| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی را بشناسید

برخی موادطبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارند و استفاده از آنها بی‌خطر است. هنوز مردم برای درمان به سمت آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی می‌روند. در ادامه مواردی از بهترین آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی معرفی می‌شوند.

کارشناسان متوجه شده‌اند که استفاده از عسل براي درمان زخم‌هاي مزمن، سوختگي‌ها، زخم‌هاي بستر و بهبود بخيه‌ مفيد است. يک مطالعه نشان داد که عسل زخم‌هاي آلوده به استافيلوکوک اورئوس مقاوم به متي‌سيلين (MRSA) را درمان مي‌کند. عسل علاوه بر خواص ضدباکتري که دارد با ايجاد يک پوشش محافظ، يک محيط مرطوب به‌وجود مي‌آورد که به ترميم زخم‌ها کمک مي‌کند.

 

متخصصان تغذيه زنجبيل را به‌عنوان يک آنتي‌بيوتيک طبيعي مي‌شناسد. چند مطالعه توانايي زنجبيل را براي مبارزه با بسياري از گونه‌هاي باکتري نشان داده است. محققان همچنين در حال بررسي توانايي زنجبيل براي مبارزه با بيماري‌ها و حالت تهوع و کاهش سطح قندخون هستند.

 

برخي معتقدند که پونه کوهي باعث تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود و به‌عنوان يک آنتي‌اکسيدان عمل مي‌کند. محققان هنوز اين ادعاها را تاييد نکرده‌اند اما برخي مطالعات نشان مي‌دهند که پونه کوهي به‌ويژه زماني‌که به روغن تبديل مي‌شود به آنتي‌بيوتيک موثري تبديل مي‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار