| کد مطلب: ۱۰۳۵۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

قهر و آشتی «گل‌محمدی» کمر پرسپولیس را شکست!

آرمان‌ملي: قهرماني استقلال در اين فصل باعث شد تا پيشکسوتان پرسپوليس «گل‌محمدي» را هدف انتقادات خود قرار دهند. از نظر آنها قهروآشتي‌هاي سرمربي پرسپوليس يکي از دلايل عدم موفقيت سرخپوشان پايتخت است.

قهر اول

اوايل بهمن‌ماه سال 1400 سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با ارسال نامه‌اي رسمي به باشگاه، به‌طور رسمي از سمت خود کناره‌گيري کرد. به گزارش «ايسنا»، پس اينکه تمرين تيم فوتبال پرسپوليس به‌خاطر پرداخت‌نشدن مطالبات بازيکنان، برگزار نشد، يحيي گل‌محمدي تصميم گرفت به‌خاطر مشکلات مالي از سمت خود کناره‌گيري کند. يک منبع آگاه در پرسپوليس اين خبر را تاييد کرد. چند روز بعد سرانجام يحيي گل‌محمدي رضايت داد و با بازپس‌گيري استعفايش از پرسپوليس، دوباره در تمرينات اين تيم حضور يافت. يحيي براي حضور دوباره در پرسپوليس 3 شرط گذاشته بود؛ رسيدن پرداختي به بازيکنان و مربيان به اندازه 50 درصد از رقم قراردادشان، تهيه زمين تمريني مناسب و نيز تامين بودجه براي نقل‌وانتقالات زمستاني. در مورد شرط اول، باشگاه توانست پرداختي بازيکنان را به 35 درصد برساند. از ابتداي فصل سرخ‌ها تنها 20 درصد از دستمزدشان را گرفته بودند و حالا مديريت جديد با قرض توانسته اين رقم را به‌جايي برساند که بازيکنان کمي راضي باشند. در مورد زمين تمرين گويا مديريت باشگاه به يحيي گل‌محمدي اعلام کرده مراحل اجاره يک ورزشگاه مناسب رو به پايان است و به‌زودي اين اتفاق رخ خواهد داد. داستان نقل‌وانتقالات زمستاني اما پيچيده‌تر از اين حرف‌هاست.

قهر بعدي

اسفندماه سال گذشته يحيي گل‌محمدي خشمگين‌ترين چهره دربي تهران بود. او بعداز گل استقلال با مهدي سيدعلي، داور مسابقه درگير شد و پس از پايان مسابقه نيز در اظهارنظري کوتاه، دربي تهران را «روزسياه داوري» خواند. يحيي البته به همين مقدار بسنده نکرد و ساعتي بعداز پايان مسابقه، روي صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام پيامي يک کلمه‌اي منتشر کرد: «خداحافظ!» حتي يک سايت خبري مدعي شده بود يحيي در تماس با رضا درويش، مديرعامل پرسپوليس گفته يکي، دو سالي قصد مربيگري ندارد و مي‌خواهد استراحت کند. گمانه‌زني‌هايي هم وجود داشت در مورد اينکه حميد مطهري، دستيار يحيي فعلا به‌عنوان سرمربي موقت پرسپوليس مشغول به‌کار خواهد شد. با اين وجود رضا درويش، مديرعامل پرسپوليس با اين استعفا مخالفت کرد و البته گل‌محمدي هم پس از پيگيري‌هاي مديريت باشگاه و درخواست هواداران با درنظرگرفتن تمام جوانب، تصميم گرفت همکاري‌اش با پرسپوليس را ادامه بدهد.

جلسه

يحيي گل‏‌محمدي، سرمربي پرسپوليس که انتقادات زيادي نسبت به عملکرد او مطرح شده، روز يکشنبه جلسه‏‌اي با رضا درويش برگزار کرد، اما موضوع جلسه پيگيري‏‌ پرداخت مطالبات و تمديد قرارداد برخي بازيکنان بود. گل‏‌محمدي دو فصل ديگر قرارداد دارد و عملا برکناري او هزينه سنگيني براي باشگاه در پي خواهد داشت و از طرفي مسئولان باشگاه نيز معتقدند بين گزينه‌هاي داخلي، گل‏‌محمدي بهترين انتخاب براي سرخ‌پوشان است. با اين وجود در صورت استعفاي گل‏‌محمدي، باشگاه پرسپوليس ممکن است به‌دنبال استخدام سرمربي خارجي برود، اما قيمت بالاي ارز و موانع موجود در اين راه، ممکن است سرخ‌پوشان را از اين تصميم منصرف کند. «تسنيم» در ادامه نوشت: درواقع با شرايطي که اکنون وجود دارد فعلا گل‏‌محمدي از بيشترين شانس براي حضور روي نيمکت پرسپوليس در فصل آينده برخوردار است و اگر اتفاقي رخ ندهد و يحيي تصميم به استعفا نگيرد، شاهد ادامه حضور وي روي نيمکت خواهيم بود.

صحبت عربشاهي

بازيکن اسبق تيم‌ملي ايران و باشگاه پرسپوليس گفت: «يحيي‌گل‌محمدي» آنقدر در اين فصل درگير قهر و آشتي بود که ديگر زمان رسيدگي به تيم را نداشت. مي‌توانستيم قهرمان فصل باشيم اما حواشي اجازه نداد به اين مهم برسيم. ضيا عربشاهي در خصوص روند پرسپوليس در فصل جاري، اظهارداشت: اصلا اين رفتارهاي «گل‌محمدي» در ‌شأن تيم پرطرفداري مثل پرسپوليس نيست. مي‌توانستيم دربي آخر را پيروز شويم و حتي قهرمان اين فصل باشيم اما حواشي دست‌به‌دست دادند و پرسپوليس را زمين‌گير کردند. بازيکن اسبق تيم پرسپوليس بيان کرد: بازيکنان ليگ دسته‌ يک و حتي نفراتي که در تيم‌هاي پايه داريم خيلي بهتر از خريدهاي اين فصل پرسپوليس هستند. هيچ‌کس براي خريدهاي اشتباه از يحيي پاسخي نخواست و اين مساله بسيار مشکوک بود. به‌نظرم گل‌محمدي به‌جاي استعفانويسي بايد در مربيگري حرفه‌اي باشد؛ اما هنر آن را ندارد. درواقع بايد از طرف خود باشگاه جريمه شود، زيرا تمام درخواست‌هايش را برآورده کردند و بازهم بي‌ثمر ماند. عربشاهي ادامه داد: نمي‌دانم چرا تيم‌هاي ليگ‌برتري در انحصار چند مربي خاص هستند و بسياري از آنها با وجود اينکه موفق نمي‌شوند، هر فصل در تيم‌ها جابه‌جا مي‌شوند. مي‌توانم بگويم برخي از مديران دست‌نشانده مافيا هستند و براي توجيه کارهايشان مهره‌هايي در فضاي‌مجازي گذاشتند تا بين مردم وجهه خوبي براي خودشان بسازند و بقاي خود را تثبيت کنند. وي گفت: اين مديران فقط به‌فکر خودشان هستند و مي‌خواهند با سوءاستفاده از زحمت فوتباليست‌ها براي خودشان رزومه‌اي جمع کنند تا به اين وسيله براي زندگي خودشان درآمد خوبي را بسازند. بازيکن اسبق تيم‌ملي درمورد اعضا کميته اخلاق بيان کرد: کميته اخلاق ما پشتوانه قانوني ندارد؛ زيرا براي مشخص‌شدن اعضاي آن بايد مجمعي تشکيل شود اما اين کار صورت نگرفت. اين‌ مشکلات همه از هيات‌رئيسه فدراسيون است که بعضي‌هايشان از ادارات و وزارتخانه‌هاي ديگر به ورزش وارد شده‌اند و تخصصي در اين عرصه ندارند. وي در انتها در خصوص مديريت باشگاه پرسپوليس گفت: رضا درويش روند خوبي داشته و از او تشکر مي‌کنم که تمام توان خود را صرف کرد و خواسته‌هاي مربي را تا حد امکان برآورده ساخت. اميدوارم مربياني دلسوزتر و حرفه‌اي‌تر از «يحيي» به «پرسپوليس» بيايند تا ديگر شاهد نزول تيم و از دست‌دادن ستاره‌هاي ملي نباشيم.

نظر فنوني‌زاده

«مرتضي فنوني‌زاده» پيشکسوت و مدافع پيشين پرسپوليس نتايج و اختلاف امتياز پرسپوليس با استقلال را «شرم‌آور» دانست و خواستار استعفاي زودهنگام گل‌محمدي شد. فنوني‌زاده گفت: اين شرم‌آور است که 3 هفته مانده به پايان ليگ، 9 امتياز از حريف سنتي عقب باشيم. هميشه اين اختلاف بين پرسپوليس و استقلال 2، سه امتياز بالا يا پايين بود. اين فاجعه است که 9 امتياز از رقيب سنتي عقب باشيم! وي با بيان اينکه قهرکردن‌هاي يحيي گل‌محمدي در قهرمان‌نشدن اين تيم نقش داشته است، تاکيدکرد: «يحيي» رفيق صميمي من است و از او انتقاد مي‌کنم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار