| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

نگذارید مردم متحمل سختی شوند

دبير شوراي نگهبان گفت: اقدامي که دولت براي اصلاح نظام اقتصادي کشور آغاز کرده، کاري است که اغلب کارشناسان بر ضرورت آن اتفاق نظر دارند. او با بيان اينکه قوه قضائيه و دستگاه‌هاي نظارتي از جمله سازمان تعزيرات بايد نظارت دقيق در اين زمينه داشته باشند، تصريح کرد: دستگاه‌هاي نظارتي با برخورد سريع و قاطع با سوءاستفاده‌گران، نگذارند مردم متحمل سختي شوند؛ چرا که نظارت دقيق از مهم‌ترين عوامل موفقيت اين طرح است. آيت‌ا... احمد جنتي با تسليت به حوزه‌هاي علميه و علاقه‌مندان به ويژه بيت شريف آيت‌ا... فاطمي‌نيا ، جوانان مومن و خداجو را به شناخت استادان اخلاقي همچون آن مرحوم فراخواند و تصريح کرد: جوانان قدر اين چهره‌هاي ارزشمند را بدانند زيرا حرکت کردن در مسير حق نيازمند راهنماياني است که عالم به اين راه باشند و خودشان در اين مسير طي طريق کرده باشند. دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود به اصلاح نظام اقتصادي کشور به ويژه در زمينه پرداخت يارانه‌ها اشاره کرد و گفت: اقدامي که دولت براي اصلاح نظام اقتصادي کشور آغاز کرده، کاري است که اغلب کارشناسان بر ضرورت آن اتفاق نظر دارند.

فرمانده کل سپاه در جمع پاسداران تيپ مردم پايه سپاه نينواي استان گلستان اظهار کرد: تجربه ما در سوريه، عراق، يمن و افغانستان نشان داد که اگر به موقع عمل نکنيم و به سرعت در سنگرها حاضر نشويم و مقدمات نبرد را از قبل آماده نکرده باشيم دشمن بر ما غالب مي‌شود و سرزمين‌مان را ويران و مردم را آواره خواهد کرد و اين همان ارمغان دشمن است. سردار سرلشکر حسين سلامي با بيان اينکه اسلام براي جاري شدن نياز به حاکميت دارد و حاکميت براي بقا نيازمند قدرت و اقتدار است، تاکيد کرد: قوي شدن راه ما است، شما پاسداران انقلاب اسلامي که براي دفاع از يکديگر سبقت گرفته و مشتاق جهاد و در آرزوي شهادت هستيد همواره بايد آمادگي جسماني و رزمي خود را ارتقا دهيد. وي خاطرنشان کرد: به طور قطع اين شاخصه‌ها در کنار مهارت تکنيکي و آمادگي جسماني از هر انساني يک اسطوره مي‌سازد، تجربه گرانسنگ دوران جهاد در مقابل دشمنان خداوند نشان داد که عنصر ايمان تعيين کننده اصلي ميدان‌هاي نبرد است؛ همان‌طور که در دوران دفاع مقدس سرنوشت ميدان را مردان با ايمان مشخص کردند.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم تغييرات جديد در نظام بانکداري کشور يادآور شد: خاستگاه بانک، جوامع غير اسلامي است و بعد از انقلاب اسلامي سعي کرده‌ايم آن را کمي بومي و مطابق با احکام اسلام تغيير دهيم؛ اما همچنان به هدف نهايي نرسيده‌ايم و مراجع تقليد نيز از وضعيت موجود گله‌مندند. حسيني‌بوشهري با اشاره به لزوم چارچوب‌سازي براي مسائل اقتصادي نظام اسلامي، گفت: نظام اسلامي بايد چارچوب داشته باشد و تنظيم آن وظيفه حوزه علميه است؛ البته اجتهاد پويا سبب شده تا اختلاف‌نظرهايي نيز وجود داشته باشد؛ اما مي‌توان در موارد اختلاف با استفاده از نظرات رهبر معظم انقلاب از تشتت آرا جلوگيري کرد و نظام واحدي را براي پياده‌سازي آماده کرد. وي خطاب به مديرعامل بانک رفاه کارگران، افزود: اقدام شما در الگو سازي عملياتي براي پياده کردن احکام اسلام در نظام بانکداري، راه زيادي را در پيش‌رو دارد؛ اما رويکرد و نگاه شما، هم خداپسندانه و هم اميدبخش است؛ چرا که روحانيت به خاطر تضاد وضعيت نظام بانکداري با برخي احکام اسلام، پيوسته مورد سؤال و اتهام بوده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار