| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

خبـــر

تاکيد رهبر معظم انقلاب
بر ضرورت افزايش نسل

حضــرت آيت‌ا... خامنه‌اي رهبــر انقلاب اسلامي در پيامي با تشکــر از فعالان دلسوز حوزه جمعيت، تــلاش براي افزايش نسل و جوان شدن نيروي انساني کشور و چاره‌جويي براي نجات کشور از آينده‌ هولناک پيري جمعيت را سياستي حياتي و از ضروري‌ترين فرايض دانستند. متن پيام در نشست ستاد ملي جمعيت توسط دکتر فروتن دبير ستاد قرائت شد، به اين شرح است: بسم ا... الرحمن الرحيم با سلام به همه‌ کساني که دلسوزانه و عاقبت‌انديشانه به فعاليت در حوزه‌ جمعيت روي آورده‌اند، و با تشکر از مسئولاني که در مجلس و دولت به چاره‌جويي براي نجات کشور از آينده‌ هولناک پيري جمعيت مي‌پردازند، بار ديگر تأکيد مي‌کنم که تلاش براي افزايش نسل و جوان شدن نيروي انساني کشور و حمايت از خانواده، يکي از ضروري‌ترين فرايض مسئولان و آحاد مردم است. اين فريضه درباره‌ افراد و مراکز اثرگذار و فرهنگ‌ساز، تأکيد بيشتر مي‌يابد. اين يک سياست حياتي براي آينده‌ بلندمدت کشور عزيز ما است. کاوش‌هاي صادقانه‌ علمي نشان داده است که اين سياست را مي‌توان با پرهيز از همه‌ آسيب‌هاي محتمل يا موهوم پيش برد و آينده‌ کشور را از آن بهره‌مند ساخت. به دست‌اندکاران اين حسنه‌ ماندگار توصيه مي‌کنم که در کنار تدابير قانوني و امثال آن، به فرهنگ‌سازي در فضاي عمومي و نيز در نظام بهداشتي اهميت دهند. توفيقات همگان را از خداوند متعال مسألت مي‌کنم.

جمعه؛ اجتماع 30هزار نفري بسيجيان

فرمانده سپاه محمدرسول ا...(ص) تهـــران بزرگ گفت: 30 هزار نفر از بسيجيان و سپاهيان تهران بزرگ، روز جمعه در حرم حضرت امام خميني(ره) اجتماع خواهند کرد. سردار حسن‌زاده با اشاره به درپيش بودن ايام سالگرد آزادسازي خرمشهر افزود: اين تجمع در پاسداشت چهل سالگي آزادسازي خرمشهر و تقدير از فعاليت اين عزيزان در سپاه و لشگر محمدرسول ا... شکل مي‌گيرد. وي بابيان اينکه سخنران اين مراسم سردار سلامي فرمانده کل سپاه خواهد بود افزود : در اين تجمع همه اقشار بسيج و سپاه از جمله پيشکسوتان، جوانان و اصناف مختلف بسيج حضوردارند.

لزوم برخورد با بدحجابي

امام جمعه مشهــد خاطرنشان کرد: جنگ نرم، خط دشمن است و شگرد دشمن، ارزش سازي است و رسالت اوليه يک مبلغ ديني، جوشکني است و اينکه مرعوب جو و سوژه عمليات رواني دشمن قرار نگيرد. دشمن ارزش سازي مي‌کند تا بر خلاف منافع استکبار و معيارهاي فرهنگي غرب در مقابل اسلام نتوانيم حرفي بزنيم اما مهم اين است که قدرت جوشکني داشته باشيم. آيت‌ا... علم‌الهدي اضافه کرد: امروز جريان ناهنجاري بي‌حجابي در مسير ريشه‌کن کردن اسلام قرار گرفته که اساس دين را از بين ببرد و متاسفانه عناصر تبليغي چنان که بايد با اين جريان ناهنجاري مبارزه نمي‌کنند در حالي که طبق آيات قرآن بايد جوّشکن بود و با جريان ضد دين و مروج منکرات شرعي مقابله کرد حتي اگر همه با ما دشمن شوند.

ابربدهکاران تحت تعقيب و محاکمه قرار گيرند

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در جلسه علني ديروز ضمن تسليت رحلت آيت‌ا... فاطمي‌نيا گفت: طبق توافق با دولت قرار بود پيش از حذف ارز ترجيحي، زيرساخت‌ها فراهم شود اما اول اجرا شد که مشکلاتي براي قشر متوسط و محروم ايجاد کرد لذا به‌رغم اينکه اصل طرح خوب است بايد شيوه اجراي آن اصلاح شود. حسن همتي با انتقاد از روند پرداخت يارانه‌ها که آن را منطقي ندانست، گفت: در حالي که مردم عادي، بيکاران، کارگران و بازنشستگان هنوز اين مبلغ را دريافت نکرده‌اند، مديران و نمايندگان مجلس آن را دريافت کرده‌اند که منطقي نبوده و شيوه اعتراض و ثبت‌نام جديد نيز محدود است که بايد اصلاح شود. وي در ادامه با بيان اينکه اعلام اسامي ابربدهکاران دردي از مردم دوا نمي‌کند، اظهار داشت: چگونه افراد عادي نمي‌توانند وام معيشتي و ازدواج دريافت کنند اما عده‌اي خاص، هزاران ميليارد تومان مي‌گيرند بدون اينکه آن را پس دهند لذا بايد به شدت تحت تعقيب قرار بگيرند و مورد محاکمه واقع شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار