| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد

هنرمندان حماسه کرونا را به تصویر بکشند

وزير بهداشت و درمان با بيان اينکه حماسه مقابله با کرونا لازم است در ابعاد مختلف بررسي شود، گفت: تاريخ ايران سرشار از حماسه‌هايي است که بايد جامعه هنري آن را به تصوير بکشند. بهرام عين‌اللهي در مراسم رونمايي از کتاب «جان ايران» اظهار کرد: مقام معظم رهبري در ديدار با جامعه پزشکان از زحمات کادر سلامت در زمان کرونا قدرداني کردند و تاکيد داشتند که جامعه هنري اين زحمات را به تصوير بکشند که امروز اين کتاب در راستاي خواسته رهبر انقلاب رونمايي شد. وي با بيان اينکه حماسه مقابله با کرونا لازم است در ابعاد مختلف بررسي شود، افزود: تاريخ ايران سرشار از حماسه‌هايي است که بايد جامعه هنري آن را به تصوير بکشند. درگيري با بيماري کرونا به صورت يکسان در تمامي کشورها بود، اما يک نابرابري شديدي در کمبود تجهيزات و منابع مالي در بين کشورها وجود داشت.

شهردار تهــــران اعلام کرد که نارضايتي هاي اخير مربوط به 300 نفر از رانندگان خطوط اتوبوسراني بود که مشغول ارائه خدمت هستند. عليرضا زاکاني گفت: وضعيت اتوبوسراني عادي است و بخش کوچکي از اتوبوسراني بود و نارضايتي مربوط به 300 نفر از رانندگان بود و از ديروز در حال ارائه خدمت هستند. وي در مورد اينکه آيا رانندگاني بازداشت شده‌اند؟ گفت: اين موضوع را دستگاه‌هاي امنيتي بايد پاسخ دهند، اما افرادي بودند که اين جريان را ساماندهي مي‌کردند. شهردار تهران در پاسخ به سوالي درباره انتشار فيش هاي حقوقي رانندگان بي آر تي که گفته شده براي اعمال فشار براي بازگشت آنها بوده است و آيا اين فيش‌ها را تاييد مي‌کنيد؟ گفت: فيش‌هايي که ديدم درست است و حقوق راننده‌ها کم نيست و چند دسته هستند. زاکاني در پاسخ به سوالي درباره موضوع خودزني شهردار منطقه 4 نيز اعلام کرد: اين موضوع در حال رسيدگي است.

معاون فني مرکز سلامت و محيط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: وجود گرد و غبار به کشور که باعث افزايش آلاينده‌هاي هوا شده، بار مراجعه مردم به مراکز درماني را سه برابر افزايش داده است. محسن فرهادي افزود: سالمندان، بيماران قلبي، تنفسي، زنان باردار و افرادي که در معرض آسيب هستند در اين شرايط تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند. از مردم مي خواهيم با توجه به آلودگي هوا در اين ايام هنگام خروج از منزل حتما ماسک بزنند تا به ميزان بالايي حفاظت فردي در مقابل آلودگي هوا ايجاد شود. البته آلاينده‌هاي محيطي متعدد مانند هواي آلوده و گرد و غبار ارتباط نزديکي با تغييرات اقليمي و آب و هوايي در دنيا دارد که در کشور ما نيز اتفاق مي‌افتد و اين حوادث بسياري از استان‌ها را درگير کرده و در آينده‌ نزديک آثار منفي آن بر سلامت افراد نمايان مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار