| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

دشمن به دنبال جداسازی و تفکیک است

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن هر روز آرزوهايش را تشييع جنازه مي‌کند و هر روز بخشي از سياستش را در اثر استقامت شما مردمان در قبرستان تيرگي و ناکامي و شکست دفن مي‌کند؛ آنها مي‌دانند که چگونه جواناني از ميان ما بر مي‌خيزند و شمشير جهاد بر کمر مي‌بندند و خانواده و اهل بيت‌شان را به خداوند مي‌سپارند و در سنگرها مي‌نشينند تا سياست يک شيطان را با شکست مواجه کنند. سردار سرلشکر حسين سلامي با بيان اينکه بر اساس مسئوليتي که داريم مستمراً تمام ژرفاي انديشه و تفکر و آرزوسازي دشمن را رصد مي‌کنيم، افزود: لحظه‌اي نيست که کاخ سفيدنشينان سياه‌بخت و همراهان‌شان در جهان براي شکستن اين ملت نقشه نکشند؛ دشمن به دنبال جداسازي و تفکيک است، ديگر امام حسن مجتبي در نبرد با معاويه تنها نمي‌ماند، دشمن اشتباه مي‌کند، شما را نمي‌شناسد و هر روز توطئه مي‌چيند و با تصورات باطل در کمين است. وي تاکيد کرد: در اين 44 سال اعجازهاي اعجاب برانگيزي در نبرد وسيع ملت ايران و امت اسلام با شياطين انس و جن که در چهره آمريکا و صهيونيست و بخشي از اروپا اتفاق افتاده است نبردهاي بزرگي داشته است.

يک مرجع تقليد به حرکت تاريخي امام‌(ره) در شکل‌گيري انقلاب اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: قيام امام از مقدمه‌هاي ظهور حضـرت مهــدي‌(عج) است، کتاب‌هاي امام بايد هميشه مورد مطالعه قرار گيرد و صحيفه‌نور ايشان واقعا نوراني است. آيت‌ا... نوري همداني خاطرنشان کرد: امام معتقد بود انقلاب را زاغه‌نشينان و گود‌نشينان به وجود آوردند، چرا که آن روزها همين‌ها به ميدان رفتند بسيار سخت بود و همين‌ها بودند که پس از پيروزي انقلاب اسلامي به قصد سهم‌خواهي از امام چيزي را طلب نکردند. عدل، ظلم ستيزي، نبودن در جهل و فقر ستيزي از شاخصه‌هاي انقلاب اسلامي در کلام و انديشه‌هاي امام بود که کهنه نمي‌شود، چراکه دين اسلام حق است و حق کهنه شدني نيست. اين مرجع تقليد در خصوص مساله گراني در کشور نيز گفت: مساله فقر بايد ريشه‌کن شود و اين جراحي اقتصادي بسيار کار خوبي است و در اين خصوص مسئولان بايد زندگي خود را هم‌تراز مردم کنند و نظر امام راحل هم اين‌گونه بود. وي يادآور شد: دشمن‌شناسي خود را بايد هر لحظه به روز کنيم چون آنها هر روز به حيله جديدي چنگ مي‌زنند تا مردم را مايوس کنند.

جلسه بررسي راهکار چگونگي نشست سمينارهاي تخصصي مرتبط با حقوق بين‌الملل برگزار شد. محمدجواد ظريف گفت: وکلاي ايراني در حوزه حقوق بين‌الملل مي‌توانند خيلي قوي‌تر عمل کنند و راه رسيدن به آن تسلط بيشتر بر زبان بين‌المللي و متون حقوقي بين‌المللي است. وي افزود: در حوزه بين‌الملل دو موضوع از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. اول مشاوره و سپس دفاع. که وکلاي حوزه بين‌الملل اگر بتوانند در زمينه مشاوره، عملکرد متناسبي داشته باشند از موارد تشکيل پرونده و حضور جهت دفاع در محاکم کاسته خواهد شد. نگراني آنجاست که در زمينه حقوق بين‌الملل مشاوره غلط به اشخاص حقيقي و حقوقي ايراني داده شود که نهايتا مشکل ساز خواهد شد. وي گفت: يادگيري فن مذاکره با طرف اختلاف و دعوا خيلي مهم است. وکلاي ما بايد در جريان تحولات حقوق بين‌الملل باشند و آن‌را پيگيري کنند. و اگر حقوقدانان ايراني نسبت به تحولات حقوق بين‌الملل حساس و آشنا نباشند و موارد حقوقي در حوزه بين‌الملل را به خوبي نشناسند نمي‌توانند به کمک نيازمندان حقوقي بشتابند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار