

گردو منبع بزرگي از پروتئين و چربي‌هاي سالم است که به تعادل قندخون و پاکسازي عروق کمک مي‌کنند. گردو داراي امگا3 است که تاثير خوبي بر خلق‌وخو دارد. مصرف روزانه گردو باعث تقويت حس خوش‌بيني، افزايش انرژي و اميد و تمرکز مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار