| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد

مردم مجددا به سینما بازخواهند گشت

کارگردان فيلم سينمايي «مطرب» گفت: اگر بازهم در سالن‌هاي سينما فيلم‌هاي خوبي اکران شود، مردم مجددا به سينما باز خواهند گشت. مصطفي کيايي در توضيح پيامدها و آثار 2 سال پاندمي کرونا، بيان کرد: کرونا در شغل ما هم مانند بسياري از مشاغل تاثيري بسيار منفي گذاشت، اما از جايي به بعد به‌دليل اينکه سينما و سالن سينما محل امني براي تجمع نبود، شبکه نمايش خانگي قدرت بيشتري پيدا کرد و توانست که در اين مدت توليدات متعددي را ارائه کند. نويسنده، کارگردان و تهيه‌کننده فيلم سينمايي «چهارراه استانبول» (1396) اظهارداشت: به‌هرحال هنوز عوارض کرونا بر پيکره سينماي ايران وجود دارد و سالن سينما و سينما در معناي عام 2، 3 سالي از جريان جذب مخاطب عقب افتاده است. کيايي در پاسخ به اين پرسش که چرا به‌رغم پايان پاندمي و بهبود شرايط و بازگشايي صددرصدي سالن‌ها سينما همچنان فروش بليت وضعيت خوبي ندارد و سينماي ايران همچنان دچار رکود است، خاطرنشان کرد: اين اتفاق کاملا طبيعي است که در صورت تغيير شرايط، مخاطب تغيير رفتار مي‌دهد؛ به‌ويژه پس از دوران پاندمي کرونا و قرنطينه کاملا طبيعي بود که مخاطب عادت کند محتوا را با راحتي بيشتر در خانه خودش ببيند. وي افزود: در نتيجه اين اتفاقات، عادت سينمارفتن به نوعي دچار فراموشي شده است و اين فراموشي با توجه به تغيير سبک تماشاي فيلم گستره وي.او.دي‌ها بيشتر هم مي‌شود.

نمايش خانگي صنعتي نوپاست

کارگردان و تهيه‌کننده فيلم سينمايي بارکد (1394) با اشاره به موقعيت سينما در دنياي امروز تاکيد کرد: البته که امروز در تمام دنيا سينما تبديل به يک صنعت وي.‌اي.پي شده است و اينگونه نيست که عادت رفتن به سالن سينما و تماشاي فيلم در سينما در زندگي همه مردم وجود داشته باشد. اما عقيده دارم که اگر بازهم در سالن‌هاي سينماي ما فيلم‌هاي خوبي اکران شود، مردم مجددا به سينما بازخواهند گشت. وي افزود: نمايش خانگي صنعتي نوپاست و در صورتي‌که بهايي به آن داده شود، کم‌کم جاي خودش را پيدا کرده و در چند سال آينده بخش عمده‌اي از زندگي ما را درگير خودش خواهد کرد.

مشکل اصلي تهيه‌کنندگان هستند

کيايي در پاسخ به اين پرســــش که چرا دستمزدهاي نجومي در توليدات شبکه نمايش خانگي وجود دارد و اين دستمزدها توقعات را بسيار بالا برده است، اظهارداشت: اين مشکل پلتفرم‌ها نيست و مشکل اصلي از سوي تهيه‌کنندگان است؛ البته که پروژه‌هايي هم داريم که با دستمزدهاي منطقي و درست در حال توليد است اما عقيده دارم که اين موضوع اساسا معضل تهيه‌کنندگي است و ريشه آن را بايد در اين حيطه بررسي کرد. نويسنده و کارگردان فيلم سينمايي «خط‌ويژه» (1392) خاطرنشان کرد: وقتي فيلمنامه و متن خوب نداريد و با 5 قسمت مي‌خواهيد کار را شروع کنيد و حتما مي‌خواهيد در کار، بازيگر چهره داشته باشيد، مجبوريد و بايد پول بدهيد تا آنها را بياوريد؛ در نتيجه نوع سيستم توليد بايد تغيير کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار