| کد مطلب: ۱۰۳۵۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد

آیا سینماها جان می‌گیرند؟

آرمان ملي‌: سينماي ايران در سومين بسته اکران خود در سال 1401، از صبح چهارشنبه، فيلم «چند مي‌گيري گريه کني2» و از ابتداي هفته آينده فيلم «علفزار» را به روي پرده مي‌فرستد. به گزارش ايرنا، سينماي ايران پس از اکران نوروز و اکران عيدفطر، از صبح چهارشنبه با نمايش فصل دوم کمدي چند مي‌گيري گريه کني و از ابتداي هفته آينده با علفزار، از سومين بسته اکران خود طي دوماه ابتدايي امسال رونمايي مي‌کند. پس از ناکامي‌هاي جدي که در دو اکران ابتدايي امسال رقم خورد و سبب شد تا گيشه سينماها، انتظارات را برآورده نکند، حالا اين دو فيلم جديد، اميدواري‌ها نسبت به افزايش ميزان استقبال مخاطبان را بيشتر کرده است.

چند مي‌گيري گريه کني 2

فصل نخست اين کمدي در سال 84 ساخته و در همان سال نيز فرم جشنواره را پر کرد. کمدي بي‌ادعايي که با انتخاب شدن در بخش رقابتي جشنواره بيست‌وچهارم، توجهات بسياري را به خود جلب کرد. فيلم در همان سال با اقبال بالايي از جانب منتقدان مواجه شد و توانست سيمرغ نقش مکمل را براي حميد لولايي و ديپلم افتخار هيات داوران را براي شاهد احمدلو، کارگردان فيلم به ارمغان بياورد. فصل دوم اين کمدي، در سال 98 جلوي دوربين رفت. در اين فصل، علي‌توکل‌نيا که در فصل اول فيلم در مقام تهيه‌کننده بود، کارگرداني را بر عهده دارد. البته که فيلم دو بازيگر اصلي خود يعني ابوالفضل پورعرب و حميد لولايي را در اين فصل حفظ کرده است. اشپيتيم آرفي، حامد آهنگي، محيا دهقاني و عباس جمشيدي‌فر، ديگر بازيگران اين فيلم هستند. با توجه به استقبال خوبي که از فصل نخست اين فيلم به عمل آمد و خاطره خوبي که مخاطبان از اين فيلم دارند، احتمال موفقيت فصل دوم فيلم هم بسيار بالاست. پيش‌فروش بليت‌هاي فيلم تا صبح ديروز، به مرز 30ميليون تومان رسيد که اين مبلغ، از فروش روزانه برخي فيلم‌هايي که اکنون در حال نمايش هستند، بيشتر است.

علفزار

نخستين ساخته سينمايي کاظم دانشي در حالي قرار است از ابتداي هفته آينده به روي پرده برود که قرار بود اکران رسمي فيلم از 18خرداد رقم بخورد اما به دليل پايين بودن کف فروش فيلم‌ها، اکران اين فيلم، به ابتداي هفته آينده تغيير کرد. فيلمي که در جشنواره سال گذشته فجر حسابي درخشيد و با 13 نامزدي و دريافت 4 سيمرغ، کارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشت. فيلم همچنين در نظرسنجي مردمي جشنواره نيز با اختلاف بسيار اندکي، در رتبه سوم جدول ايستاد و در فروش جشنواره نيز بسيار خوش درخشيد. علفزار که پيش از اين خود را براي اکران نوروزي آماده مي‌کرد، 4 روز قبل از اکران عمومي، از فهرست اکران بيرون آمد و با دريافت پروانه نمايش جديد، خود را براي اکران عمومي آماده مي‌کند. فيلمي که با توجه به استقبال قابل ‌توجهي که از آن در زمان جشنواره به عمل آمد، يکي از اميدهاي گيشه در اين روزهاي نه‌چندان مطلوب سينماها به شمار مي‌رود. در تجربه جديد تهيه‌کنندگي بهرام رادان، پژمان جمشيدي، سارا بهرامي، ستاره پسياني و ترلان پروانه به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار