| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد

مردم حوصله فکر کردن به انتخابات را ندارند

انتخاب براي مردم مهم است يا رفع مشکلات اقتصادي؟ سخنگوي حزب اتحاد درباره آنکه آيا حزب اتحاد برنامه‌اي براي انتخابات مجلس دارد، گفت: در اين شرايط و وضعيت اقتصادي مردم واقعا انتظار ما براي ورود به مسائل انتخابات درست نيست. کشور دچار مسائل زيادي است و مردم فعلا حوصله فکر کردن به انتخابات را ندارند. سياست‌مداري که مردمي باشد، هيچ قسمت از ذهن خود را به انتخابات متوجه نمي‌کند. به ويژه آنکه ما سوالات زيادي درباره انتخابات، برپايي آن و در شرايط فعلي کشور داريم. اصلا هيچ بخش از حزب ما معطوف به مسئله انتخابات نيست. مسئله اصلي ما د‌غدغه‌هاي اقتصادي کشور و برطرف کردن آن‌هاست. حسين نوراني‌نژاد درباره آنکه برنامه جبهه اصلاحات به چه صورتي است، گفت: جبهه هم کار خودش را انجام مي‌دهد. اطلاع دارم که مانند ما به مسئله گراني، وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم، برجام، سياست خارجي، رفع تحريم‌ها و رفع دغدغه‌هاي مردم ورود کرده است.

اين روزها معيشت مردم بيش از هر موضوعي سبب نگراني شده است. حجت الاسلام سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اينکه عالمان دين همچنان محبوب القلوب هستند، يادآور شد: فاجعه است در خيابان يکي از شهرهاي کشور 50 مجتهد بوده و الان يک طلبه و مجتهد هم وجود ندارد. حجت‌الاسلام احمد خاتمي تصريح کرد: مسئولان قصه گراني‌‌ها را باز کنند؛ مسئولان خدمتگزار مردم هستند ليکن آن‌طور که بايد موضوع گراني‌ها براي مردم باز نشده است. عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: چه آنهايي که به رئيسي راي دادند و چه آنهايي که به رئيسي راي ندادند مي‌گويند طرح آزادسازي يارانه‌ها لازم است. وي خطاب به مسئولان گفت: با مردم حرف بزنيم و به آنها بگوييم رنج شما رنج ماست. خاتمي افزود: آقاي رئيسي هم مي‌توانست مثل بعضي دولت‌ها سال هفتم يا هشتم دولت اين طرح را شروع کند يا نکند و وجيه‌المله بماند اما رئيس جمهور اعلام کرده آبرويش را در کف ميدان گذاشته است.

هدف موضوعات اين روزها در کشور به گراني و معيشت مردم باز مي‌گردد. ديروز يک فعال سياسي اصلاح‌طلب با تاکيد بر اينکه اقتصاد کشور به اصلاحات اساسي نياز دارد، گفت: خودِ دولت بايد به دنبال جامعه هدف رفته و آن‌ها را شناسايي کند. غلامرضا ظريفيان با اشاره به اينکه اقتصاد کشور به اصلاحات اساسي نياز دارد، گفت:‌ اصلاح نظام يارانه‌اي که در واقع يک جراحي اقتصادي است براي کشور لازم بود. البته اين جراحي هزينه هم دارد. در واقع يک دوره پيش از جراحي وجود دارد که بايد برنامه‌ريزي لازم در آن انجام شود، جراحي را کساني انجام دهند که توانايي و اعتبار لازم را دارند و پس از دوره جراحي هم بايد نظارت شود که چقدر به اهداف دست يافته‌ايم. وي تأکيد کرد: شايد دولت ناچار بود سياست اصلاح نظام يارانه‌اي را در پيش بگيرد، ولي کشور بايد به سمت اصلاحات اساسي‌تر و بنيادي‌تر در عرصه اقتصادي برود و صرف اين اقدامات موسمي نمي‌تواند مشکلات اقتصادي کشور را کامل حل کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار